English Version
English

دلنوشته همسفران: عشقی سالم

دلنوشته همسفران: عشقی سالم

در زندگی مدرن امروز هر کس شرایط خاص خودش را دارد و بر مبنای آن شرایط، زندگی خود را اداره می‌کند. یکی شب‌ها زود می‌خوابد و زود بیدار می‌شود، یکی دیر می‌خوابد و دیر بیدار می‌شود. یکی در اتوبان ویراژ می‌دهد و مدام بوق میزند و دیگری در آرامش کامل رانندگی می‌کند و... ولی چیزی که حائز اهمیت است این است که از قوانین و خطوط قرمز عبور نکنیم و به آن‌ها احترام بگذاریم. صد در صد انسانی که از خطوط قرمز شرعی، عرفی و قانونی عبور کند انسانی است که دچار بی‌تعادلی است و نمی‌تواند با دیگران به‌طور کامل سازگار باشد.

کار بد از سمت هر کس انجام بشود بد است و باعث آزار دیگران می‌شود و در بعضی مواقع این آزارها به حدی می‌رسد که باعث رنجش دیگران می‌شود تا جایی که فرد به فکر انتقام می‌افتد و از آن شخص کینه به دل می‌گیرد. ولی اگر ما بدانیم که این بی‌تعادلی شخص یک نوع بیماری است آیا بازهم از آن شخص ناراحت می‌شویم؟ به فکر انتقام و مقابله‌به‌مثل می‌افتیم؟ در بعضی مواقع آن‌قدر از دست طرف مقابل حرص می‌خوریم که خودمان هم دچار آسیب می‌شویم. اگر بدانیم او یک بیمار است آیا باز حاضریم این آسیب را به خود وارد کنیم؟ ما با شخصی که به یک بیماری جسمی مبتلا است چه می‌کنیم؟ اگر او با دردی که می‌کشد با زبانش باعث رنجیدگی خاطر ما شود چه برخوردی با او می‌کنیم؟ جز اینکه از او ناراحتی به دل نمی‌گیریم و در مسیر درمان کمکش می‌کنیم؟

فردی هم که دچار بی‌تعادلی شده است یک بیمار است و نیاز به کمک ما دارد. امروز سی دی وادی دهم آقای مهندس را گوش می‌دادم به بخشی رسیدم که فرمایشات جناب آقای مهندس آبی بر آتش درونم ریخت چند روزی بود از یک موضوعی در رنج و عذاب بودم وقتی این سخنان را شنیدم خیلی آرام شدم. ایشان فرمودند: آدم بد به تو می‌آموزد که بدی، زشت است و او معلم توست و تو آموزگارت را دوست خواهی داشت؛ زیرا موقع که به عشق سالم برسی، خواهی دانست که بدی و زشتی‌های انسان از روی جهل، نادانی و یا نیاز آن‌هاست و دلت برای آن‌ها خواهد سوخت و برای آن‌ها دعا خواهی کرد ...

در این بخش راجع به عشق سالم صحبت شده است. عشق سالم یعنی هستی را همان‌طور که هست بپذیری. کوه را دوست داشته باشی، سنگ، خاک، حیوانات، گیاهان و ... را دوست داشته باشی. آدم خوب و آدم بد را همان‌طور که هستند دوست داشته باشی؛ و از همه آن‌ها درس بگیری و تجربه کسب کنی. آدم بد، بدی می‌کند چون او در جهل و ناآگاهی خود به سر می‌برد اگراز او درس بگیری  از دست او ناراحت نشوی وحتی اگر ناراحت شدی با تفکر و اندیشه درست بعد از مدتی آرام می‌شوی.

او بدی می‌کند و قطعاً اولین نفری که از بدی او آسیب می‌بیند خودش است. برفرض مثال اگر کسی به ما حسودی می‌کند این از جهل و نادانی اوست و اگر ما این موضوع را بدانیم هیچ‌وقت از دست این فرد ناراحت نمی‌شویم و حتی ممکن است برای او دعا هم بکنیم و دلمان برایش بسوزد. جمله جمله صحبت‌های آقای مهندس درسی هست برای زندگی. ان‌شاءالله بتوانم تک‌تک آن‌ها را در زندگی‌ام کاربردی کنم. ان‌شاءالله خداوند برکت و سلامتی را در زندگی ایشان جاری فرماید. آمین

نویسنده: همسفر الهام (لزیون پنجم)

نمایندگی همسفران شهرری

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .