English Version
English

کارگاه‌های آموزشی جهان‌بینی کنگره 60، نمایندگی ارتش

کارگاه‌های آموزشی جهان‌بینی کنگره 60، نمایندگی ارتش

جلسه نهم از دوره بیست و پنجم سری کارگاه‌های آموزشی جهان‌بینی کنگره 60، نمایندگی ارتش با استادی مسافر حسین و نگهبانی مسافر مهدی و دبیری مسافر اکبر با دستور جلسه وادی دهم در روز دوشنبه تاریخ 1398/03/20 رأس ساعت 17:00آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

بسیار خوشحالم که این فرصت به من داده‌شده است تا در این جایگاه خدمت کنم و از این بابت از نگهبان و دبیر محترم بسیار سپاسگزار هستم و خداوند بزرگ را شاکرم.

در مورد دستور جلسه (صفت گذشته در انسان صادق نیست چون جاری است) باید بگویم، خود من قبل از ورودم به کنگره60، حالم خوب نبود و حتی برای ورود به کنگره ۶۰ هم با خودم صادق نبودم. به همین دلیل تصمیم برای ورود به کنگره ۶۰ را نتوانستم یک‌روزه بگیرم و این تصمیم‌گیری برای من، بیش از یک سال به طول انجامید، روزها را به فردا و ماه‌ها را به ماه بعد موکول می‌کردم. پس‌ازاین همه پشت‌هم‌اندازی، روزی که به کنگره60 آمدم، پنج بار دوربرگردان نزدیک شعبه را دور زدم چون جای پارک پیدا نمی‌کردم و شاید بازهم دنبال بهانه بودم. پس از ورودم به کنگره ۶۰ چون تلاش کردم و در جلسات حضور پیدا کردم و آموزش‌ها را گرفتم توانستم به جایگاه فعلی‌ام برسم.

هم‌اکنون حدود شانزده ماه است که به کنگره ۶۰ می‌آیم، پس باید چیزی در من تغییر کرده باشد. در وادی دهم هم اشاره‌شده که من به هر جایگاهی که برسم باید همیشه در مورد گذشته‌ام تفکر نمایم و همیشه آن را جلوی دید خودم داشته باشم تا دچار منیت نشوم؛ و هرروز دقت کنم، من پس از گذشت مدتی از حضورم در کنگره ۶۰، آیا هنوز به سمت روشنایی‌ها درحرکت هستم یا به سمت تاریکی‌ها؟ آیا برای رفتن به سمت روشنایی‌ها تلاش کافی می‌کنم؟ آیا به تعادل رسیده‌ام تا یک زندگی آرام داشته باشم؟

اینجاست که آموزش‌های کنگره ۶۰ این مسائل را برایم روشن می‌کند. اگر دقت کنم می‌بینم که اگر این آموزش‌ها نبود، نمی‌توانستم صفت گذشته‌ام را تغییر دهم و به سمت نور حرکت کنم. شاید اگر این آموزش‌ها نبود حتی همان نور رهایی مرا بیشتر به سمت تاریکی‌ها رهنمون می‌کرد.

مطلب دیگری که در این وادی به آن اشاره‌شده، سه مقوله صوت، نور و حس است. نور نشانه روشنایی و شروع زندگی است و فرمان دهنده به هستی. اگر نور نباشد هیچ موجودی قادر به ادامه حیات بر روی زمین نیست. درعین‌حال نور بیدارکننده من هم هست و همین‌طور مرا از تاریکی‌ها خارج می‌کند و من می‌توانم به کمک آن، صفت‌های زشتم را به صفات نیکو تبدیل کنم. البته در هستی نورها و اصوات مخرب هم وجود دارند که ناخالص هستند و کاملاً آلوده و در حال القای مطالب آلوده و ما هم همیشه طعمه‌ای هستیم برای آن‌ها. اگر بخواهیم که طعمه آن‌ها نشویم بایستی موج گیرنده و فرستنده خودمان را تغییر دهیم و تقویت نماییم و برای این کار ابتدا باید حس خودمان را تغییر دهیم.

حس ما هر چیزی را که دریافت کند همان را انتشار خواهد داد، اگر زشتی‌ها و بدی‌ها را جذب کند همان‌ها را منتشر می‌کند و اگر خوبی‌ها و روشنایی‌ها را هم جذب کند به انتشار آن‌ها خواهد پرداخت، تغییر حس هم البته کاری است، هم سهل و هم سخت. برای تغییر حس فقط یک‌راه وجود دارد که آن‌هم تزکیه و پالایش است؛ و پس از همه این مراحل، به عشق و عقل سالم خواهیم رسید؛ و من باقدرت باور دارم با الگو گرفتن از روش کنگره 60 برای درمان اعتیاد، می‌توانم از درون و بیرون و در تمام زوایای زندگی‌ام تغییر نمایم. البته باید دقت کنم این تغییرات در جهت روشنایی باشد.

 

نگارنده و عکاس: مسافر روزبه
تهیه و تنظیم گزارش: مسافر محمدحسین
منبع: کنگره60، نمایندگی ارتش

 

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .