English Version
English

کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره 60 ویژه مسافران و همسفران؛ نمایندگی حسـنانی

 کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره 60 ویژه مسافران و همسفران؛ نمایندگی حسـنانی

سیزدهمین جلسه از دوره یازدهم سـری کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره 60 ویژه مسافران و همسفران در نمایندگی حسـنانی به استادی مسافر فرهاد، نگهبانی، مسافر کوروش و دبیری  مسافر مجتبی  با دستور جلسه "وادی دهم و تاثیر آن روی من" باروز شنبه مورخ 98/03/18 رأس ساعت 17 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

این وادی به قدری پرمعنا و مفهوم است که صحبت کردن در مورد تیتر آن هم وقت زیادی میخواهد و در آن دنیایی نهفته است، صفت گذشته در انسان صادق نیست چون جاریست، و ما اگر بخواهیم فقط در مورد جاری بودن انسان تفکر و صحبت کنیم باید مطالب فراوانی را مطرح کنیم، هربار که من تیتر این وادی را مطالعه میکنم مطالب جدیدی دستگیرم میشود.

در مقوله جاری بودن من به این نتیجه رسیدم که انسان هیچ وقت ساکن نیست هرچند خود انسان فکر کند در حال درجازدن است، در صورتیکه به کار بردن همین کلمه درجازدن هم غلط است چون یک تعریف اشتباه است، انسان از سه حالت خارج نیست یا در مسیر اصلی در حال حرکت است، یا از مسیر اصلی منحرف شده است و یا به صورت کلی عقب گرد کرده است و شاید خیلی از اوقات که ما فکر میکنیم در حال درجازدن هستیم در واقع داریم از مسیر منحرف میشویم چون انسان همیشه جاریست و به واسطه جاری بودن ویژگیهای خاصی به انسان عطا شده است.

وقتی این جاری بودن را در یک مسیر برای خودم تصویر سازی کنم، بهتر متوجه مسائل میشوم، اینکه در کدام مسیر حرکت میکنم یا اصلا مسیر را میشناسم و یا چگونه از انحراف خود مطلع شوم یا چگونه متوجه قب گرد خود شوم؟ و اینکه از چه تابلوهایی باید استفاده کنم پس در مورد همین درجازدن ما کلی صحبت میتوانیم بکنیم و انحراف از مسیر و یا خلاف جهت حرکت کردن ابتدا به صورت میلی متری آغاز میشود و در ادامه به کیلومتر ختم میشود.

پس اگر با توجه به نشانه ها در مسیر دانایی باشم این نشان دهنده حرکت در مسیر اصلی است و هر وقت از مسیر خارج شوم، در جا زدن نیست بلکه انحراف از مسیر است و سکون و در جازدن اصلا تحت اختیار من نیست و اینکه چرا خداوند انسان را جاری آفریده و هدف از جاری بودن رسیدن به کدام مقصد است هم مورد بحث و بررسی است، از نمونه مسیرهای زندگی میتوان مسیر دانایی، خلقت و تکامل را نام برد.

هدف خلقت و هستی از جاری بودن انسان تغییر جایگاه است که اگر درمسیر اصلی باشم تغیر جایگاه در جهت مثبت و اگر از مسیر منحرف شده باشم تغییر جایگاه در جهت منفی که در این مقوله ما هر لحظه در حال رقم زدن سرنوشت خود هستیم، یعنی تمام جایگاه هایی که الان تجربه میکنم قبلا بسترش را مهیا نمودم. رسیدن به یک جایگاه فرمول خاصی ندارد جز عملکرد و تلاش ما دقیقا مثل حال خوش که در هیچ کتابی راهکاری برای رسیدن به آن ارائه نشده است، حال خوش دقیقا تغییر فرکانس نفس است یعنی من وقتی صفت و فرکانس خودم را عوض کنم تغییر در من شکل خواهد گرفت: به عنوان مثال اگر به دنبال ثروت باشم باید صفات یک انسان ثروتمند را در وجود خودم تقویت کنم که در این صورت آن ثروت خودش سراغ من خواهد آمد. 

تهیه و تنظیم: مسافر مهرداد

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .