English Version
English

کارگاه آموزشی کنگره60؛ نمایندگی الهیه مشهد

کارگاه آموزشی کنگره60؛ نمایندگی الهیه مشهد

جلسه دوم از دوره سی و چهارم کارگاه آموزشی خصوصی کنگرۀ 60 نمایندگی الهیه مشهد با استادی مسافر فرهاد ، نگهبانی مسافر محمد و دبیری مسافر مهدی با دستور جلسه : ( وادی دهم و تاثیر آن روی من ) روز یک شنبه مورخ 98/03/19راس ساعت 17 آغاز بکار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان فرهاد هستم مسافر

خدا را شاکر و سپاس‌گزارم که توفیق حضور و ادای سلام و احترام داد. امیدوار هستم که لیاقت این را داشته باشم که سلام را از کلام و گفتار به عمل تبدیل کنم. سلام بر شما که حضور دارید و در این عمل خیر شرکت نموده‌اید. کار خیر این نیست که یک خیریه افتتاح کنیم، کار خیر این است که در نیت و عملکرد هم خیرش به خودش و هم به دیگران برسد. نه اینکه اگر کار خیری انجام می‌دهیم خود را طلبکار بدانیم و درازای آن کار منتی بگذاریم. کار خیر موهبتی الهی است که به هرکسی عطا نمی‌شود. کار خیر باید اصل زندگی و در جوهره وجودی هر فرد باشد.

((آنانی که مجذوب رحمت قدرت مطلق می‌شوند به ارتقاء می‌رسند، آنانی که فقط به سورچرانی مشغولند نصیبی ندارند؛ می‌فهمی که چه می‌گویم، چهارپایانی که به دنبال پاهای اضافی می‌گردند تا خود را محکم در زمین نگهدارند؛ اما نمی‌دانند که بدون دست‌وپا سر بر سجده الله بسیار آسان است. فقط تمنای دل می‌خواهد که با آن فاصله بسیار دارند، مانند نابینایان در روز به دنبال شب می‌روند. آن‌کس که باید بداند می‌داند و آن می‌کند که حق می‌کند. دوستان دایره‌وار دف بر دست، به سماع مشغولند و نیایش حق‌تعالی را می‌نمایند. جمعی از مستان از باده الهی. شکر است.))

در متن این پیام به ظرافت و زیبایی تمام تکلیف مسافر را مشخص کرده که باید خدمتگزار باشد تا به صلح و آرامش برسد. خدمت یعنی اینکه از این کالبد فیزیکی که درراه تعالی من فعالیت می‌کند بکوشم و به آن آسیبی نزنم. یعنی اینکه با مواد و سیگار ریه و قلب و دیگر جوارح بدنم را تخریب نکنم. خدمت یعنی در مسیر رشد و بالندگی جسم نیازهایش را برآورده کنم. جسم نیز در خدمت جان است. اما نه هر جسمی! بلکه جسمی که آزاد باشد نه اینکه در بند مواد و داروها و دیگر دستاویزهای مادی اسیر و بنده باشد. خب حالا کدام جسم می‌تواند بنده ماده و مادیات نباشد؟ آن جسمی که اطلاعات و داده‌های ورودی به آن را به درستی حس کند و از این حس کردن بهترین لذت را ببرد. سه مؤلفه اصلی خلق؛ صوت، نور و حس می‌باشد. نور و صوت بر مؤلفه‌ای فرود می‌آیند بنام حس. دو نمونه بارز از انرژی‌هایی که در هستی جاری و ساری هستند عبارت‌اند از نور (انرژی تابشی) و صوت (انرژی ارتعاشی یا موجی). برای دریافت و ادراک این دو انرژی باید گیرنده‌ها و حواس ما به‌درستی کار کند و با بیشترین حس بهترین بازخورد و نتیجه شامل حال ما گردد. زمانی که تحت تأثیر مواد و سیگار این حواس بسته و یا حجاب بر رویشان کشیده شود؛ دیگر نمی‌توانیم داده‌های درستی به عقل ارسال کنیم و اگر هر فرمانی صادر شود تحت تأثیر نیروهای منفی خواهد بود.

اینجاست که باز کلام مشهور پندار نیک، گفتار نیک و کردار نیک رخ می‌نمایاند. وادی دهم به زیبایی تمام به ما می‌آموزد که تفکر سالم، ایمان سالم، عمل سالم، حس سالم را در پی خواهد داشت و حس سالم عقل سالم و عشق سالم را به ارمغان می‌آورد. عشق سالم یعنی همان خدمت کردن به خود، خانواده و جامعه و کل هستی.

زمانی که خود را مسافر اعلام می‌کنیم و پیمان می‌بندیم که از مصرف مواد مخدر تا قطع آن و از قطع مواد مخدر تا رسیدن به خود و ... یعنی خدمتگزار شدن، یعنی با اعلام سفر و اعلام حضور اولین خشت بنای خدمت را گذاشته‌ایم. افسوس و صد افسوس به هر آن‌کسی که قدر این خدمت را نداند و نفهمد که رهایی یک‌نفس برابر است با احیای کل جامعه. پس دوستان عزیز قدر خودتان و این صندلی‌ها را بدانید و برای رسیدن به صلح و آرامش در مسیر درمان خود و رهایی از دام مواد خدمتگزار باشید.
با تشکر از شما که به صحبت‌های من گوش دادید.

در ادامه مرزبان کشیک مسافر حجت الله پیام های مرزبانی را به شرح ذیل اعلام نمود:

 

1-روز پنج‌شنبه 23/03/98 تولد اولین سال رهایی مسافر امین از لژیون هفتم برگزار می‌گردد.
2-پنجشنبه 23/03/98 آزمون از تمام منابع که اعلام‌شده رأس ساعت 15 برگزار می‌گردد 
3-کلینیک سروش و ابن‌سینا در مورخه 08/04/98 تعطیل می‌باشد
به یک نفر آشنا به امور کامپیوتر جهت خدمت در واحد اوتی موردنیاز است 
لژیون‌هایی که دارای ظرفیت است

لژیون‌های دارای ظرفیت پذیرش به شرح ذیل می‌باشد:

لژیون 4- لژیون 5- لژیون 15- لژیون 14- لژیون 17- لژیون 9- لژیون 1- لژیون 7

در ادامه جلسه مسافر مهدی به کمک راهنمایی مسافر امید از لژیون چهاردهم نشان 18 ماه رهایی خود را دریافت نمود

.

نگارنده: مسافر محسن لژیون ششم
عکاس: مسافر عباس لژیون سوم

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .