English Version
English

مکاتبات حسین و بیل، پاسخ مهندس به بیل 98/3/6

مکاتبات حسین و بیل، پاسخ مهندس به بیل 98/3/6

 

1398/3/6

بیل عزیز

 

امیدوارم خوب باشید، من هم خوب هستم.

خیلی خوشحال شدم از اینکه شما به اتفاق خانم ریتا و خانواده‌ی دو خواهرتان به تعطیلات رفتید، چون یکی از علت هائی که انسان‌ها را از پا در می‌آورد تنهائی است، تنهائی مرضی بسیار مهلک است که به جان انسان‌های امروزی افتاده است و یکی از مشکلاتی است که در اثر پیشرفت سریع تکنولوژی برای انسان‌ها به وجود آمده است.

اگر خاطرتان باشد در زمان کودکی ما که برق اختراع‌شده بود و خانه‌ها می‌خواستند از برق استفاده کنند، انسان‌های زیادی که کاملاً برق را نمی‌شناختند، در اثر برق‌گرفتگی جان خود را از دست می‌دادند، امروزه هم مرض تنهائی و سوغات انواع مواد مخدر، علف‌های هرز تکنولوژی هستند، به همین دلیل خوشحالم که شما با خانواده‌های خودتان به هم نزدیک و به مسافرت می‌روید.

امروز حدود 20 روز از ماه رمضان می‌گذرد و من در حال از دست دادن اضافه‌وزن خودم هستم و تاکنون حدود 5 کیلوگرم، وزن من کاهش پیداکرده که بسیار سبک شده‌ام امیدوارم بتوانم کاهش وزن خودم را ادامه بدهم تا شاید راهی برای کم کردن وزن پیدا کنم، مثل درمان مواد مخدر و سیگار.

و اما نمایشنامه پنجره‌ای رو به آسمان یک نمایشنامه طنز است که مربوط به جهان‌بینی انسان‌ها می‌باشد و این نمایشنامه یک برنامه زنده تلویزیونی را به نمایش می‌گذارد که شامل یک استاد فلسفه و مجری برنامه و یک مهمان است و استاد فلسفه در مورد خلقت و شناخت انسان صحبت می‌کند، ولی این‌قدر سخت صحبت می‌کند و کلمات خیلی خیلی سخت و کاملاً کلاسیک استفاده می‌کند و هیچ‌کس حتی خودش نمی‌داند که چه می‌گوید، در این نمایشنامه افرادی هم به‌عنوان بینندگان تلویزیون از بیرون زنگ می‌زنند و پرسش هائی را مطرح می‌کنند که بسیار تعجب‌آور است، زیرا در این تلفن‌ها از بازی کلمات استفاده‌شده، خصوصاً کلماتی که چندین معنی دارند.

در حقیقت این نمایشنامه می‌خواهد بگوید اگر می‌خواهید به انسان‌ها آموزش بدهید که چگونه زندگی کنند و یا چگونه فکر کنند، بایستی از کلمات و جملات ساده استفاده کرد و نخواهید با کلمات سخت و جملات پیچیده دانش خودتان را به رخ دیگران بکشید.

من واقعاً از مرگ بیش از 70000 هزار نفر در اثر اور دوز در سال 2018 در ایالات‌متحده آمریکا بسیار متأسف هستم و این رقم بسیارنگران کننده است و این بیانگر آن است که جوانان و انسان‌ها اکثراً حتی مصرف کردن مواد مخدر را هم بلد نیستند و این در حالی است که مصرف نکردن آن را هم واقعاً نمی‌دانند و این شام کُل جامع پزشکی می‌شود.

به اعتقاد من ما برای کاهش آسیب برای گروه کثیری از مصرف‌کنندگان، مصرف مواد مخدر را آموزش بدهیم؛ و شاید این کلام مرا بسیاری نپذیرند و با آن مخالفت کنند، ولی به اعتقاد من تا انسان مصرف کردن مواد مخدر را یاد نگیرد، مصرف نکردن آن را یاد نخواهد گرفت و یا اگر مصرف نکردن را یاد گرفته باشد، کارش بسیار مشکل است و سخت خواهد بود و مثل کسانی که مصرف مواد مخدر و یا الکل خود را به‌صورت ناگهانی قطع می‌کنند و یا با استفاده از روش‌های کوتاه‌مدت.

کاری که ما در کنگره انجام می‌دهیم و شما خود سال‌هاست که شاهد آن هستید و آن، این است که اول مصرف کردن را آموزش می‌دهیم و آن استفاده از OT و یا محلول Opium است که قوی‌ترین مخدر است که کاملاً در اختیار معتاد قرار می‌گیرد و او بایستی سر ساعت و اندازه‌ای مشخص، همه روزه مصرف کند.

و همیشه مواد مخدر OT برای یک یا دو هفته در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد، به همین دلیل در طول بیش از بیست سال فعالیت من در کنگره 60 حتی یک مورد اور دوز هم از کسانی که با OT تحت درمان هستند، به من گزارش نشده است.

بسیار خوشحال می‌شوم که مقایسه تحقیقاتی شما در مورد NA ایران و NA در آمریکا را داشته باشم و از این نسخه‌ای برای من ارسال کنید، سپاسگزار هستم.

گفته بودید که در ایالات‌متحده رسانه‌ها تصویری شیطانی از اعتیاد از طریق کاریکاتورها به نمایش می‌گذارند، بایستی بگویم، اکنون در ایران، در رسانه‌ها و تلویزیون‌ها، برنامه هائی خیلی منطقی و عقلایی از اعتیاد و معتادین به نمایش می‌گذارند و اکثر متخصصین پزشکی و روان‌پزشکی و مسئولین در آن شرکت دارند، ازجمله چند شب پیش، خود من به یک برنامه‌ی تلویزیونی پربیننده دعوت شدم و در مورد اعتیاد صحبت کردم که بسیار تأثیرگذار بود شاید حدود بیست سال پیش بود که از اعتیاد تصویری کاملاً شیطانی به نمایش می‌گذاشتند و معتادین محکوم به زندان می‌شدند، ولی خوشبختانه، هم‌اکنون دولت و مسئولین و قاضی‌ها، نگاهی منطقی به اعتیاد دارند و اگر کسی بگوید که معتاد است اکثراً سعی می‌کنند به او کمک کنند تا درمان شود.

من هم بهاری دل‌انگیز و تابستانی بسیار زیبا را برای شما از خداوند بزرگ خواستارم.

 

دوست و برادر همیشگی شما در زمین و آسمان

حسین

May 27,2019
 
Dear Bill,
 
I hope you are fine, I am well.
I am happy that you had a great trip with family members. One of the greatest sicknesses of our time is loneliness. The rapid growth of technology took its toll on us. 
 
If you recall when we were little kids and electricity was just discovered to light the houses, it killed some people since they were not completely familiar with it at the time being.
Today rapid growth of technology resulted in loneliness and also variety of narcotics.
Today is the 20th day of Ramadan, and I have lost about 5 kilo of my extra weight. I feel better and hopefully I will find a method to lose extra weight just like addiction treatment and smoking cessation.
 
“ A window to the sky” is a funny play which is about worldview. This play presents a live TV show in which a philosophy expert and the host of the show are speaking about true nature of human beings. The philosophy master is speaking so complicated that even he has no idea what he is talking about. 
During the show audiences are allowed to call and ask questions. The presented questions are also complicated and meaningless!
In fact this play tries to suggest that if you are willing to educate others how to live their lives or how to think you must use simple words. You should not use sophisticated words as a show off!
 
I am sorry to hear about the 70000 overdoses in the U.S. 
This number arises concerns, and I believe it indicates that drug abusers are not familiar with drug using! Or they don’t know how to use drugs! And the physicians don’t know how to teach not to use!
I believe we must educate how to use drugs in order to curb overdoses.
Perhaps my words are too extreme to be accepted. To withdraw or to use short term treatments are not the answer.
 
What we are doing within Congress 60 is that we first teach our members how to use Opium tincture and then the traveller receives a large amount of OT.
In our 20 years of experience not even one overdose with OT is reported. You know why? Because we teach them how to use!
I am delighted that you have completed your article comparing NA in Iran and the U.S. 
I would love to have a copy once it is published.
 
You mentioned that media in the U.S. is presenting a monsterous image of addiction. In Iran like 20 years ago we had the same issue and also drug abusers used to be sent to jails. Nowadays we are seeing a more reasonable T.V programs. Few days ago I was invited to a T.V show and I talked about some addiction facts. 
I always include you in my prayers. Have an enjoyable spring and summer. 
By the way, thank you for the beautiful photo. I enjoyed it a lot.
 
I am asking Ehsan to include some photos of Ramadan for you.
 
Brothers and friends on heaven and earth
Hossein  
مترجم: احسان رنجبر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .