English Version
English

جاری مثل رودخانه

جاری مثل رودخانه

سلام دوستان محبوبه هستم یک همسفر

وادی دهم می‌گوید صفت گذشته در انسان صادق نیست چون جاری است. این وادی به‌وضوح مسیر خلقت را برای ما مشخص کرده است و چقدر پرمعناست وقتی‌که گفته‌شده بزرگ‌ترین معجزه‌ی حیات خود حیات است. ما اصولاً در زندگی از طبیعت الگو می‌گیریم و اگر خوب به طبیعت بنگریم می‌بینیم که تغییر فصل‌ها، رشد کردن و حیات درختان و جانوران و ... همه بیانگر جاری بودن زندگی هستند. این یعنی هر یک از ما اگر در پایین‌ترین نقطه هم که باشیم اگر بخواهیم، می‌توانیم تغییر کنیم. در ضمن باید امیدوار باشیم و بدانیم که پایان هر نقطه سرآغاز خط دیگری هست. در این وادی هشداری هم می‌دهد که اگر حتی جزء بهترین‌ها هم باشیم ولی در مسیر ضد ارزش‌ها حرکت کنیم به سمت بدترین‌ها خواهیم رفت و این قضیه ربطی به دیگران ندارد زیرابه اختیار و انتخاب انسان برمی‌گردد که چه راهی را با نیروی تفکر و اختیار خودش در زندگی برای رسیدن به اهدافش انتخاب کرده باشد و تحت این نیروی اختیار می‌تواند هر صفت و ویژگی بدی که دارد را عوض کند و هم اینکه می‌تواند هر صفت خوب و پسندیده‌ای را که بخواهد درون خود حفظ کند.

http://up.c60.ir/repository/6698/969/fyrd.jpg

ما باید در جهت تکامل خویش بکوشیم و در جهت راستی‌ها و ارزش‌ها جاری شویم مانند رودخانه‌ای که برای زندگی بخشیدن جاری می‌شود نه برای سیلاب شدن و خراب کردن. کائنات تنها به خواسته‌های ما پاسخ می‌دهند و اگر بخواهیم صفات خود را تغییر بدهیم اول باید خواسته‌ی این تغییرات در ما وجود داشته باشد و در ادامه برای رسیدن به این خواسته تلاش کنیم. همان‌طور که در وادی گفته‌شده است که‌ ای انسان تو چیزی نیستی مگر آن چیزی که خودت تلاش می‌کنی. ما هرگز قادر نیستیم صفت گذشته خود را تغییر دهیم مگر این‌که حس ما تغییر کند و برای تغییر حس فقط یک‌راه وجود دارد و آن‌هم تزکیه و پالایش است. اولین قدم برای تزکیه تفکر است البته تفکر سالم که ایمان سالم را به ارمغان می‌آورد و از ایمان سالم عمل سالم و از آن عمل سالم، حس سالم به وجود می‌آید و از آن حس سالم، عقل سالم و درنهایت از عقل سالم عشق سالم پدیدار می‌شود.

همان‌طور که آقای مهندس در سی دی فرمودند: اگر یک ظرف پر از آب آلودگی و کثیف داشته باشیم هرچقدر هم که آب سالم و تمیز در آن بریزیم بازهم کثیفی ته ظرف باقی می‌ماند. چاره کار این است که در ابتدا آب آلوده درون ظرف را خالی کنیم و آن ظرف را کاملاً تمیز کنیم بعد آب سالم و پاکیزه را درون آن بریزیم تا پاک شود. این می‌تواند مثال خوبی باشد برای من انسان که اگر می‌خواهم ارزش‌ها و خوبی‌ها را در وجودم پرورش بدهم اول باید از کینه، حسد و بقیه ضد ارزش‌ها دوری‌کنم تا جا برای ارزش‌ها باز شود؛ البته ما حرکت انقلابی و به‌یک‌باره نمی‌خواهیم زیرابه سمت ارزش‌ها رفتن به‌یک‌باره هم غیرممکن است این حرکت باید ذره‌ذره صورت بگیرد. باید در مسیر آموزش سالم قرار بگیرم و با کسب تجربه و تفکر سالم دانایی خود را بالا ببرم تا بتوانم کم‌کم در مسیر درست و صراط مستقیم قرار بگیرم. گاهی جای یک ساعت دیواری را که عوض می‌کنیم تا مدت‌ها بی‌اختیار برای فهمیدن زمان روی همان دیوار را نگاه می‌کنیم یعنی ذهن برای قبول تغییر یک ساعت ساده و بی‌احساس نیاز به زمان دارد. نباید انتظار داشت تغییرات بزرگ در زمان کوتاه و بدون مشکل به وجود بیایند پس هرگز در زندگی ناامید نباشیم و با امید و تلاش به زندگی ادامه بدهیم و به‌سوی روشنایی‌ها قدم برداریم. به امید فردایی بهتر.

نویسنده: همسفر محبوبه (لژیون پنجم)

نمایندگی: همسفران شهرری

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .