English Version
English

غلبه بر شرک؛ گفت‌وگو با هم‌سفر سمیرا

غلبه بر شرک؛ گفت‌وگو با هم‌سفر سمیرا

1- لطفاً خودتان را معرفی کنید.

سلام دوستان سمیرا هستم، هم‌سفر مصطفی. با 20 سال تخریب وارد کنگره شدیم، آنتی ایکس مصرفی مسافرم تریاک با مصرف روزانه 12 گرم، روش درمان dst با شربتOT، ده ماه و ده روز سفر کردیم، با راهنمایی آقای عباس و راهنمای عزیز خودم خانم زهره و به شکر خدا 4 سال و 6 ماه است که آزاد و رها هستیم و در ادامه با 20 سال تخریب روزی دو پاکت سیگار اسی آبی، روش درمان DST با آدامس نیکوتین خوراکی، 11 ماه و 10 روز سفر کردیم با راهنمایی آقا محمد و امروز دقیقاً 4 سال است که آزاد و رها هستیم.

2- از حضور در لژیون مالی و اینکه چگونه به این تصمیم رسیدید برایمان بگویید.

من دوست دارم تمام جایگاه‌هایی که در کنگره هست را تجربه کنم و لژیون سردار را هم خیلی دوست داشتم، چون افرادی که در این لژیون هستند یک حس و حال خوبی دارند. در سال 96 مسافرم عضو لژیون مالی شد، من خیلی خوشحال شدم از اینکه مسافرم قدرت بخشیدن را پیداکرده بود، درصورتی‌ که مسافرم کسی بود که قبل از کنگره به دیگران خیلی کمک می‌کرد ولی دیگران به چشم وظیفه از او می‌دیدند و این حسی که از این بخشیدن پیداکرده بود خیلی فرق می‌کرد و انرژی خاصی داشت.

پارسال خانم زهره گفتند با پس‌انداز کردن بیا و عضو لژیون مالی بشو و خودشان همین کار را می‌کردند ولی راستش من نتوانستم خیلی پس‌انداز کنم. این مسئله گذشت تا جلسه لژیون مالی در شعبه سلمان برگزار شد و مسافرم به من گفت که تو هم با من به این جلسه بیا و من که خیلی ناراحت و ناامید بودم درونم آشوبی بر پا بود و به او گفتم من که عضو لژیون سردار نیستم و آن لحظه با تمام وجودم خیلی ساده از خدای خودم خواستم که این موهبت را به من هم عطا کند و خدا را هزاران بار شکر می‌کنم که مسافرم در همان جلسه من را عضو لژیون مالی کرد و این بهترین هدیه بود که به من داد  و یک حس خیلی قشنگی پر از انرژی که وصف شدنی نیست.

3- در حال حاضر در جامعه ما وضعیت به‌نوعی است که مخارج بیش از قبل می‌باشد و نیاز مالی پررنگ‌تر از قبل است، چگونه افراد در این شرایط می‌توانند روحیه بخشندگی را در خود زنده نگاه‌دارند؟

درست است که وضعیت اقتصادی مشکل شده ولی ما در کنگره در وادی 5 یاد گرفتیم که چگونه قناعت و پس‌انداز کنیم و اصولاً بیشتر بچه‌های کنگره با به درمان رسیدن پایه‌های مالی خود را مستحکم کرده‌اند و به قول آقای مهندس افراد کنگره وضعشان خوب است. ما در وادی 11 آموزش گرفتیم اگر بر مادیات سوار باشی نیمی از قدرت اهریمن را شکست داده‌ای، اما اگر مادیات بر تو سوار باشد، بدان که صد در صد تو را شکست خواهد داد. من به رهجوهایم گفته‌ام اگر روزانه پس‌انداز کنید، حتی روزی دو هزار تومان، روز گل‌ریزان می‌شود 720 هزار تومان. پس می‌شود با پس‌انداز کردن بیشتر و صرف‌نظر کردن از چیزهایی که نیاز ضروری نداریم جزو لژیون سردار شویم و کجا را می‌توانیم بهتر از این مکان برای بخشیدن پیدا کنیم.

4- شما در استحکام پایه‌های علمی کنگره چه قدمی برداشته‌اید؟

راستش هنوز خودم از خودم راضی نیستم ولی سعی کرده‌ام اگر مقاله یا نوشته‌ای می‌نویسم، بهترین را بنویسم و در مورد آن مطالعه کافی داشته باشم و در این جایگاهی که هستم بتوانم علم کنگره را درست آموزش بدهم و آموزشم همراه با عشق خالص و بلاعوض باشد و یکی از آرزوهایم این است که چه در کنگره حضور داشته باشم یا حضور نداشته باشم، عضو لژیون سردار باشم.

5- چگونه شرک که از آموزش‌های جهان‌بینی ماست، فرد را از بخشش بازمی‌دارد؟

شرک اولین کاری که می‌کند فرمان عقل را از ما می‌گیرد. آقای امین می‌گوید ما اگر بخواهیم از شرک دور باشیم باید پاک‌دل باشیم و فرمان‌های خداوند را اجرا کنیم نه اینکه فقط به زبان بیاوریم، اگر فرمان خداوند را انجام می‌دهیم شرک را از خود دور کرده‌ایم، خداوندی که ما را آفریده چقدر بخشنده و مهربان است و نعمت‌های زیادی به ما بخشیده، پس چرا من نبخشم؟

یک مطلبی خواندم که اگر گدایی دیدی هیچ‌وقت در دلت نگو که آیا راست می‌گوید یا دروغ؟ بدهم یا ندهم؟ آدم خوبی است یا بدی است؟ چشم‌هایت را ببند و کمکش کن تا وقتی پیش خداوند رفتی، خدا هم از تو نپرسد. پس به کنگره ایمان داشته باش و ببخش و مطمئن باش که هزار برابرش برمی‌گردد، باید حسمان قوی باشد و به دانایی مؤثر رسیده باشیم، چون بیشتر ما می‌دانیم که بخشیدن خوب است  ولی هنوز قدرت بخشیدن را پیدا نکرده‌ایم، خداوند می‌فرماید هرگز به نیکوکاری نخواهید رسید تا ازآنچه دوست دارید انفاق کنید و از هرچه انفاق کنید قطعاً خدا بدان داناست.

6- تحقیقات علمی جدید نشان داده نوشتن خلاق می‌تواند تا حدود زیادی حافظه، خلاقیت و روحیه فرد را تقویت کند و حس امیدواری را در او زنده نگه دارد، نظر شما در مورد مقاله‌نویسی، نوشتن سرگذشت، مشارکت‌های مکتوب و کمک به قوی شدن بنیه علمی کنگره چیست؟

کنگره به ما کمک کرد تا با نوشتن حافظه‌مان قوی‌تر بشود، نویسنده بشویم و با نوشتن بسیاری از کلمات را یاد بگیریم. ما با نوشتن مقاله خلاق می‌توانیم در پیشرفت اهداف کنگره کمک کنیم چون در حال حاضر فضای مجازی پیشرفت زیادی کرده، پس هرکدام بر اساس تجربه دیروز و آموزش‌های نابی که در کنگره گرفته‌ایم، مقالاتی در مورد اعتیاد و درمان آن  برای کسانی که در عمق تاریکی‌ها فرورفته‌اند بنویسیم تا متوجه شوند که بهترین مکان برای درمان اعتیاد کنگره 60 و روش درمان DST است. پس با تمام وجود و با عشق و حس خوب مقاله‌ها، دل نوشته‌ها و مشارکت‌ها و ... را بنویسیم که سهم کوچکی در پیشرفت علمی کنگره داشته باشیم.

7- انسان‌ها چگونه می‌توانند در هستی اثربخشی مثبت داشته باشند و با توجه به اینکه ما در کنگره آموخته‌ایم نیستی معنای نسبی دارد، آن را برای ابد به‌جا بگذارند؟

در وادی 14 می‌گوید پله‌های رسیدن به عشق خالق، عشق بلاعوض به مخلوقین اوست و نمونه بارز آن آقای مهندس هستند که با کشف این روش و با سختی‌هایی که کشیدند، این علم را برای خودشان نگه نداشتند و با گذشتن از خیلی چیزها در این هستی چیزی را به یادگار می‌گذارند که هزاران هزار نفر را از دنیای تاریکی نجات می‌دهند، ما هم با کمک کردن سهم کوچکی در این مقوله داشته باشیم و مطمئن باشید هیچ‌چیز در دنیا اتفاقی نیست، ما هم می‌توانیم به قول خانم زهره کاری کنیم که در کنگره ماندگار باشیم، با بودن در صراط مستقیم و دور بودن از حاشیه‌ها و نگه‌داشتن حرمت‌ها و قوانین در کنگره یاد گرفتیم خوب باشیم و نتیجه‌اش را می‌بینیم و اگر بد هم باشیم نتیجه‌اش را خواهیم دید.

8- چگونه می‌توان به مرحله‌ای رسید که از بخشیدن لذت برد و نه از دریافت کردن؟

در وادی یازده می‌گوید کسانی که همیشه در حال بازپرداخت آنچه دریافت نموده‌اند هستند، چه مادی و چه معنوی مانند چشمه‌ای زلال و سرشار از شادی و شعف هستند و کسانی که هر چه دریافت می‌نمایند در عوض هیچ‌گونه پرداختی ندارند، تبدیل به شوره‌زار و کویر می‌شوند.

کسانی از بخشیدن لذت می‌برند که وادی چهارده یعنی عشق و محبت باشند و کسانی که فهمیده‌اند دیگران کاشتند و ما خوردیم و اکنون وقت آن رسیده که ما بکاریم تا دیگران بخورند. کسانی می‌بخشند و لذت می‌برند که یادشان نرفته از کجا به کجا رسیده‌اند و می‌دانند این بخشیدن‌ها ذره‌ای از آن تاریکی‌ها را جبران نمی‌کند.

این افراد نفس را شناخته‌اند و تربیت‌کرده‌اند و می‌توانند بر یکی از خواسته‌های اصلی نفس که ثروت‌اندوزی است غلبه کنند و برای اینکه نفس را تربیت کنیم باید ضد آن عمل کنیم. قانون یازده تمرینی برای پرداخت‌های بزرگ است.

9- کلام آخر:

تشکر می‌کنم از شما خانم آزاده که با خدمت کردن در سایت  به پیشرفت اهداف علمی کنگره کمک می‌کنید. از راهنماهای عزیزم خانم ندا و خانم زهره تشکر می‌کنم، از مسافر عزیزم تشکر می‌کنم که این حس قشنگ را به من هدیه داد و امیدوارم که تمامی هم‌سفران عضو لژیون سردار شوند چون مطمئن هستم که می‌توانند. به امید جهانی‌شدن کنگره و ساخت آکادمی که همه ما بتوانیم سهم کوچکی در این راه داشته باشیم.

هرگز به حال خوش و نیکی دست پیدا نخواهی کرد مگر اینکه توانایی پیدا کنید که ازآنچه دوست دارید ببخشید و انفاق کنید.

 

تهیه‌کننده: هم‌سفر آزاده

وبلاگ همسفران نمایندگی شیخ بهایی

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .