English Version
English

بازپرداخت بدهی؛ گفت‌وگو با همسفر نسرین از لژیون سردار

بازپرداخت بدهی؛ گفت‌وگو با همسفر نسرین از لژیون سردار

خدمت در لژیون سردار (مالی) خدمتی مقدس و بی‌منت است که همه اعضاء آن صادقانه و عاشقانه خدمت می‌کنند. در ادامه گفت‌وگویی انجام دادیم با همسفر خانم نسرین یکی از اعضاء لژیون سردار شعبه شهرری

 

لطفاً به‌رسم کنگره خودتان را معرفی نمایید؟

سلام دوستان نسرین هستم همسفر رضا، آخرین آنتی ایکس مصرفی قرص ترامادول، یازده ماه سفر کردیم به راهنمایی آقای مهدی و راهنمای خوب خودم خانم زهره عزیز و الآن هم به لطف خدا و یاری دوستان یک سال و دوازده روز هست که با روش DST و داروی درمان OT  آزاد و رها هستیم.

آیا امروز باوجود کنگره و آموزش‌های آن، نگاه شما به یک مصرف‌کننده با قبل از ورود به کنگره، تغییری کرده است؟

بله صد درصد نگاه و دید من تغییر کرده است، قبل از کنگره بر این باور بودم که تنها راه رهایی و نجات یک فرد مصرف‌کننده فقط مرگ است، یا به قول ضرب‌المثل معروف توبه گرگ، مرگ است؛ زیرا با دیدن و شنیدن صحبت‌های اطرافیان، باور من بر این بود که فرد مصرف‌کننده نمی‌تواند خود را از چنگال مواد مخدر نجات دهد و اگر ترک هم کند دوباره به سمت مصرف مواد مخدر برگشت دارد.

خانم نسرین عزیز شما با چه حسی وارد کنگره شدید و الآن چه حسی دارید؟

در ابتدا مانند فردی که برای رهایی و نجات خود به هر سمت و سویی چنگ می‌زند، من نیز به امید رهایی وارد کنگره شدم که امروز حس خوب و آرامش خاصی را در وجود خودم احساس می‌کنم؛ چون به‌جز رهایی مسافرم خود من نیز از خیلی مسائل و مشکلات رها شده‌ام و الآن تا حدود بسیار زیادی سعی می‌کنم از افکار ضد ارزشی دوری‌کنم و از بابت این‌که وارد کنگره شده‌ام خیلی خوشحال و مسرور هستم و هرلحظه خداوند را سپاس می‌گویم.

ازنظر شما مهم‌ترین عاملی که می‌تواند به یک همسفر برای فراگیری آموزش کمک اساسی داشته باشد چیست؟

نظر و تجربه شخصی من در این مورد این است که راهنماها در درجه اول باعث جذب، آرامش و امید به همسفران می‌شوند و در مراتب بعدی سی‌دی‌های آموزشی، کتاب‌ها، همچنین آموزش‌هایی که افراد در کارگاه‌های آموزشی دریافت می‌کنند.

یک همسفر چگونه باید بتواند دو مقوله عاقلانه و حسابگرانه در مسائل مالی کنگره را از هم تفکیک کند؟

اگر هر فردی چنین تفکری داشته باشد که چرا زمانی که می‌تواند این پول را صرف هزینه‌های دیگر زندگی‌اش بکند باید آن را در کنگره پرداخت کند، مگر هزینه‌های کنگره به هر نحو پرداخت نمی‌شوند؟ دیگر ما کنگره‌ای نخواهیم داشت؛ زیرا هزینه‌های کنگره توسط خود افراد تأمین می‌شود. من به این باور رسیده‌ام که هرگونه کمک درراه خیر نه‌تنها از اموال انسان کاسته نمی‌شود بلکه آثار و برکات آن نیز در زندگی شخصی فرد نمایان می‌شود و من هم هرروز به عینه شاهد برکات آن در زندگی خود و خانواده‌ام هستم.

بازتاب کمک‌های مالی چه در لژیون سردار و غیرازآن در زندگی شما چگونه بوده است؟

بسیار عالی، ازنظر مادی اصلاً دچار کمبود نشده‌ام و خدا را شکر بعد از هر کمک اندک خود چه ازنظر مادی و چه ازنظر معنوی برکتی نصیب من شده استاز خدای متعال می‌خواهم که بتوانم در سال جاری و بعدازآن نیز لیاقت حضور در لژیون سردار را نیز داشته باشم.

به نظر شما کسی که دوست دارد در استحکام پایه‌های مالی کنگره خدمت کند چه‌کاری را باید انجام دهد؟ 

هرکسی در حد توان خود بایستی هم ازلحاظ مادی و هم ازلحاظ فکری و جسمی به کنگره خدمت نماید تا بتواند بازپرداخت بدهی خود را جبران نماید.

وظیفه اعضای کنگره 60 برای تقویت بنیان مالی کنگره چیست؟

با کمک هرچند اندک خود، همچنین راهنمایی‌ها و آگاهی دادن به همسفران توسط راهنماها و اعضای کنگره در این امر مهم سهمی داشته باشند.

خانم نسرین عزیز نظر شما در مورد دستور جلسه این هفته چیست؟ یک همسفر چگونه می‌تواند در استحکام پایه‌های مالی کنگره قدم بردارد؟

یک همسفر حتی با کمترین کمک مالی خود می‌تواند در ماندگاری کنگره سهمی داشته باشد و با حضور خود در کنگره و خدمت کردن باعث برپایی و ادامه مسیر در چنین مکانی باشد که دیگران نیز بتوانند به این مکان دسترسی داشته باشند به‌قول‌معروف دیگران کاشتند و ما خوردیم، ما بکاریم تا دیگران بخورند.

امسال اولین سالی بود که شما در شعبه شهرری در گروه خانواده عضو لژیون سردار شدید، از دلایل حضور خود در این لژیون و خدمت در این جایگاه برای ما بیان نمایید؟

من نیز مانند دیگر همسفران دوست داشتم نقش مؤثری برای کنگره داشته باشم و همان‌طور که من و مسافرم در این مکان به رهایی رسیدیم بازهم این مکان پابرجا باشد که دیگر عزیزان نیز از آن بهره‌مند شوند و بنده هم نیز با کمک خود و عضو شدن در این لژیون سهمی داشته باشم که البته ناگفته نماند راهنمای عزیزم خانم زهره در این پروسه نقش بسزایی داشتند و باراهنمایی ایشان توانستم در این لژیون عضو شوم و از این بابت خیلی خوشحالم و خدای بزرگ را سپاسگزارم. در پایان کمال تشکر و احترام را نسبت به‌تمامی اعضای کنگره علی‌الخصوص بنیان‌گذار آن آقای مهندس و خانواده محترمشان و راهنمای خوب خودم خانم زهره و راهنمای مسافرم آقای مهدی دارم و  از خداوند متعال آرزوی سلامتی و دعای خیر برای همه عزیزان دارم.

 

تهیه و تنظیم: همسفر فاطمه لژیون پنجم
نمایندگی: همسفران شهرری

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .