English Version
English

خدمت و تعادل؛ گفت و گو با دیده بان محترم مسافر سعید نمکی

خدمت و تعادل؛ گفت و گو با دیده بان محترم مسافر سعید نمکی

در روز پنجشنبه 98/2/26 با دیده بان محترم آقای سعید نمکی  به مناسبت برگزاری  مراسم اهدای شال مرزبان دور جدید گفت و گویی داشتیم که شما را به خواندن آن دعوت می کنیم.

 
با سلام لطفاً خود را به‌رسم کنگره معرفی کنید.

سلام دوستان سعید هستم یک مسافر.

با ۱۴ سال اعتیاد به ماده مخدر کراک وارد کنگره شدم، یازده ماه سفر کردم به روش DSTداروی درمان اپیوم، راهنما آقای رضا تراب خانی، رشته ورزشی والیبال مدت رهایی 13 سال و 3ماه  در ادامه سفر سیگار داشتم به روش DST داروی درمان نیکوتین خوراکی به راهنمایی آقای مهندس دژاکام.. رهایی از بند سیگار هم ۶ سال و۲ ماه.

 

لطفاً بیان کنید چه جایگاه‌های خدمتی را تاکنون تجربه کرده‌اید؟

تجربه جایگاه‌های گوناگون در کنگره توفیقی بود که خداوند نصیب بنده کرده است ،در اکثر جایگاه خدمت کردم مانند دبیری، نگهبان، مرزبان، کمک راهنمایی ، ایجنت و هم‌اکنون به‌عنوان راهنما و دیده‌بان در حال خدمت هستم.

 

شما به‌عنوان دیدبان ورزش در کنگره ، رابطه درمان یک مسافر را با ورزش چگونه ارزیابی می‌کنید؟

درمان در کنگره ۶۰ به‌صورت ریشه‌ای می‌باشد و همیشه رسیدن به تعادل را در دستور کار خود قرار داده است. ورزش قطعاً یکی از پارامترهای خیلی مهمی است که می‌تواند فرد مسافر را در رسیدن به این تعادل و درمان کمک کند، یکی از مسائل خیلی مهم ، تأثیری است که روی سیستم ایکس، خلق‌وخو و رفتار فرد مسافر می‌گذرد. ولی مهم‌ترین تأثیری که دارد همان تأثیری است که روی سیستم ایکس ، در فرد مسافر دارد.

 

با توجه به اینکه شما جایگاه‌های گوناگونی را در کنگره ۶۰ تجربه کرده‌اید، بیان بفرمایید تجربه و جایگاه مرزبانی روی پیشرفت و ارتقای فرد مسافر چگونه می‌تواند باشد؟

در کنگره برای قرار گرفتن در جایگاه‌های گوناگون ابتدا باید خوب آموزش ببینیم و به اعتقاد بنده دلیل اینکه در کنگره کار گروهی و تیمی انجام می‌شود،  علتش این است که خیلی از آموزش‌ها در جمع شکل می‌گیرد. به قول آقای مهندس خدمت در جایگاه مرزبانی یک آموزش کامل و جامع برای مدیریت بحران است.جایگاه مرزبانی جایگاهی است که اگر فرد با آموزش مناسب و رعایت اصول این جایگاه خوب خدمت کند مطمئناً در آینده به‌عنوان یکی از مهره‌های خوب و تأثیرگذار تبدیل خواهد شد.چه برای کنگره چه برای خودش چه برای خانواده و جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کند می‌تواند مثمر ثمر و مفید فایده واقع بشود.

 

برای کسانی که قصد دارند در جایگاه مرزبانی خدمت کنند چه پیشنهادی دارید؟

یکی از راه‌های کامل شدن و کامل کردن پروسه درمان  خدمت کردن و خوب خدمت کردن است. یکی از این جایگاه‌هایی که می‌تواند باعث ارتقای فرد مسافر بشود، جایگاه مرزبانی است.خیلی از مسائل هستند که شاید در ظاهر نمی‌تواند آن‌ها را احساس کند ولی وقتی در جایگاه مرزبان قرار می‌گیرید خیلی از مسائل برای شما روشن و نمودار می‌شود. اگر کسی بخواهد مجری اجرای قوانین کنگره ۶۰ باشد باید خیلی از مسائل را در خود حل کند، تا بتواند یک مرزبان مناسب باشد.

 

با توجه به اینکه شما خدمت‌های گوناگونی را تجربه کرده‌اید بفرمایید در زندگی شخصی شما نقش خدمت چگونه بوده است؟

خیلی از امور بود مثل مسائل ساده‌ای که در خانه وجود دارد که من شاید خیلی نسبت به آن‌ها اطلاعی نداشتم ،به‌عنوان‌مثال اگر کسی برای من یک چای می‌ریخت من حتی شاید بلد نبودم که چگونه استکان‌های آن را بشویم. شاید دلیل آن این بود که به این مسائل اهمیت نمی‌دادم.انجام دادن فرمت‌های گوناگون در کنگره باعث این می‌شود که منافعی که در تغییر رفتار ما دارد به درون منزل خانواده ما کشیده شود، به همین دلیل است که اگر افرادی که با آن‌ها زندگی می‌کنید یا در محیط کار ما هستند و با کنگره آشنایی ندارند تعجب می‌کنند چطور شد که این فرد تغییر کرده است.

 

شما چند بار است که به شعبه ما تشریف می‌آورید نظرتان راجع به شعبه دانیال اهواز چیست ؟

فکر می‌کنم تاکنون سه بار به شعبه دانیال اهواز آمده‌ام، مسافران این نمایندگی بسیار خونگرم و صمیمی هستند و نظم و انضباط خوبی بر آن حکم فرم است و آموزش‌ها هم به‌صورت به‌روز در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.چه در گروه مسافران و چه در گروه هم‌سفران همه در تلاش هستند تا امورات این نمایندگی به بهترین شکل رفع رجوع شود و به بهترین شکل از امکاناتی که وجود دارد استفاده گردد.در ضمن تشکر ویژه دارم برای مراسم افطاری که امروز برقرار بود و پخت‌وپزی که توسط عزیزان در این هوای گرم صورت گرفت.امروز من در این هوای گرم کاملاً سختی این مسئله را درک کردم و خدا قوت میگویم به دوستانی که در این هوای بسیار گرم دست به این عمل خداپسندانه زدند.

 

با سپاس از حضور شما در نمایندگی اهواز اگر حرفی در آخر باقی‌مانده است بیان کنید.

ما همه خدمتگزارانی هستیم که در این آزمون قرار می‌گیریم که خدمت کنیم و امیدوارم که روی خود به‌خوبی کارکنیم تا این امانت را سالم به آیندگان برسانیم. با تشکر از شما گروه وبلاگ همه را به خدای مهربان می‌سپارم.

 

تهیه گزارش: مسافر رامین
تایپ: مسافر پوریا

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .