English Version
English

هدف یادگیری؛ همسفر مهدی

هدف یادگیری؛ همسفر مهدی

یکی از ارکان اساسی که جهان‌بینی هر انسانی را رقم می زند، آموزش می‌باشد. چرا که همین آموزش‌ها می‌تواند در نگرش من نسبت به جهان پیرامونم نقشی مهم ایفا کند.

در این مرحله این موضوع برای من مشخص گردید که به دنبال آموزش‌هایی باشم که اولاً برای زندگی اکنون من مفید و مؤثر واقع گردد و ثانیاً این آموزش‌ها باید در حد ظرفیت و اندازه من باشد، چه بسا گاهی اوقات اگر به این مهم توجه نگردد نه تنها سودمند نخواهد بود بلکه ممکن است مخرب هم باشد و انسان را به گمراهی بکشاند.

به طور مثال گروهی از افراد هستند که خارج از تعادل و بیش از اندازه به دنبال کسب دانشی از جهان ماورا و یا جهان‌های دیگر هستند و اکثر سؤالات این عزیزان پیرامون این قبیل سؤالات می‌باشد.

حال پرسش من این است که فرض کنید که انسانی به تمام سؤالات شما از جهان‌های دیگر پاسخ دهد، آیا دانستن این موضوع شما را تبدیل به انسان بهتری می‌کند؟ آیا بعد از آن خشم، حسد، منیت و بسیاری صفات دیگر از شما رخت بر می‌بندد؟ و یا فرض کنید به جای آنکه به دنبال این مطلب باشم که اساتید آقای مهندس چه می‌گویند، به دنبال این موضوع باشم که آن‌ها چه کسانی هستند؟ خوب حال فرض کنید دانستید از فردای آن روز، روابط شما با اطرافیانتان بهتر می‌شود؟ آیا تبدیل به انسان خدمت‌گزارتری می‌شوید؟

این دوستان اگر نگاهی اجمالی به سی دی‌های آقای مهندس کنند که اکثر صحبت‌های ایشان مربوط به جهانی است که در آن زندگی می‌کنیم و در طی سالیان اخیر این موضوع پررنگ تر شده است و البته تا آنجا که به یاد دارم سی دی‌های استاد امین و مطالب جهان‌بینی ۱و۲ ایشان بر روی جهان کنونی متمرکز شده است.

همان طور که از بزرگان نقل شده است که راه بهشت به نوعی از جهنم می‌گذرد، من به این موضوع هم اطمینان دارم که راه آسمان هم از زمین می‌گذرد.

البته یکی دیگر از راه‌های دریافت آموزش و تغییر نگرش، الگو گرفتن از جهان پیرامون و همچنین انسان‌هایی است که در مسیر زندگی موفق عمل نموده‌اند، می‌باشد.

طبیعتاً من باید هر آن چیزی که از این انسان‌ها می‌خواهم الگوبرداری کنم و آن را کاربردی و اجرایی نمایم، بایستی پیش از آن در مورد آن تفکر کنم که چه صفاتی از آن شخص و به چه میزان برای من قابل اجراست.

به طور مثال اگر می‌خواهم از بنیان کنگره که رهایی هزاران انسان را از بندهای مختلف زمینی رقم زده‌اند الگوبرداری کنم، بهتر است به جای الگو گرفتن و استفاده از خودکار سبز!!! که البته نمی‌دانم چه تغییرات در نگرش و رهایی فردی از بندهای زمینی دارد، شایسته است به الگو گرفتن از صفاتی همچون نظم و سعی و تلاش در بالاترین حد خود که در مراسم جشن تولد ۱۴ سال رهایی آقای مهندس که استاد امین فرمودند داشته باشم و یا دقت نظر به صفاتی به مانند صبر و ساعت‌ها تفکر که در کتاب ۶۰ درجه به آن اشاره شده است که پیامی را از اساتید چندین بار می‌خواندند و ساعت‌ها در مورد آن تفکر می‌نمودند.

 

با احترام همسفر مهدی

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .