English Version
English

تلاش و کوشش؛ جشن آزادمردی مسافر ناصر

تلاش و کوشش؛ جشن آزادمردی مسافر ناصر

چهارمین جلسه از دوره هفتادویکم سری کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره 60  ویژه آقایان مسافر و همسفر، در نمایندگی آکادمی با دستور جلسه  ( ظرفیت و مسئولیت ) با استادی کمک راهنمای محترم آقای هادی و نگهبانی  مسافر حسین و دبیری مسافر فریدون در روز شنبه مورخ 98/02/14 رأس ساعت 17:00 آغاز به کار نمود.

سخنان استاد:

سلام دوستان هادی هستم مسافر

خیلی‌ها می‌پرسند چگونه می‌شود انسان ظرف خودش را بزرگ کند؟  این سؤال در لژیون زیاد پرسیده می‌شود. ظرفیت بیشتر مساوی است با گنجایش بیشتر. وقتی کسی می‌خواهد گنجایشش را زیاد کند باید دانایی‌اش را زیاد کند. این چیزی نیست که بخواهیم هزاران مقاله بخوانیم یا تجربه کنیم تا بفهمیم.

گنجایش هم به انباشته کردن علوم و دانش نیست. مثل این است که من مبلمان 5 نفرِه دارم و خواست دارم آن را تبدیل کنم به مبلمان 7 نفره و دانایی هم به همین شکل است و باید هر آنچه در مغزمان است را خارج کنیم تا بتوانیم چیز جدیدتری بیاموزیم.در رابطه با مسئولیت هم در وادی چهارم کاملا مشخص است مگر می‌شود به کسی مسئولیتی داده شود و به او اختیار ندهند؟

مثلاً یک نفر در نقطه صفر مرزی به او اسلحه می‌دهند ولی اجازه شلیک نمی‌دهند پس این مسئولیت نیست، مسئولیت توأم با اختیار است.اگر این‌ها هماهنگ باشد انسان به هدفش می‌رسد یعنی آن راهی را که طی می‌کند و آن مقصدی که برای خودش مشخص کرده است به آنجا می‌رسد ولی اگر برعکسش هماهنگ عمل نکند هدفش را گم‌کرده و به مقصد نمی‌رسد.

برای نتیجه‌گیری در هر کاری 3 تا پارامتر موجود است که باید نسبت به آن‌ها عمل کنیم،یکی خواست یکی تلاش و دیگری فرمان الهی است.هرکدام از این پارامترها مقداری گیرودار داشته باشد انسان به هدف نمی‌رسد چون یک جای کار ایراد دارد.

پنجمین سال رهایی آقا ناصر که قطعاً یکی از بهترین‌های کنگره است را تبریک میگویم. کسی است که صدای پای استاد را می‌شنود و در جریان است. خیلی آدم مهریانی است. شاید آدم سخت‌گیری و مشکل‌پسندی به نظر بیاید ولی من از او آموختم و به‌عنوان استاد به او نگاه می‌کنم چون از استاد خودش سبقت‌گرفته است و انسان کاملی است و ما در زمان قدیم هم‌رزم بوده‌ایم و در شروع سفرش خیلی اتفاقی باخبر شدیم که مدت زیادی را در زمان سربازی و جنگ در کنار هم بودیم و اتفاقات مشابهی برایمان افتاده که حتی خبر هم نداشتیم و دنیا آن‌قدر کوچک است که  بعد از این همه سال در کنگره به این شکل روبروی هم قرار گرفتیم. هرکسی خصوصیات و صفاتی دارد که شاید خودش خبر نداشته باشد و یکی از صفات مهم آقا ناصر این است که بسیار مردم‌دار و بامحبت است و بسیار باگذشت است و من به شاگردم به‌عنوان استاد نگاه می‌کنم و کسی که از او بشود آموخت استاد است چه سفر اولی باشد چه سفر دومی و چه راهنما.

برای ایشان آرزوی بهترین جایگاه‌ها و آرزوی موفقیت دارم.

اعلام سفر مسافر:
 
سلام دوستان ناصر هستم مسافر
مدت سفر اول یازده ماه و بیست روز،راهنما آقای هادی پناهی به روش DST داروی درمان OT در حال حاضر 5 سال و 4 روز است كه آزاد و رها هستم. در ضمن سفر نیكوتین داشتم به راهنمایی آقای احمد و در حال حاضر 4 سال و دو ماه هست كه آزاد و رها هستم.
آرزوی مسافر:
 
آرزویم این است كه هر چه سریعتر دانشگاه كنگره 60 راه اندازی بشود.
 

سلام دوستان ناصر هستم مسافر

در ابتدا از بنیان کنگره 60 و خانواده ایشان و همچنین از راهنمای خود بسیار سپاسگزاری می‌کنم.

در ادامه من درزمانی وارد کنگره شدم که به‌واسطه بیماری و مشکلاتی که داشتم دیگر کاملا درگیر بودم و توانایی انجام کارهای شخصی خودم را نداشتم، درصورتی‌که اطرافیان نزدیک و دکتری که بیماریم را درمان می‌کرد به من می‌گفت برای درمانت می‌توانی مواد مصرف کنی (تریاک) اما من دیگر خسته شده بودم و توسط شخصی که با آقای امیرمعافی آشنا بود، من به کنگره آمدم و آقا هادی که در اینجا واسطه‌ای بود بین من و کنگره 60 که برای درمانم بسیار زحمت کشیدند و من را از آن تاریکی و ناراحتی به سمت سلامتی راهنما کردند.

امیدوارم که بتوانم این سفر دوم را بارو سفیدی ادامه دهم و جبران تمام محبت‌هایی که اینجا برای من انجام داده اند را به‌طور شایسته ادا کنم.

 
 
 
 
 
 
 
 
عکاس و تنظیم کننده وبلاگ: محمدرضا (لژیون نهم) 
تهیه گزارش توسط لژیون نوزدهم آکادمی

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .