English Version
English

انتقال اطلاعات کنگره 60

انتقال اطلاعات کنگره 60

هفتمین جلسه از دوره چهل و ششم سری کارگاههای آموزش جهانبینی کنگره ۶۰ مورخ 21/01/1392 با نگهبانی و استادی آقای مهندس حسین دژاکام و دبیری آقای محمد رضا مطهری با دستور جلسه "انتقال اطلاعات کنگره ۶۰" رأس ساعت ۱۶:۳۰ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

با به پایان رسیدن عید نوروز سیل عظیم افراد مصرف کننده جهت درمان اعتیاد به سمت نمایندگی های کنگره 60 به راه افتاده است، ما در تمام نمایندگی ها با هجوم بسیاری از افراد مواجه شده ایم که قصد درمان اعتیاد را دارند، بعد از ایام عید همواره به این شکل می باشد، به طوری که از حدود ۱۵ اسفند ماه مراجعات به کنگره کم می شود و بعد از تعطیلات عید مصرف کنندگان جهت درمان به نمایندگی های کنگره مراجعه می کنند، تعداد مراجعین در بعضی نمایندگی ها به قدری زیاد می باشد که ما ناگزیر شدیم از پذیرش افراد تازه وارد جلوگیری کنیم، همچنین به دلیل کثرت جمعیت در بعضی نمایندگی ها اقداماتی انجام داده و لژیون ها را جابه جا می کنند تا بتوانند نمایندگی ها را به خوبی مدیریت نمایند.

افرادی که در گذشته در کنگره ۶۰ به درمان رسیده اند، اعضای خانواده و فامیل، دوست و یا آشنایان خود را به کنگره معرفی می کنند که این خود به تنهایی کافی است که ما با کمبود جا مواجه شویم.

این مورد از مسائلی است که ما با آن مواجه هستیم و با افزایش نمایندگی ها نیز باز هم با کم بودن فضا مواجه ایم.

از جهت دیگر تازه واردین مانند خونی هستند که در رگهای کنگره جاری اند، تازه واردین باعث شادابی، حرکت و خیر برای کنگره می باشند زیرا تمام کار کنگره 60 این می باشد که تازه واردین را به درمان برساند، اگر جلوی این افراد گرفته شود ظلم بزرگی صورت می گیرد، امیدوارم که خداوند کمکمان کند و توان آن را پیدا کنیم که بتوانیم در تمام نمایندگی ها پذیرای تمام تازه واردین باشیم.

از سوی دیگر با تولید شربت OT و همکاری کنگره با کلینیک ها سبب گشت، آمار رهایی ها و افراد درمان شده افزایش پیدا کند، کمک کلینیک ها بسیار قابل توجه و مهم است زیرا داروی OT تحت کنترل و نظارت این کلینیک ها می باشد.

در حال حاضر نزدیک به 6 هزار نفر بر روی پروژه OT هستند، در حدود 50 کلینیک نیز در کل کشور با کنگره 60 همکاری دارند، صدها پزشک و روانشناس نیز در این میان به همراه کادر پزشکی خود با ما همکاری می کنند و این مسئله خیر بزرگی برای کنگره می باشد.

انشاالله خداوند کمکمان کند که بتوانیم راندمان خود را حفظ نمائیم تا کیفیت کارمان از بین نرود.

مشکلاتی در این راه نیز پیش می آید، به عنوان مثال امروز از گیلان با من تماس گرفتند و گفتند که شربت OT به دلیل بدهی دانشگاه به شرکت دارو پخش در اختیار کلینیک قرار نگرفته است، حال شما در نظر بگیرید تعداد بسیار زیادی از افراد که در حال درمان بوده و داروی مصرفی در اختیارشان قرار نگیرد، مگر می شود این دارو را با داروی دیگری جایگزین کرد؟ این افراد در حال درمان بوده و پروسه درمانی خود را می گذرانند، نمی توان داروی آنها را قطع کرد و یا با داروی دیگری جایگزین نمود، امیدوارم مسائلی از این قبیل نیز کمتر پیش آید.

نکته بعدی آن که نمره امتحان کمک راهنمایی بعضی از نمایندگی ها را امروز اعلام نمودم و باقی نمایندگی ها نیز تا پایان خرداد ماه اعلام خواهد شد، نمرات امتحانی در کل در وضعیت مطلوب و خوبی بود.

این امر بستگی به راهنما و کمک راهنمایان داشت، راهنمایی که به خوبی با شاگردان خود کار کرده بود، شاگردهایش نیز نمرات خوبی گرفته بودند.

در امتحان کمک راهنمایی سال گذشته ۸۰۰ نفر شرکت کرده بودند که از این تعدادحدود ۱۲٪ آنها یعنی حدوداً ۸۰ تا ۱۰۰ نفر موفق می شوند که به جایگاه کمک راهنمایی برسند، استقبال 800 نفری که از این آزمون شد خود نشان دهنده این است که افراد بسیاری تمایل دارند که در این جایگاه خدمت کنند، افراد شرکت کننده کسانی هستند که درمان شده و رهایی آنان بالای 6 ماه می باشد.

مسئله دیگر آن که تصمیم گرفته شد در سال جدید از تمام راهنمایان و کمک راهنمایان نیز امتحان گرفته شود، در شهریور هر سال از راهنمایان گروه خانواده و مسافران امتحان گرفته خواهد شد زیرا اطلاعات و آگاهی این عزیزان باید به روز باشد.

درس های جدیدی به دروس کنگره ۶۰ اضافه گشته و راهنمایان قدیمی باید این دروس را فرا گیرند زیرا کنگره مرتب در حال حرکت بوده و باید علم راهنمایان نیز به روز باشد، تجربه به ما نشان داده است اگر راهنمایان مطالعه داشته باشند و متون را به خوبی فرا گرفته باشند، شاگردانشان نیز از او یاد خواهند گرفت. اگر به این شکل نباشد لژیون کارایی خود را از دست خواهد داد و اعضای آن تنها به گفتن خاطرات خود بسنده می کنند و جواب مطلوبی از این لژیون گرفته نخواهد شد.

به دلیل آن که در شهریور ماه از راهنمایان و کمک راهنمایان آزمون به عمل می آید در کلیه نمایندگی ها کلاس هماهنگی راهنمایان یک جلسه در ماه برگزار خواهد شد و تا اطلاع ثانوی نیز کلاس هماهنگی بین راهنمایان گروه خانواده و مسافران برگزار نخواهد شد، ممکن است این هماهنگی هر سه ماه یک بار برگزار شود زیرا با برگزاری آزمون و گرفتن امتحان دیگر لزومی به تشکیل این جلسات نمی باشد.

اما نکته دیگر، می بینیم که امروزه کلمه دموکراسی بسیار باب گشته و افراد بسیاری به دنبال آن هستند، در بعضی از قسمت ها من حکومت دیکتاتوری را به حکومت دموکراسی ترجیح می دهم، در کنگره دموکراسی به شکلی برنامه ریزی شده که به صورت گروهی در کارها تصمیم گیری می شود، کما آن که در کنگره برای انتخاب نگهبان تمام اعضاء رأی می دهند تا نگهبان انتخاب شود، کسی در این امر دخالت نمی کند و هر شخصی که شرایط لازم را داشته باشد می تواند برای این امر کاندید شود و هیچ قسمتی نیست که او را تعیین صلاحیت کند، برای مرزبان شدن در کنگره نیز به همین شکل است اگر فرد شرایط لازم را داشته باشد اسم خود را جهت کاندید شدن می دهد و بقیه افراد به او رأی می دهند.

نگهبان در کنگره ۶۰ استاد و دبیرش را خود انتخاب می کند، این اختیارات در تمام قسمت ها به فردی که در آن سمت است داده شده است ولی اگر بخواهید این اختیارات را بدهید باید به آن مرحله از شعور رسیده باشید، نمی توان گفت که همواره اکثریت درست می گویند در بعضی از مواقع هم وجود دارد که اکثریت اشتباه فکر کنند، در گذشته تمام افراد می گفتند که زمین مرکز عالم است ولی گالیه عنوان نمود که زمین می چرخد.

زمانی که معلم در سر کلاس مشغول تدریس می باشد، شاگردان برای معلم تصمیم نمی گیرند، چنین چیزی خنده دار است که مثلاً شاگردان تصمیم بگیرند که استاد چه درس هایی را ارائه دهد چون تدریس درس را یک مرجع بالاتر تعیین می کند بنابراین این موارد در کنگره ۶۰ نیز رعایت می شود. همانطور که در کنگره می گوییم جسم، روان، جهان بینی، هم دموکراسی،هم پادشاهی و جمهوری همه با هم ادغام می باشد.

یک زمانی شعور و آگاهی جمعیت تا حدی نبود که بتوانند تشخیص دهند و ما مرزبانان را انتخاب می کردیم، امروزه نیز در نمایندگی هایی که تازه افتتاح می شوند دوره اول مرزبانان را ما انتخاب می کنیم و دوره های بعدی افرادی که در نمایندگی هستند با انجام رأی گیری این کار را می کنند، در حال حاضر افراد کنگره به یک مرحله رشد فکری رسیده اند که می توانند با رأی گیری و انتخابات مرزبان، نگهبان و ... را انتخاب نمایند.

امیدوارم در آینده نزدیکی بتوانیم انتخاب ایجنت را نیز از طریق رأی گیری انجام دهیم، هر میزان آگاهی بالاتر رود بیشتر می توانیم به این امر دست پیدا کنیم، نظر من این است که تمام امور و سیستم به افراد منتقل شود، من زمانی در کار خود موفق خواهم بود که با نبود من کنگره متوقف نشود، به همین دلیل سیستم را به نحوی طراحی کرده ام که بتواند خود را بچرخاند و تا هر میزان که آگاهی گروه ها بالاتر می رود، اختیارات بیشتری را به آنها می دهم، شاید در آینده اطلاعات و آگاهی به مرحله بالایی برسد که حتی انتخاب دیده بانان نیز با انتخابات انجام پذیرد.

در کنگره دیده بانان، که از 14 نفر تشکیل شده است هر تصمیمی که گرفته می شود با رأی گیری است. هر ایجنتی که بخواهد انتخاب شود رأی گیری می شود.

در نهایت پروتکل هایی که داده می شود همه باید آن را اجرا کنند، در پروتکلی که در حال انجام است هیچ کسی نمی تواند سلیقه ای عمل کند، ما پروتکل ها را آزمایش و امتحان می کنیم و افراد باید عین آن را به انجام رسانند.

راهنمایان کنگره باید به مرحله بالایی از آگاهی رسیده و دانش بالایی نیز داشته باشد، هر کدام از راهنمایان کنگره ۶۰ در سال ممکن است تا ۴۰۰ ساعت کارگاه آموزشی را پشت سر گذاشته باشند.

اگر راهنمایی خوب نبوده و انسان قوی و صالحی نباشد ممکن است به بیراهه رفته و حتی با شاگردانش مواد مصرف کند. در بعضی از گروه ها ما این مسئله را داشته ایم، راهنمایی که مواد مصرف می کند شاگردانش نیز از او تبعیت کرده و راه او را پیش می گیرند، شاگردان می گویند این فرد راهنما و الگوی ما می باشد و از او پیروی می کنند و اگر راهنما نتوانست در مقابل مصرف مواد مقاومت کند ما نیز نمی توانیم و راه او را پیش می گیرند.

هر مصرف کننده ای که به کنگره می آید هزاران هزار مشکل داشته و دنیایی از مسئله می باشد، با یک راهنمایی و مشاوره غلط ممکن است او را به نابودی برسانید ولی اگر این راهنمایی درست باشد فرد به رهایی خواهد رسید.

راهنما کسی است که راه را نشان می دهد و آن هم راه درست را، بنابراین اصول کنگره باید مانند سیستم های نظامی باشد، یک سیستم نظامی همواره آماده بوده و از صبح تمرینات خود را شروع کرده و آماده می باشد، راهنمایان نیز باید به همین شکل آماده و از ریزترین مسائل روز باخبر باشند، باید با همدیگر مشورت نیز داشته باشند، ما از پزشکان متخصص بالاتر نیستیم، پزشکان متخصص در زمان یک جراحی بزرگ با یکدیگر به مشورت می پردازند که چه کاری انجام دهند، راهنمایان نیز اگر در برنامه رهجویانشان به مشکلی بر می خورند باید از دیگر راهنمایان و یا دیده بانان کمک گیرند.

سال ۹۲ سال مقاله نویسی به زبان انگلیسی می باشد، سال ۹۲ سالی است که باید کلیه اطلاعاتی که تجربه و محک زده شده از کنگره ۶۰ خارج و در مجلات علمی خارج از کشور به چاپ برسد، این مسئله به هر نحو و قیمتی که شده باید صورت گیرد، ما باید دانسته های خود را در مجلات علمی خارج از کشور به چاپ برسانیم، افرادی باید از طرف کنگره ۶۰ در کنفرانس های خارج از کشور شرکت کنند، اگر خود ما نیز نتوانستیم برویم باید پزشکانی که با ما همکاری می کنند را آماده کرده و اطلاعات خود را به آنها آموزش دهیم و روش های کار را به آنها بگوییم تا آنها بروند.

سال ۹۲ باید اطلاعات کنگره ۶۰ به دنیا منتقل شود، ما اطلاعات و آگاهی های زیادی را به دست آورده ایم که در باور کسی نمی گنجد و باید آنها منتقل شوند.

نیروهای امریکا و ژاپن با همکاری یکدیگر دارویی را درست کرده اند که به وسیله آن می توان ۲۰٪ بیماری ایدز را کنترل نمود و این امر باعث برنده شدن جایزه نوبل گردید.

رئیس جمهور امریکا نیز گفته است برای درمان بیماری صرع 100میلیون دلار هزینه می کند، اتحادیه اروپا نیز یک میلیارد دلار برای این امر هزینه کرده است، حال اگر ما بگوییم بیماری صرع را درمان کرده ایم به ما خواهند خندید و حتی خیلی از بیماری های دیگر، این موارد باید مستند سازی شود.

من از همه دعوت می کنم و هر کس که می تواند وارد این حوزه شود و در این حوزه به کنگره 60 کمک نماید ما دست او را می فشاریم، راحترین کار برای انتقال این اطلاعات و دانش در سال 92 تأمین پول می باشد که من رقمی را برای این کار در نظر گرفته ام.

بالاترین اطلاعات در مورد بمب اتمی و بیماری هایی که در اثر بمب اتم ایجاد می شود در ژاپن است، بزرگترین متخصصین بمب های اتمی را ژاپن دارد، به این دلیل که در هیروشیما بمباران اتمی شد و تعداد بسیاری از افراد تحت تشعشات اتمی قرار گرفتند که تا به امروز نیز ادامه داشته است و درمان این افراد باعث گردیده بالاترین دانش را ژاپن در درمان بیماری این افراد داشته باشد.

کشور ما نیز باید بالاترین دانش را در مسئله درمان اعتیاد داشته باشد، این بدان معنا نیست که ما بیشترین تعداد افراد معتاد را در کشور داریم، نه، ولی باید دانشی که در زمینه درمان اعتیاد کسب کرده ایم را در اختیار همگان قرار دهیم.

نباید منتظر دولت، وزارت بهداشت و درمان، ستاد مبارزه با مواد مخدر و ... باشیم، ما باید روی پای خود ایستاده و این کار را انجام دهیم، امیدوارم امسال بتوانیم این قضیه را به نتیجه کامل رسانده و اطلاعات را به خارج از کشور منتقل نماییم.

در حال حاضر می بینیم که شبکه های ماهواره ای زمانی که در مورد مواد مخدر صحبت می کنند دقیقاً از سایت کنگره ۶۰ مطالب را برداشته و راجع به آن صحبت می کنند، این مسئله خیلی عالی است، سایت کنگره ۶۰ به عنوان یک مرجع برای ایران و جهان می باشد، ما در روز در حدود ۴ هزار بازدیده کننده داریم، بیشترین بازدید کننده خارجی نیز کشورهای امریکا و انگلیس می باشد و حدود ۵۰٪ بازدید کننده از داخل کشور و ۵۰٪ از خارج کشور داریم.

امیدوارم امسال انتقال اطلاعات و به چاپ رساندن مقالات در مجلات علمی دنیا به نحو احسن به اجرا در آید.

 

تهیه گزارش: همسفر وحیده

منبع: وبلاگ نمایندگی آکادمی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .