English Version
English

لژیون درمان وابستگی به دخانیات؛ نمایندگی ارتش

لژیون درمان وابستگی به دخانیات؛ نمایندگی ارتش

لژیون درمان وابستگی به دخانیات (ویلیام ال وایت (در روز سه‌شنبه تاریخ 1398/02/03در نمایندگی ارتش به راهنمایی مسافر رضا (لژیون1(

خلاصه سخنان استاد:

آنچه هست محبت است و آنچه نیست ظروف تهی است، دوستان تنها پیوند محبت ما را به یکدیگر متصل نگاه خواهد داشت.دستور جلسه این هفته در کنگره ۶۰ سیگار است. این دستور جلسه مربوط به شما عزیزانی که در لژیون ویلیام حضور دارید، است، چه از بند نیکوتین رهاشده باشید و چه در حال درمان باشید به‌هرحال شما باید بسیار شاکر و خوشحال باشید زیرا چه بسیار انسان‌هایی که هنوز در بند سیگار اسیرند اما از شرکت در لژیون ویلیام محروم‌اند حال یا خواستشان ضعیف است و یا اینکه فرمان صادر نشده است. از طرفی شما الگوها و سندهای بی‌نقص این راه هستید و  دیگران را ترغیب به شرکت دز این جلسات می‌کنید درواقع شما حامل پیام رهایی از این بند هستید.

به خاطر دارم زمانی که جناب مهندس دژاکام فرمودند: «درمان اعتیاد با درمان وابستگی به نیکوتین کامل می‌گردد» یک سال از رهایی من گذشته بود و من با خود فکر کردم که چرا لذتی که امروز دارم را چند برابر نکنم؟ از طرفی جناب مهندس حتماً چیزی می‌دانند که آن‌قدر روی درمان سیگار تأکیددارند و مسئله دیگری که مرا بسیار ترغیب به شروع درمان کرد این بود که راهنما و استاد عزیزم آقای مجتبی رسولی اقدام به درمان کردند و قدم در این راه گذاشتند. در ابتدا، جلسات با دو یا سه نفر در پارک جمشیدیه برگزار می‌شد و روز جمعه نیز به جلسه پارک طالقانی می‌رفتیم که در آنجا شخص جناب مهندس جلسات را برگزار می‌کردند نکته زیبایی که در این جلسات بود، حضور همیشگی جناب مهندس  در هر شرایط آب و هوایی بود و ایشان، این‌گونه توانستند چنین قاعده و اساس محکمی را بنا نهند که امروز شاهد ثمره روزافزون آن هستیم.

همان‌طور که گفتم جناب مهندس اساس محکمی را برای درمان سیگار در کنگره۶۰ گذاشتند و از جهت دیگر  این راه بسیار حساب‌شده و دقیق بود که من به‌راحتی روی موج آن سوار شدم و بدون دردسر و دشواری به رهایی از این بند رسیدم، در اینجا باید یک نکته را خطاب به عزیزانی که هنوز قدم در این راه نگذاشتند بگویم که ترس و اضطراب ناشی  از جدایی سیگار و لذت مصرفش، تنها قبل از شروع به درمان است و به‌محض اینکه قدم درراه نهادید این ترس‌ها ناپدید می‌شوند. امروزه ما می‌دانیم که سیگار یک آنتی ایکس است و تأثیر مخربی بر روی سیستم ایکس جسم ما دارد البته این تأثیرات مخرب برای افرادی که امروز به درمان اعتیاد رسیده‌اند بیشتر است و به‌نوعی می‌توان گفت که نیکوتین در جسم آن‌ها یکه‌تازی کرده  آسیب‌های زیادی بر جای می‌گزارد.

اما کسانی که در سفر اول درمان اعتیاد هستند و هنوز داروی (او تی) مصرف می‌کنند باید بدانند وقتی سیگار می‌کشند مانند این است که فتیله یک چراغ‌نفتی را بالا کشیده‌اند، در ظاهر خواهید دید که چراغ نور بیشتری از خود ساطع می‌کند اما از طرف دیگر، از عمر فتیله کاسته می‌شود و زود می‌سوزد، سیگار همین تأثیر را بر روی جذب شربت اوتی دارد و زمان ماندگاری و راندمان شربت در بدن را می‌کاهد. درمان سیگار سراسر لذت است و به معنای واقعی، انسان حس رها بودن را تجربه می‌کند، به یاد دارم که من در زمان مصرف سیگار بسیار وابسته بودم  مثلاً برای کشیدن سیگار از جمع خانوادگی جدا می‌شدم، انسانی که سیگار نمی‌کشد وقتی قصد سفر می‌کند اولویت‌های سفر از قبیل غذا و پوشاک غیره را تهیه و تدارک می‌بیند اما من در ابتدا در پی تهیه سیگارم بودم که خدای‌ناکرده جایی بدون سیگار نمانم و این فکرها دائماً در حال کاستن از انرژی من بودند و باعث عذاب من می‌شدند اما امروز به لطف خداوند و راه کنگره ۶۰ دیگر هیچ‌گونه وابستگی به سیگار ندارم و این پرونده برایم بسته‌شده است که به‌جرئت  و بدون اقرار عرض می‌کنم که من لذت کشیدن سیگار را دادم و جای آن، لذتی چندین برابر را دریافت کردم که به‌قول‌معروف (این کجا! و آن کجا!)

نگارنده:مسافر روزبه

عکاس:مسافر روزبه

تهیه و تنظیم:مسافر محمد حسین

منبع:کنگره60؛نمایندگی ارتش

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .