English Version
English

پیام سی دی ساختمان جسم ۲، به همراه نکات مهم-

پیام سی دی ساختمان جسم ۲، به همراه نکات مهم-

پیام استاد:

در جمع آنانی که به عرش الهی می‌اندیشند و درصدد صعود هستند آرام می‌گیریم، وقتی شرایط مطلوب باشد باید قدرت چندین بار افزوده گردد، زیرا در توازن بودن است که می‌شود به پایه‌های آن خواست‌های سماوی استحکام کامل بدهیم ولی قیدوبندهای ساخته‌ی دست بشر همیشه از قدرت پرواز می‌کاهد؛ اما باید به آنچه که امروز سبب غول و زنجیر شدن بر دست و پای ماست، چاره‌ای اندیشیده، کلید آن را بیابیم و در کل حل کنیم. باید تلاش نماییم که علم و ایمان را با بودن‌ها سنجیده و آن را در یک جامی بریزیم که هر کس و یا خیلی‌ها سیر شوند و آن‌قدر بنوشد که با آن اندیشه‌های وجودی جان خویش، خود را به نقطه‌ی درک برسانند و آنگاه دیگر تهی بودن معنا ندارد.

نکات مهم سی دی:

حال در نظر می‌گیریم یک ساختمان یا یک آسمان‌خراش عظیمی را ساخته‌ایم و این در حالی است که فرض کنیم کلیه مصالح و اجناسی که در این ساختمان بکار گرفته‌شده، تاریخ‌مصرف از یک روز تا یک سال دارند. برای مثال: آجر، سیمان، آهن، گچ، چوب، سیم‌های برق، لوله‌های گاز و آب، کاشی و سرامیک، یخچال، اجاق‌گاز، فرش، موکت، لحاف، پتو، تشک، ظروف آشپزخانه، میز، صندلی، آسانسور، در و پنجره و شیشه و صدها قلم دیگر و حال اگر ما مواد موردنیاز را به‌موقع به ساختمان نرسانیم، چه اتفاقی می‌افتد!

http://uupload.ir/files/vwy7_img_20190403_154124_208.jpg

قدر مسلم خواهید گفت: کمبود مواد بستگی به نوع آن دارد که تخریب ایجاد می‌کند، حال اگر گرفتار کمبود آهن شویم، اسکلت اصلی ساختمان با سقف‌ها سست خواهند شد و کل ساختمان فرو خواهند ریخت، یا اگر در لوله‌های آب و یا گاز خللی وارد گردد، ما، در این آسمان‌خراش گرفتار نشت آب و یا گاز خواهیم شد که دقیقاً تکلیف معلوم است، بنابراین برای نگه‌داری این آسمان‌خراش ما نیاز به یک انبار بسیار بزرگ داریم که کلیه مصالح و مواد اولیه ضروری و تجهیزات در آن حضورداشته باشد و در صورت نیاز برای بعضی از اجناس می‌توانیم از بازار مواد موردنیاز را تهیه نماییم و همین‌طور یک کادر فنی و مهندسی که در تمامی ساعات شبانه‌روز مرتب در حال ترمیم و ساخت‌وساز این آسمان‌خراش باشد. در اینجا مشاهده می‌کنیم که اگر قرار بود مواد ساختمانی این آسمان‌خراش تاریخ‌مصرف کوتاه‌مدت داشتند، چه قدرت، نیرو و مواد اولیه و هزینه‌ی بالایی نیاز داشتیم که آسمان‌خراش برای ما سالم و آماده‌به‌کار باشد که من‌ فکر می‌کنم اگر این موضوع واقعیت داشته باشد، ساخت‌وساز و نگه‌داری چنین ساختمانی غیرممکن است.

حال برمی‌گردیم به ساختمان عظیم جسم خودمان که دائماً احتیاج به مواد اولیه مخصوص به خودش دارد و کمبود هر یک از مواد تشکیل‌دهنده‌ی جسم ما، می‌تواند برای ما ایجاد مشکل و یا بحران و یا بیماری نماید؛ و در شرایطی که برای مدتی آب و مواد غذایی که نقش همان مواد اولیه را دارد به ما نرسد، باعث ویرانی شهر وجودی ما می‌گردد که ما به آن مرگ میگوییم و جسم کاملاً از هستی ساقط و نابود می‌گردد؛ بنابراین رسیدن مواد و مصالح لازم و ضروری برای شهر وجودی ما، از ضروریات می‌باشد و همین کاهش و یا کمبود و یا نرسیدن هرگونه مواد اولیه می‌تواند به خرابی در یک قسمت شهر وجودی یا جسم ما به وجود آورد که ما به آن بیماری میگوییم. پس یکی از عوامل و علت‌های به وجود آمدن یک بیماری، کمبود و یا نبودن مواد اولیه و مصالح مربوط به ساخت‌وساز شهر وجودی ما می‌باشد.

البته لازم به ذکر است که زیادی یک نوع مواد و یا چندین نوع مواد اولیه هم می‌تواند در شهر وجودی باعث انباشته شدن آن‌ها گردد که خود بازهم می‌تواند باعث بروز یک یا چند نوع بیماری گردد. برای مثال کلسیم اضافه در جسم می‌تواند در کلیه رسوب کند و باعث ایجاد سنگ کلیه گردد، پس کمبود و ازدیاد مواد اولیه موردنیاز جسم می‌تواند ایجاد مشکلات و یا بیماری نماید، بنابراین به این نتیجه می‌رسیم که بایستی میزان مصرف مواد اولیه جسم ما و یا میزان مصرف غذای ما و یا آشامیدنی‌های ما بایستی متناسب با وضعیت جسمی ما باشد؛ و همین‌طور تاکنون به این نتیجه نیز رسیده‌ایم که بایستی توجه کنیم که غذای خودمان را به‌گونه‌ای در نظر بگیریم که شامل کلیه مواد موردنیاز جسم و یا شهر وجودی باشد و نکته‌ی دیگر که حائز اهمیت است که بایستی مواد اولیه موردنیاز در زمان مناسب مورداستفاده جسم قرار بگیرد.

پس به این نتیجه‌ی اصلی می‌رسیم که بایستی در رساندن مواد اولیه و غذا و یا آشامیدنی به شهر وجودی یا جسم باید سه اصل زیر در نظر گرفته شود: اصل اول نوع مواد مصرفی موردنیاز جسم که می‌شود غذای مناسب. اصل دوم غذای مناسب در میزان مناسب. اصل سوم این غذا باید در یک ساعت بخصوص و مشخص مورداستفاده قرار گیرد که به آن میگوییم زمان تغذیه مناسب. اکنون کاملاً متوجه شدیم که فرق ساختمان با جسم ما، در این است که برای تعمیرات ساختمان علاوه بر آماده کردن مصالح موردنیاز و تجهیزات، احتیاج به نیروی منفی و مهندسی داریم، درحالی‌که جسم ما این نیروها را خودش دارد. کافی است که ما مصالح یا مواد اولیه و یا غذای مناسب را به میزان مناسب و در ساعات مناسب در اختیار جسم قرار بدهیم و او هرچه لازم داشته باشد برمی‌دارد و به ترمیم و یا بازسازی خودش می‌پردازد.

 

نویسنده: همسفر حدیث رابط وبلاگ لژیون دوم

ویراستار: همسفر فخری لژیون یازدهم

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .