English Version
English

هدف از خلقت ...

هدف از خلقت ...

با حرکت راه نمایان می‌شود.

هدف از پیامی که در وادی هشتم آمده می‌خواهد به ما بگوید که انسان هیچ‌چیز نیست الا سعی و تلاشی که می‌کند. هدف بیداری و آگاه بودن انسان از تغییر وضعیتی است که در آن قرارگرفته است.انسان موجودی عجول و زودباور است همیشه در این فکر است که چگونه می‌تواند یک‌شبه به همه خواسته‌هایش برسد به همین دلیل بدون هیچ تفکری وارد عملیاتی ناموفق شده که در آخر منجر به  شکست او می‌شود. انسان‌ها از پشت پرده غیب هیچ اطلاعی ندارند در نتیجه به راحتی تقصیراتشان  را به گردن خداوند و یا دیگران می‌اندازند.


اما هدف خداوند از خلقت انسان به این دلیل نبوده که او چند صباحی زندگی کند و سپس با مرگش همه‌چیز پایان پذیرد.با خلق انسان فرشتگان مقرب الهی به خداوند گفتند که چرا انسانی را خلق کردی که در زمین به خونریزی و فساد می‌پردازد؟ خداوند در جواب به آنان فرمود: نمی‌دانید آنچه را که من می‌دانم. در آخر امر اول اجرا خواهد گردید.

 

http://up.c60.ir/repository/40368/fatemeh0131%20-%20Copy.JPG


 زمین مهد آموزش است صحنه نمایشی است از مشکلات گوناگون که به وجود آورندگان و بازیگران اصلی آن انسان‌ها هستند. مشکلاتی که کوه متقبل آن‌ها نشد پس مشکلات برای ما بدبختی و نکبت نیستند بلکه رحمتی از الطاف الهی هستند که گره‌های آن‌ها به دست انسان گشوده می‌شود، زمین خوردن و بلند شدن‌ها در ما سازندگی به وجود می‌آورند و باعث رشدمان خواهند شد مشروط بر این‌که انسان بهاء خلقت خود را در کل هستی درک کند و به بیهودگی و پوچی اندیشه نکند و بداند که تمام عوامل خیر و شر در هستی وجود خارجی دارند؛ بنابراین انسان با اختیاری که دارد بر مبنای تفکر و اندیشه درست و یا  نادرست خویش می‌تواند از القائات و الهامات مثبت و یا منفی تأثیر گرفته و تغییراتی در جهت خوب و یا بد در خود به وجود آورد.

باید دانست، پایان هر نقطه سرآغاز خط دیگری است. فنایی وجود ندارد و همه‌چیز به سمت تکامل پیش می‌رود. همه‌چیز در لوح محفوظ می‌ماند حتی ذره‌ای عمل خیر و یا شر انسان از دید خداوند حکیم پنهان نمی‌ماند. تفکر و حرکت درست انسان دانا در مسیر صراط الهی موجب بناهایی محکم و آباد می‌شود‌. باور قدرت مطلق و اعتماد داشتن به نیروی برتر مهم‌ترین مسئله حیاتی انسان است که متأسفانه در اکثر جوامع امروزی باور چنین نیرویی سخت شده است  به همین دلیل است که انسان در هر خانه‌ای را‌  بدون تفکر می‌کوبد.

 خداوند در کلام‌الله راه را از چاه نشان داده است سپس رتق‌وفتق امور دیگر به انسان سپرده شده که تقوا و یا فسق و فجور را انتخاب کند.
به‌طور مثال سرپرست خانواده‌ای که در قبال همسر و فرزندان مسئولیتی به عهده دارد وقتی که خواسته و یا ناخواسته وارد مقوله اعتیاد می‌شود قطعاً از خطوط قرمزی که خداوند برای او تعیین کرده عبور می‌کند و وارد محدوده شیطان می‌شود و هاله محافظ خود را از بین می‌برد. زمانی هم که گناه کوچک شمرده شد بدون شک قبح گناه ریخته خواهد شد.

فردی که دچار وسوسه‌های شیطانی می‌شود در وهله اول شخصیت خودش را زیر سؤال برده است سپس به خانواده و جامعه خسارت وارد کرده است‌ پس باید در زمان بازگشت از ضد ارزش‌ها به پاک‌سازی جسم و روان و جهان‌بینی خود بپردازد، حق‌وحقوق از دست رفته را به خانواده برگرداند. همین‌طور در اثر خطاهای مرتکب شده که مربوط به دیگر انسان‌ها است باید خسارات خود را به صفر برساند، زیرا خداوند ممکن است از حق خود بگذرد ولی آبروی دیگر انسان‌ها حقی است که هر کدام از ما در برابر آن مسئول می‌باشیم.

درمان اعتیاد هم سخت و هم سهل است. در این برهه باید از خود حرکتی عاقلانه نشان دهیم فردی که خواستار رهایی از اعتیاد می‌شود باید  تمام سعی و توان خود را در یادگیری آموزش‌ها  انجام دهد تسلیم راهنما، قوانین و حرمت کنگره ۶۰ باشد؛ زیرا با اجرای مثلث دانایی که تفکر و تجربه و آموزش است می‌تواند در خود فعل‌وانفعالاتی در جهت ارتقاء به وجود آورد. سفر هزار فرسنگی با اولین قدم آغاز خواهد شد مشروط بر این‌که با تفکر و حرکتی درست انجام شوددرمان اعتیاد از طریق متد  dst بهترین روش است زیرا در آن مبدأ، مقصد و هدف معلوم شده است. انسان زمانی که خواسته‌اش مشخص باشد و تمام تلاش خود را روی خواسته متمرکز کند قطعاً به مرور زمان درمان اتفاق خواهد افتاد.

باید به مسائل خویش واقع‌بینانه نگاه کنیم در این صورت  برای حل مشکلات خود کلید مناسب آن را پیدا خواهیم کرد. متأسفانه به حاشیه پرداختن روند درمان را کند و یا انسان را از دایره درمان خارج می‌کند. انسان‌های تحصیل کرده زیادی با مشاغلی خوب بوده که اراده‌ای قوی هم داشته‌اند ولی به دلیل نیافتن راه درست به جای مرغزار سر از مسلخ درآورده‌اند.

دانا می‌داند و می‌پرسد ولی نادان نه می‌داند و نه می‌پرسد. مشکل از جایی آغاز می‌شود که همه خود را در کارها محق می‌دانند بنابراین همیشه استخوان لای زخم دارند، تمامی مشکلات بشر حکایت از جهل و ناآگاهی او است. در جایی که تزکیه و پالایش نفس وجود نداشته باشد ضعف مدیریتی حاکم می‌شود و در این مرحله نفس پایگاه مناسبی برای نیروهای منفی خواهد شد.

وادی هشتم می‌گوید با حرکت راه نمایان می‌شود؛خواستن توانستن است خواسته باید مشخص و معلوم باشد. روی خواسته تمرکز کندر خواست خود همچون تشنه‌ای باش که در جستجوی آب است.



برگرفته از وادی هشتم

نگارش فاطمه هم‌سفر عبدالحسین علی

ویراستار و ثبت هم‌سفر سپیده

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .