English Version
English

کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰؛ نمایندگی بوشهر

 کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰؛ نمایندگی بوشهر
جلسه سوم از دور پانزدهم از سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰؛ نمایندگی بوشهر ویژه همسفران با دستور جلسه وادی هشتم به استادی همسفر راحله و نگهبانی موقت همسفر شیما و دبیری موقت این‌جانب نازنین در روز دوشنبه  مورخ ۹۸/۱/۲۶ رأس ساعت ۱۷ در محل برگزاری جلسات آغاز به کار نمود.
 
 

خلاصه سخنان استاد:
استاد با سلام و سپاس از خدای مهربان، برای قرار گرفتن در این جایگاه و قدردانی از جناب آقای مهندس به خاطر فراهم آوردن بستر درمان و آموزش  برای مسافران و  همسفران و سپاسگزاری از راهنمای خود برای انتخاب او در چنین جایگاهی این‌گونه آغاز نمود؛
همه وادی‌ها زیبا و پر از رمز و راز هستند و هر وادی به‌منزله روستایی کوچک است که برای رسیدن به آبادی و شهر می‌بایست در این روستاها اندکی توقف و سپس عبور کرد.


 

وادی اول چگونه تفکر کردن را به ما می‌آموزد، در وادی دوم متذکر می‌شود که بی‌ارزش نیستیم حتی اگر خود چنین اندیشه‌ای داشته باشیم و اما وادی سوم خیال ما را راحت می‌کند و در همان تیتر وادی به زیبایی بیان می‌کند، تنها کسی که می‌تواند به انسان کمک کند خود اوست و خداوند متعال را نباید غول چراغ جادو دانست لازم است که برای رسیدن به خواسته‌هایمان تلاش کنیم و عقل خود را فرمانده  قرار بدهیم تا همواره حرکتی روبه‌جلو داشته باشیم.

در وادی هشتم می‌آموزیم که با حرکت راه نمایان می‌شود ولی بدون مقدمه و مطالعه نمی‌توان سفری را آغاز نمود بلکه باید از آب‌وهوا و جاده و مسیر و خیلی از موارد ضروری آگاهی داشته باشیم.


همچنین می‌آموزیم راه و حرکتی را که آغاز می‌کنیم باید بدون تعلل و سستی باشد. مهم نیست در چه جایگاهی هستیم و کجا قرار داریم بلکه مهم این است که حرکت را شروع کنیم و قدم‌ها را محکم برداریم اگر در تاریکی هستیم به سوی نور برویم و اگر در روشنایی هستیم استوار به رفتن ادامه دهیم تا هیچ‌گاه به حالت سکون و بی‌حرکتی درنیاییم.

در آموزش‌های کنگره مثلثی تحت عنوان مثلث درمان جای گرفته که این مثلث شامل جسم، روان و جهان‌بینی است و فرد برای رسیدن به تعادل و درمان واقعی باید این سه ضلع را به سلامت برساند.
 اضلاع مثلث دانایی تفکر، تجربه و آموزش است که برای رسیدن به آگاهی و دانش می‌بایست هر سه به موازات هم حرکت کنند تا ارتقاء و حال خوش صورت گیرد.

در جامعه افرادی داریم که تخصص دارند ولی کارآمد و زایشی را که لازم است ندارند و حتی دلیلش را هم نمی‌دانند مثل یک مهندس کشاورزی که نمی‌داند یک درخت سیب تقریباً چقدر ثمر دارد زیرا به این نتیجه نرسیده که در کنار تفکر باید تجربه و دانش آن علم را هم کسب کند.

در این وادی گفته می‌شود که یک انسان باید هدف و خواسته خود را مشخص کند، تلاش نماید، برای خواسته خود بجنگد و از قدرت اختیاری که دارد استفاده کند. قطعاً اگر خردمند باشد راه ارزش‌ها را انتخاب و مسیر رسیدن به شادی و لذت واقعی  را در پیش خواهد گرفت.

روزگاری من به خاطر تخریب‌هایم همچو مرده‌ای متحرک بودم اما با ورودم به کنگره و دیدن لبخند خوبان و عزیزانم به محبت و عشق در وجودشان پی بردم و رفته‌رفته با این عشق و آموزش‌ها زنده شدم و با حرکت راه برایم نمایان شد. امیدوارم راه کنگره برای همه مصرف‌کننده‌ها و خانواده‌هایشان نمایان شود تا به آرامش برسند.

 
 

عکس همسفر فاطمه
ویراستار و ثبت همسفر سپیده

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .