English Version
English

حرکت و برکت

حرکت و برکت

با توجه به سر تیتر وادی که با چند کلمه اما پر از معنا و مفهوم فراوان که با حرکت و راه آغاز می‌گردد، ابتدا باید بدانیم راه چیست و حرکت چگونه است. منظور از راه، مسیر درست و تعیین‌شده و هدف مشخص را می‌گویند و حرکت به معنی قدم گذاشتن و تصمیم گرفتن و پیشروی به صراط مستقیم یا همان هدف با تمام توان و اراده قوی می‌باشد. به هستی که نگاه می‌کنیم همه‌چیز در حال حرکت، رشد و نمو، تغییر، تبدیل و تعالی است پس این‌یک قانون است؛ و نتیجه می‌گیریم که همه و همه در حال حرکت و به‌گونه‌ای پیدا کردن راه هستند. ما هم روزی در حال حرکت بودیم ولی به‌طرف تاریکی‌ها، ضد ارزش‌ها، اعتیاد، مصرف مواد و سیگار بودیم و طوری دیگر بودیم که متوجه تخریبی که به‌واسطه اعتیاد و سیگار در جسم، روان و جهان‌بینی به وجود آمده بود؛ نبودیم و در تاریکی‌ها بیشتر غرق می‌شدیم چراکه انسان یا در حال صعود است یا در حال سقوط و زمانی که برای خروج از این جایگاه اقدام می‌کردیم باتجربه و راه‌های مختلف هم با شکست روبه‌رو می‌شدیم و این همان دوراهی‌های زندگی است که در وادی بیان‌شده که من تعیین‌کننده هستم آن‌هم برحسب اختیار که از اهمیت خاص خودش برخوردار است.

ولی فرق این حرکت با قبل، این است که با تفکر و اندیشه صحیح همراه است، در کنگره 60 می‌آموزیم که منظور از راه، مسیر درمان اعتیاد طبق روش و اصول و قوانین خاص و دوری از ضد ارزش‌ها و فراگیری قوانین زندگی است و حرکت شامل خواست و اراده قوی و تحمل دشواری و سختی‌ها است و همچنین گوش‌به‌فرمان بودن استاد است. پس در این مسیر صراط مستقیم هیچ شک و شبهه‌ای وجود ندارد و بی‌پروا باید حرکت کرد که از مسیر راه هیچ واهمه نباید داشته باشیم چون نیرویی مطلق در هر دو مسیر خصوصاً راه مستقیم به یاری ما خواهد آمد، پس باید حرکت کرد و وارد مرحله عمل شویم، در این مرحله باید چندین نکته مهم را مدنظر داشته باشیم. 
1- اولین نکته خواست ما از اهمیت خاص خودش برخوردار است.
2- بعد از تعیین خواسته باید با تمام وجود به آن قدرت و بهاء داد. 
3- در مسیر حرکت بازهم به مجموعه‌ای از راه‌های متفاوت مواجه می‌شویم که به دو راه عمده، ارزش و ضد ارزش تقسیم می‌گردد، ما باید با تشخیص درست و آموزش‌هایی که گرفته‌ایم انتخاب کنیم و در آخر ما در این راه و حرکتمان یک سری قوانین را در مسیرمان باید مراعات و اقدام به حل آن‌ها بنماییم که عبارت‌اند از:
1- جبران خسارت از خودمان (با سفر کردن و حل مشکلات اعتیاد به مواد مخدر و سیگار) و موارد شخصی دیگر
2- جبران خسارت از خانواده 
3- جبران خسارت از جامعه

 

تنظیم: مسافر محمد لژیون 1
نمایندگی قزوین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .