English Version
English

وادی هشتم و آزمون کمک راهنمایی

وادی هشتم و آزمون کمک راهنمایی

خدایا ، تقدیر ما را خیر بنویس ، تقدیری مبارک ! که آنچه تو دیر می خواهی ما زود نخواهیم و آنچه که تو زود می خواهی ما دیر نخواهیم .  (دعای امام حسین در رابطه با تقدیر و سرنوشت )

7 وادی را با تفکر و امید سپری کردیم ، راه را پیدا کردیم و تزکیه و پالایش هایی روی نفس مان انجام دادیم و برداشت هایی داشتیم و هدف و خواسته مان را مشخص کردیم . و اکنون به وادی هشتم رسیدیم ، با حرکت راه نمایان می شود که این یک قانون است که حتما باید اجرا شود.

تا زمانی که انسان در سکون است و حرکتی را آغاز نکرده است ، در تفکرات بیهوده باقی می ماند و به نا امیدی می رسد و همه ی مسائل برایش مبهم و نامعلوم باقی می ماند.

با تفکر ، ساختارها آغاز می گردد و با تحرک ، آن ساختارها شکل و فرم کامل و واقعی به خود می گیرد.

همه ی کسانی که وارد کنگره شدند ، در واقع حرکت را شروع کردند . ولی گاهی در ادامه انسان به سکون می رسد و متوقف می شود . من زمانی که وارد کنگره شدم ، احساس کردم اینجا همان مکانی هست که می تواند من را به خواسته هایم برساند و خدماتی که ارائه می شد برایم جالب و تعجب آور بود ، به این دلیل که خدمات رایگان بود .شور و هیجانی که داشتم بعد از مدتی فروکش کرد و به سکون رسیدم . و دیگر نمی توانستم حرکت کنم دلیلش هم ترسی بود که در وجودم حس می کردم.

مشارکت و اعلام سفر نمی کردم ، خدمت هایی که برای سفر اولی ها بود را انجام نمی دادم فقط در فکر رهایی مسافرم و کارهایی که انجام می داد بودم و تصور می کردم هر چه بیشتر در این مکان باشم و از آموزش ها بهره مند شوم ، بهتر می توانم خدمت کنم و مشارکت داشته باشم. چشم هایم را باز کردم و دیدم مدت طولانی گذشته و من خدمتی انجام نداده ام.

بعد چندین سال که مشارکت را شروع کردم همان ترسی را داشتم که روز اول داشتم .برترس هایمان باید غلبه کنیم و با آنها روبرو شویم و منتظر رهایی و گذشت زمان نباشید . حرکت را شروع کنید . انسان با اختیار ی که دارد خودش تقدیرش را رقم می زند . من به جایگاه کمک راهنمایی علاقه بسیاری داشتم و با صحبتهای  راهنمای بزرگوارم اشتیاق بیشتری پیدا می کردم . تا این که با خواست و یاری خدا وند به رهایی رسیدیم و امکان شرکت در امتحان را پیدا کردم . ولی ترس و سکون نمی گذاشت من در امتحان شرکت کنم تا این که راهنمایم با من صحبت کرد و به من یاد آوری کرد که تو می توانی در امتحان شرکت کنی و در جایگاه کمک راهنمایی خدمت کنی . ایشان فرمودند : این از منیت شماهست که می گویید ، من نمی توانم ! من راهنمای شما هستم و چیزهایی را در شما میبینم که خودتان نمیبینید و به توانایی های شما آگاه تر هستم.

فرمانبرداری باعث شد در زمان کمی که داشتم شروع به خواندن مطالب  کردم و به لطف ایزد منان قبول شدم. ترس همیشه با ما هست و امری طبیعی .

حرکت کنیم تا راه برایمان نمایان شود که این راه خودش چراغی می شود برای ادامه ی راهتان و نیاز نیست که همه ی جزییات راه و مسیر را بدانید زیرا باعث ترس و مجهولات بیشتری می شود و مانع حرکت می شود . هدف و خواست قوی و نقشه ی کلی مسیر ، برای شروع کافی هست. همانطور که ضرب المثل چینی می گوید: سفر هزار فرسنگی با قدم اول آغاز می شود.

ما در این مکان با راه و روش درست و علمی و الگوهای کامل و بدون نقص آشنا شدیم و با آموزش ها آرامش گرفتیم و به صلح رسیدیم . این یعنی مسیر و نقشه ی  راه درست هست و چون نیت هایمان هم خالص و الهی هست ، لذا نیروهای الهی حمایت مان می کنند و به یاری ما می آیند. هدف نیروهای منفی فقط این هست که شما را از شرکت در امتحان کمک راهنمایی باز دارد . اما با رسیدن به این جایگاه ابتدا خدمت بزرگی به خودمان کردیم و گره های وجودی خودمان را میبینیم و شروع به تزکیه و پالایش خود می کنیم و در نهایت به نقطه ای می رسیم که از آنجا انشعاب پیدا کرده ایم و به رشد و ارتقاء می رسیم.

هر کدام ازما به اندازه ی عطشی که داریم ، ظرفی رابرای پر کردن بر می داریم و می نوشیم.

پیشنهاد  من به  همه ی دوستان این هست که این چند ماه را تلاش کنید و فرمانبردار راهنمایتان باشید .و بدانید که خیر و صلاح شما در این هست و با رسیدن به این جایگاه ( کمک راهنمایی) خسارتهایی را که به خودتان ، خانواده و اطرافیانمان زدیم جبران کنیم و به آن پیمانی که روز الست با خدای خود بسته ایم نزدیک تر شویم. هر عملی که ما انجام بدهیم به خودمان برمیگردد و قطعا چیزهایی در جایگاه کمک راهنمایی هست که به خودمان برمی گردد ، پس با عشق خواستار این جایگاه باشیم . اگر خواست و حکمت الهی هم باشد این جایگاه نصیب شما می شود پس در این مسیر با لذت حرکت کنید نگرانی و ترس نداشته باشید ، از توانایی های درونتان استفاده کنید و خودتان را دست کم نگیرید و با تجهیزاتی ( علوم کنگره ) که در دست دارید تلاش کنید . ان شا ءالله در زمان خاص خودش به خواسته های معقول و منطقی خودتان می رسید . 

 

با سپاس از خانم سکینه کمک راهنمای شعبه شاد آباد  و با آرزوی بهترینها برای شما و به امید اینکه هر چه زودتر لژیونی پر بار در شعبه داشته باشید .

 

ارسال: همسفر نوشین

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .