English Version
English

کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه‌ی همسفران نمایندگی آزادی

کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه‌ی همسفران نمایندگی آزادی

این جلسه دوازدهمین جلسه از دور دوازدهم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه‌ی همسفران نمایندگی آزادی با استادی همسفر مدینه و با نگهبانی همسفر مهناز و دبیری همسفر سمیه، با دستور جلسه‌ی، وادی هشتم و تأثیر آن روی من در روز دوشنبه 98/1/26 رأس ساعت 14 آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:

همان‌طور که می‌دانیم کنگره ۶۰ برای درمان اعتیاد سه مؤلفه در نظر گرفته است که اضلاع آن جسم، روان، جهان‌بینی هست. با این سه مؤلفه یا پارامتر، فرد مصرف‌کننده به تعادل لازم می‌رسد. مؤلفه جهان‌بینی برای اولین بار در سطح جهان توسط کنگره ۶۰ در مقوله درمان اعتیاد مطرح شد و این مقوله نه‌تنها برای مصرف‌کننده بلکه برای همه‌ی انسان‌ها لازم و ضروری است تا نگاه و نگرش خود را درست کنند تا از وضعیت افیونی خود خارج شوند و به وضعیت تعادل و آرامش لازم برسند.

آموزش‌های جهان‌بینی کنگره ۶۰ هم عبارت‌اند از: کتاب ۶۰ درجه زیر صفر، چهارده وادی، سی‌دی‌ها و... هستند که به ما کمک می‌کنند تا تفکرات ما به تعادل لازم برسد و به‌خصوص کتاب چهارده وادی است که ما باید با تمام وجودمان آن‌ها را فرابگیریم و کاربردی کنیم. امروز هم دستور جلسه ما وادی هشتم هست که به ما می‌گوید با حرکت راه نمایان می‌شود.

این وادی هم مانند سایر وادی‌ها، یکی از بهترین و پرکار آمدترین وادی و قوانین هستی هست که به ما تذکر می‌دهد که در سکون هیچ ساختاری پدید نمی‌آید و در سکون امکان سقوط وجود دارد پس بنابراین برای هر کاری یا خواسته و هدفی باید حرکت کنی و در مسیر زندگی نباید توقف کرد.

خیلی اوقات ما در مسیر زندگی توقف می‌کنیم و می‌گوییم راه برای ما مشخص نیست و فکر می‌کنیم همه‌ی راهی که می‌خواهیم برویم باید تمام جزئیاتش را بدانیم و برانداز کنیم و می‌ترسیم حرکت کنیم ولی این وادی به ما یاد می‌دهد که باید حرکت کنیم تا راه نمایان شود و این حرکت هم برای خودش شرایطی دارد. اول باید مقدمه‌چینی کنیم و اطلاعات کافی از آن راهی را که می‌خواهیم برویم داشته باشیم و در موقع حرکت خواسته و هدف ما باید کاملاً مشخص شود. چون اگر هدف مشخص نشود ما انرژی خود را صرف می‌کنیم و زمانی از عمرمان را سپری می‌کنیم ولی به نتیجه نمی‌رسیم و هیچ‌چیزی نصیب ما نمی‌شود.

پس بنابراین در موقع حرکت باید هدف ما کاملاً مشخص و قطعی شود تا حرکت کنیم و دیگری این‌که درحرکت دو راه وجود دارد یکی ارزش‌ها و دیگری ضد ارزش‌هاست و می‌دانیم که انسان هم اختیار دارد و درک و فهمش از همه‌ی موجودات بالاتر است و می‌تواند به‌اندازه‌ی درک و فهمش راه خود را انتخاب کند و می‌دانیم شیطان همیشه در کمین است و کینه آدم را به دل‌گرفته و با تمام قدرت می‌خواهد انسان را از مسیر منحرف کند و در این نقطه بازهم دانایی به‌خصوص دانایی مؤثر کارساز است.

ما می‌توانیم با دانایی راه درست را تشخیص بدهیم و راه راستی را در پیش بگیریم تا در مسیر دچار مشکلات نشویم و به هدفمان برسیم. اگر می‌خواهیم به‌سلامتی و یا به صلح و آرامش برسیم باید حساب خود را با خود و یا با خانواده یا جامعه تسویه کنیم، اگر ما از جسم سالمی برخوردار نباشیم و یا با افکار افیونی نمی‌توانیم به آرامش برسیم و یا دینی به خانواده یا جامعه داشته باشیم و وظایف خود را در قبال این‌ها انجام نداده باشیم و به آن‌ها خسارت وارد کرده باشیم نمی‌توانیم راحت باشیم پس بنابراین خودمان باید در درجه اول حساب خود را با خود و خانواده و جامعه تسویه کنیم. در آخر وادی هم از پیمان صحبت شده که آقای مهندس می‌گویند پیمان باید بالباس تمیز و در جای خلوت بسته شود. امیدوارم همه ما بتوانیم این وادی را کاربردی کنیم.

 

تهیه‌ی گزارش و عکاس: همسفر مرجان
تنظیم و ارسال: همسفر طاهره

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .