English Version
English

کارگاه آموزشی کنگره 60؛ نمایندگی عطار نیشابوری

کارگاه آموزشی کنگره 60؛ نمایندگی عطار نیشابوری

چهارمین جلسه از دوره یازدهم، از سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰، نمایندگی عطّار نیشابور، ویژه مسافران، روزهای یکشنبه مورّخ ۱۳۹۸/۱/۲۵، با استادی: مسافر حسین، نگهبانی: مسافر مجتبی، دبیری: مسافر یوسف، با دستور جلسه: ( وادی هشتم و تأثیر آن روی من )، رأس ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کار نمود.

سخنان استاد:

سلام دوستان حسین هستم یک مسافر؛

خداوند را شاکرم که برای اولین بار توفیق خدمت در این جایگاه را به من داد تا این جایگاه را تجربه کنم و از شما عزیزان آموزش بگیرم. از نگهبان و دبیر جلسه نیز سپاسگزارم. دستور جلسه امروز وادی هشتم و تأثیر آن روی من است. وادی هشتم می‌گوید: با حرکت راه نمایان می‌شود. این وادی از آن وادی‌هایی است که من از روز اول حرکت کردم و راه ذره‌ذره نمایان شد. روز اول که به کنگره آمدم، همه‌چیز مشخص نبود، وقتی جلو رفتم ذره‌ذره به همه آنها رسیدم. وادی هشتم بعد از وادی هفتم می‌آید. وادی هفتم می‌گوید: رمز و راز کشف حقیقت دو چیز است: یکی پیدا کردن راه و دوم آنچه برداشت می‌نماید. درست است که می‌گوییم با حرکت راه نمایان می‌شود، ولی بعد از وادی هفتم. بدون راه من نمی‌توانم حرکت کنم. به‌طور مثال من در مشهد قرار دارم و می‌خواهم به تهران بروم. بایستی از یک‌راه بروم. پس وقتی می‌گوییم با حرکت راه نمایان می‌شود، اول بایستی مطالعات را انجام دهم که راه پیدا شود، وقتی راه پیدا شد و مطمئن شدم سپس حرکت می‌کنم. دیگر نیازی نیست که جزئیات را قبل از حرکت در نظر بگیرم.

در زندگی هم همین‌طور است تا زمانی که ما حرکت نکنیم، راه نمایان نمی‌شود. برای هر کاری باید حرکت کنیم. پس با حرکت راه نمایان می‌شود، به‌شرط این است که راه را پیدا کنیم. در سی دی قفل هم گفته‌شده که هر قفلی یک کلیدی دارد. هر کاری که می‌خواهیم انجام دهیم بایستی برنامه‌ریزی کنیم، برای هر کاری می‌خواهیم انجام دهیم، حتی کارهای کوچک بایستی فکر کنیم. می‌خواهیم به مسافرت برویم، قبلش باید فکر کنیم که جاده چه وضعیتی دارد، سپس حرکت کنیم. بعضی وقت‌ها که می‌خواهیم حرکت کنیم، اگر راه درست نباشد، ما ضربه می‌خوریم و خسته می‌شویم.وقتی راه درمان اعتیاد مشخص نباشد و راه‌های غلط را برویم، مرتب با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شویم و توانمان ذره‌ذره از بین می‌رود.

برای مثال روش‌های ترک با قرص‌های ماهواره‌ای که برای هر دوره چندصدهزار تومان هزینه باید پرداخت شود. حالا در این قرص‌ها دیفنوکسیلات، متادون و ... وجود دارد و می‌گویند با مجوز رسمی از وزارت بهداشت، درصورتی‌که وزارت بهداشت روحش هم خبردار نیست. این قرص‌ها را هم در همین‌جا درست می‌کنند و ما فکر می‌کنیم که در آمریکا درست می‌کنند؟ طرف قبلاً یک بست تریاک می‌کشیده و یا یک حب تریاک می‌خورده، الآن مصرف قرص پیداکرده و دیگر حتی حواسش هم جمع نیست، دائماً در چرت قرار می‌گیرد.

پس درحرکت سه چیز بایستی مشخص شود:۱ ـ هدف ۲ ـ راه ۳ ـ آنچه برداشت می‌نماییم. موقع حرکت کردن لازم نیست تمام جزئیات مسیر برایمان مشخص باشد. نکات عمده و مسائل کلیدی مشخص باشد و بقیه در مسیر راه پیدا می‌شود. حرکت در کنگره هم همین‌طور بود. با یک حرکت کوچک از یک نقطه شروع شد، ذره‌ذره گسترش پیدا کرد تا به اینجا رسید.

چهارده وادی، مهم‌ترین موضوعاتی که بایستی در زندگی ما سرلوحه امورات قرار گیرد را مطرح می‌کنند و ما را به معرفت و دانش درست زندگی کردن نزدیک می‌کنند. وادی‌ها قوانینی هستند که اگر خوب دقت کنیم، همیشه و در همه‌جا جاری هستند. اگر بلد باشیم و یاد گرفته باشیم و به آنها عمل کنیم، در بازی زندگی بازیکن خوبی خواهیم بود.

از اینکه سکوت کردید و به صحبت‌های من گوش کردید، از همه شما سپاسگزارم.

 

نگارش و تایپ: مسافر مهدی (لژیون دوم)
عکاسمسافر مهدی (لژیون دوم)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .