English Version
English

عشق و خدمت؛ مصاحبه با مرزبان محترم گروه خانواده قزوین

عشق و خدمت؛ مصاحبه با مرزبان محترم گروه خانواده قزوین

مرزبانان اداره‌کنندگان نمایندگی‌ها و مجریان اصول، قوانین و حرمت کنگره 60 در نمایندگی‌های مربوطه می‌باشند. نزدیک شدن به پایان دوره مرزبانی نمایندگی، بهانه‌ای شد تا با یکی از مرزبانان گروه خانواده سرکار خانم مهناز، گفتگویی داشته باشم و از شما دعوت می‌کنم با ما همراه باشید.

خانم مهناز عزیز تشکر به خاطر وقتی‌که در اختیار من گذاشتید. لطف کنید طبق رسم کنگره خود را معرفی و اعلام سفر نمایید.

سلام دوستان مهناز هستم یک همسفر. مصرف مسافرم هجده سال، آخرین آنتی ایکس مصرفی متادون، هرویین و شیشه. روش درمان dst داروی درمان شربت ot. دوازده ماه به راهنمایی آقا محمدرضا و سرکار خانم محدثه سفر کردیم. رشته ورزشی مسافرم تنیس و شنا و رشته ورزشی خودم بدمینتون. در حال حاضر دو سال و ده ماه است که آزاد و رها هستیم.

علت حضور و خدمت شما در کنگره پس از رهایی مسافرتان چیست؟

من از ابتدا برای رسیدن به تعادل و حال خوش خودم به کنگره می‌آمدم و بعد از رهایی نیز برای بهره بردن بیشتر از آموزش‌ها و خودسازی و شناخت بیشتر خود و ضعف‌هایی که دارم و تلاش برای اصلاح آن‌ها در کنگره ماندم و با عشق خدمت می‌کنم.

آیا خدمت مرزبانی در اجرای مسئولیت خانه و خانواده شما تأثیر سوئی نداشته است؟

این خدمت نه‌تنها برای من مشکلی ایجاد نکرده است بلکه باعث شد که اتفاقات خوبی در زندگی‌ام رخ دهد و من دلیل این اتفاقات را خدمت در این جایگاه می‌دانم. من همیشه با برنامه‌ریزی برای کارهای روزانه‌ام حرکت می‌کنم و همین عامل هم باعث شد که هرگز خدمت در کنگره خللی در امور زندگی‌ام نداشته باشد. برنامه‌ریزی در هر کاری می‌تواند مؤثر واقع‌شده و راه را هموارتر کند.

خدمت در جایگاه مرزبانی چه درس‌هایی برای شما داشته است؟

من در دوره مرزبانی درس‌های زیادی گرفتم. من آدمی با نقطه تحمل پایین بودم و خدمت در این جایگاه باعث شد بیشتر روی نقطه تحملم کارکنم و در این مورد پیشرفت داشتم. این جایگاه باعث می‌شود مردم‌داری را بهتر بیاموزیم و به بهترین شکل باکسانی که باحال بدی وارد کنگره می‌شوند برخورد کنیم. هر جایگاه خدمتی آموزش‌های زیادی برایمان دارد و باید سعی کنیم آن‌ها را بیاموزیم و از قوه به فعل درآوریم.

حس و حالتان را از خدمت در کنگره بگویید.

با خدمت در کنگره هم آموزش‌های زیادی گرفتم و هم انرژی بسیاری کسب کردم و به حال بسیار بهتری رسیدم. اینکه وقتی تازه‌واردی به کنگره می‌آید و در چشمانش ناامیدی موج می‌زند و با حرف‌ها و تجربیاتم کمی حالش بهتر می‌شود و امیدوارتر به خانه بازمی‌گردد، حس زیبایی است که قابل وصف نیست.

با توجه به تأکید جناب آقای مهندس به عمل سالم در آموزش‌های کنگره، به نظر شما مصداق واقعی عمل سالم در جایگاه مرزبانی چیست؟

من تمام تلاشم را کرده‌ام که حقوق همه اعضا حفظ شود و با همه با احترام برخورد شود و قانون و حرمت برای همه یکسان اجرا شود. من هر چه قدر بتوانم دانایی مؤثر خودم را افزایش دهم به همان اندازه هم می‌توانم عمل سالم را به اجرا درآورم. عشق و محبتی که در وجود یک مرزبان باید باشد در کنار این فاکتورها می‌تواند او را بیشتر در انجام عمل سالم یاری دهد.

با خدمت در جایگاه مرزبانی چه تغییری در حس‌هایتان ایجادشده است؟

خدمت‌های کنگره اعتمادبه‌نفس را بالا می‌برد. من قبل از شروع خدمتم چون شنیده بودم خدمت در مرزبانی مثل راه رفتن روی شیشه است همیشه این سؤال را از خود می‌پرسیدم که آیا می‌توانم در این جایگاه به‌درستی خدمت کنم و از عهده این کار برمی‌آیم؟ خدا را شکر می‌کنم که خدمت در این جایگاه را تجربه کردم و اعتمادبه‌نفسم را هم تقویت کردم. خدمت در این جایگاه عشق و محبت زیادی می‌خواهد و همان‌طور که من به دیگران محبت می‌کنم این محبت را به همان اندازه هم دریافت کرده و حس زیبایی را تجربه می‌کنم.

با توجه به نزدیک شدن دوره جدید مرزبانی، چه توصیه‌ای برای کسانی که دوست دارند در این جایگاه خدمت کنند دارید؟

همیشه باید در چهارچوب قوانین و حرمت‌های کنگره حرکت کرده و عشق و محبت را چاشنی کار خودنمایند. وقتی تازه‌واردی به کنگره می‌آید برخورد اول با او بسیار مهم است و یک مرزبان همیشه باید باحال خوش و آغوشی پر از مهر پذیرای او باشد تا او را به کنگره وصل کند.

آموزش‌های کنگره چه تأثیری در زندگی شخصی شما داشته است؟

من با یک زندگی کاملاً به‌هم‌ریخته وارد کنگره شدم و این آموزش‌های کنگره و راهنمایم بود که الآن در زندگی از آرامش و آسایش خوبی برخوردار شدم. مسافرم در جایگاه کمک راهنمایی خدمت می‌کند و آموزش‌هایی که از او می‌گیرم و رفتارهایی که او در زندگی مشترکمان دارد تأثیر بسزایی در حال خوش زندگی‌مان دارد. به نظر من با خدمت در کنگره گره‌های زندگی راحت‌تر باز می‌شود و با صبر و استقامتی که به دست می‌آید بهتر می‌توان با مسائل و مشکلات برخورد کرده و آن‌ها را حل کرد و من همیشه خود را مدیون جناب آقای مهندس و آموزش‌هایی که در کنگره دریافت کردم، می‌دانم.

حرف آخر؟

از جناب آقای مهندس و خانواده بزرگوارشان سپاسگزارم که این بستر را برای ما فراهم کرده‌اند تا در زندگی به آرامش برسیم. از راهنمای مسافرم که ایجنت شعبه هم هستند تشکر می‌کنم که چیزهای بسیاری از ایشان آموختم. از راهنمای عزیزم سرکار خانم محدثه متشکرم که حال خوشم را مدیون ایشان هستم. از تمام همسفران عزیز که اجازه دادند تا در این جایگاه خدمت کنم سپاسگزارم و اگر کاستی و ضعفی داشتم معذرت می‌خواهم و امیدوارم خدمتگزار خوبی در کنگره باشم.

 

تهیه گزارش: همسفر خدیجه
نمایندگی همسفران قزوین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .