English Version
English

حرکت در مسیر تعالی؛ مقاله در باب دستور جلسه هفتگی

حرکت در مسیر تعالی؛ مقاله در باب دستور جلسه هفتگی

وادی اول تفکر کردن را به ما یاد می‌دهد و وادی‌های دیگر نیز به دنبال هم آموزش‌های خاص خودش را دارد. 

برای مثال در مسائل حیاتی مسئولیت‌های خود را گردن قدرت مطلق نیندازیم و چگونه بتوانیم از ضد ارزش‌ها فاصله بگیریم و در مسیر نور و صراط مستقیم حرکت کنیم و ... تا اینکه می‌رسیم به وادی هشتم با عنوان با حرکت راه نمایان می‌شود. 

در این وادی ابتدا باید هدف ما مشخص باشد، آن موقع می‌توانیم وارد مرحله بعد که حرکت کردن است شویم و برای رسیدن به هدف تلاش کنیم؛ زیرا ما آفریده‌شده‌ایم تا سکون نداشته باشیم و تلاش کنیم و آموزش بگیریم و به رشد و تعالی برسیم. 

بارها برای ما اتفاق افتاده که در حال سکون بوده‌ایم و اصلاً به نتیجه خوبی نرسیده‌ایم و هیچ‌چیزی به وجود نیامده، اما همین‌که شروع به حرکت کرده‌ایم، مجهولات برای ما روشن‌شده است و متوجه شده‌ایم که چه‌کاری باید انجام دهیم. خداوند می‌فرماید: از تو حرکت، از من برکت؛ یعنی از ما خواسته حرکت کنیم تا نتیجه دلخواه به دست آید.

حال که ما راه کنگره 60 که صراط مستقیم است را انتخاب کرده و در مسیر قرارگرفته‌ایم، با توجه به این‌که انتخاب خوبی است، اما مطمئناً  در این مسیر مستقیم باید هدف ما مشخص باشد و درراه رسیدن به آن، ‌همه سختی‌ها و موانع را پشت سر بگذاریم. در این مسیر حتماً نیروهای منفی و بازدارنده به شکل‌ها و رنگ‌های مختلف در کمین هستند و باید هوشیار باشیم که منحرف نشویم و روی هدف و خواسته خود متمرکز شویم، مانند تشنه‌ای که شدیداً به دنبال آب می‌گردد.

 به‌عنوان‌مثال: من در هر جایگاهی که هستم، بتوانم با بالا بردن دانایی و فراگیری آموزش‌های کنگره و بالا بردن ظرفیت قبول جایگاه‌ها، برای شرکت در جایگاه کمک راهنمایی شرکت کنم و روی آن متمرکز شوم تا به نتیجه برسم و بتوانم به هم نوع خود خدمت نمایم.

وقتی انسان از گذرگاه‌های سخت و دشوار عبور کند، قوی‌تر از قبل می‌شود و ادامه می‌دهد تا به تکامل برسد.

شاعر بزرگوار عطار می‌فرماید:

گر مرد رهی میان خون باید رفت            از پای فتاده سرنگون باید رفت

تو پای‌به‌راه در نه و هیچ مپرس         خود راه بگویدت که چون باید رفت

بنابراین یادمان نرود: همه ما خلق‌شده‌ایم که آموزش بگیریم، تفکر سالم داشته باشیم و سپس با اختیار راه درست و ارزش‌ها را انتخاب کرده و حرکت نماییم تا پیمودن راه نمایان شده، زیبا و لذت‌بخش باشد.

 

نویسنده: هم‌سفر زهرا
مرزبان محترم شعبه دهخدا قزوین
تایپ و تنظیم: هم‌سفر مرضیه

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .