English Version
English

دل نوشته؛ چرخ های زندگی

دل نوشته؛ چرخ های زندگی
برداشت از سی دی چرخ
 
 علم، هنر، عرفان و... زمانی به درد می‌خورد که برای بهبود وضع انسان‌ها مؤثر باشد و مشکلی از انسان حل کند، در مورد اعتیاد هم این‌گونه است؛ ترک‌هایی که وجود داشت و دارد، هیچ‌کدام مشکلی از ما حل نکرد بلکه مشکلات فرد مصرف‌کننده را گاهی بیشتر می‌کرد؛ مثلاً متادون درمانی باعث شد خیلی از مصرف‌کنندگان مواد، علاوه بر مواد مصرفی خودشان به متادون هم اعتیاد پیدا کردند که عوارض بسیار بدی به همراه داشت؛ اما در کنگره ۶۰ به‌صورت ریشه‌ای و علمی این مشکل برطرف شد؛ زیرا در ابتدا صورت‌مسئله پیدا شد و مشکل اصلی و اساسی فرد مصرف‌کننده را در جسم او معرفی کرد.
 کنگره ۶۰ معتقد است برای درمان بیماری اعتیاد و هر نوع بیماری دیگری باید سه پارامتر جسم، روان، جهان‌بینی در نظر گرفته شود. در مسئله جسم می‌دانیم که مثلاً در بیماری اعتیاد سیستم‌های شبه افیونی به دلیل استفاده مکرر از مواد مخدر بیرونی مثل تریاک، شیشه، الکل و... از تعادل طبیعی خارج‌شده و باید در مدت ۱۰ الی ۱۱ ماه با استفاده از داروی OT به تعادل طبیعی برگردد. در این بین ما به تغییر نگرش و اندیشه نیز قطعاً نیازمندیم که جهان‌بینی نام دارد و آموزش‌های ناب کنگره، این مشکل را به بهترین نحو ممکن حل خواهد نمود. مسئله بعدی روان می‌باشد که روان را همان خلق‌وخو در صور آشکار و پنهان انسان می‌دانیم.
 
 
 حال ما با تخریب‌های که در جسم و روان و جهان‌بینی‌مان به وجود آورده‌ایم در زندگی دچار مشکلاتی شده‌ و از آرامش دور شده‌ایم و برای رسیدن به آرامش باید جبران خسارت کنیم، باید بپذیریم خودمان در به وجود آمدن این مشکلات سهم بزرگی داشته‌ایم و از خانواده و دیگران توقع نداشته باشیم. بهتر است به‌جای غر زدن گره‌هایی که به وجود آورده‌ایم را یکی‌یکی بازکنیم، صبور باشیم و زمان را در نظر بگیریم، برنامه‌ریزی کنیم و در صراط مستقیم باشیم. بهتر است بابت اهمال‌کاری‌هایمان خودمان را ببخشیم و گذشته‌مان را معلمانمان بدانیم و دوستش داشته باشیم و درس بگیریم تا بتوانیم با عبور از گذرگاه‌های سخت، به‌سلامت، به مقصد برسیم و این‌گونه چرخ زندگی‌مان را از نو بسازیم.
 
 
نویسنده: همسفر مرجان لژیون هفتم
ویراستار :همسفر الهام 
ارسال: همسفر سمیرا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .