English Version
English

کارگاه آموزشی آقایان همسفر

کارگاه آموزشی آقایان همسفر

جلسه چهارم از دوره سی و پنجم از سری کارگاه‌های آموزشی کنگره 60 ویژه آقایان هم‌سفر، در نمایندگی آکادمی با دستور جلسهدانایی، دانایی مؤثر، سواد " با استادی هم‌سفر مهراد و نگهبانی آقا محمد و دبیری آقا ابوالفضل در روز پنج‌شنبه مورخ 98/01/22 رأس ساعت 13 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

خدا را شاکرم که مجدداً در این جایگاه خدمتی قرار گرفتم.

در باب دستور جلسه بنده درگذشته فکر می‌کردم افرادی که دارای مدارک تحصیلی بالایی هستند، افراد داناتری هستند.

طبق تعریف جزوه جهان‌بینی: دانایی داشتن قدرت تشخیص است در مقابل خواسته‌ها، در هر لباس و هر رنگی که فقط با گرفتن آموزش‌ها به دست می‌آید.

طبق فرمایشات استاد امین آموزش، تجربه و تفکر سه ضلع مثلث دانایی هستند و آن چیزی که داخل مثلث است به‌عنوان دانایی ما به‌حساب می‌آید.مثلث دانایی اضلاع مساوی ندارد، یک نفر ممکن است تجربه بیشتری داشته باشد، یک نفر آموزش و یک فرد دیگر، تفکر بیشتر. درواقع دانایی به‌عنوان اطلاعات عمومی است که ما کسب می‌کنیم ولی با دانایی مؤثر تفاوت دارد. به‌عنوان‌مثال من از هر رشته ورزشی اطلاعات عمومی به‌خصوص این رشته‌ها رادارم اما این به‌عنوان دانایی است نه دانایی مؤثر. در کنگره 60 دانایی با تزکیه و پالایش به وجود می‌آید و تفاوت دانایی و دانایی مؤثر این است که دانایی مؤثر در دل مثلث دانایی است. مثلاً: در ارتباط با رانندگی همه ما روز اول یک کتاب قوانین آیین‌نامه را مطالعه کردیم و سپس مربی به‌صورت عملی گاز، کلاچ و ترمز را برای ما توضیح داده است تا اینجا اطلاعات ما در حد دانایی است، ولی رفته‌رفته با تکرار رانندگی دیگر نیازی به رانندگی ابتدایی و نگاه کردن به دنده و ترمز و دیگر اجزای ماشین نیست و این دقیقاً همان دانایی مؤثر است.

یا به‌عنوان‌مثال می‌دانم که شربت اوتی از 70 درصد آب مقطر، 20 درصد الکل و 10 درصد شربت تریاک تشکیل‌شده است. این‌ها همه در حوزه دانایی من است و زمانی به دانایی مؤثر تبدیل خواهد شد که من به ریز اطلاعات و فرمول این شربت یا موضوعات مشابه دست پیدا کنم.

مثلث دانایی در برابر مثلث جهالت است، به‌عنوان‌مثال: سارقی که می‌تواند یک خودرو را در عرض 5 ثانیه سرقت کند در مقوله سرقت، به دانایی مؤثر رسیده است اما در جهت منفی و ضد ارزش‌ها

 

مرزبان کشیک: هم سفر مهدی پنجه باشی
تصویربردار: هم سفر ماجد
تهیه و تنظیم: هم سفر ماجد

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .