English Version
English

کارگاه آموزشي کنگره 60؛ نمایندگی پرستار

کارگاه آموزشي کنگره 60؛ نمایندگی پرستار

دهمین جلسه از دور چهل‌ویک سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره 60 نمایندگی پرستار با دستور جلسه دانائی، دانائی مؤثر و سواد " به استادی مسافر امین، نگهبانی مسافر مهدی و دبیری مسافر مجتبی در روز یکشنبه 98/01/18 رأس ساعت 17:00 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان امین هستم یک مسافر؛ از دبیر و نگهبان جلسه سپاس‌گزارم که استادی و مسئولیت اداره جلسه رو به من واگذار نمود تا خدمت کنم. خدا را شکر می‌کنم که اولین یکشنبه سال جدید را توانستم در این جایگاه قرار بگیرم، شاید بزرگ‌ترین اتفاق این هست که اینجا در شعبه کنار هم جمع هستیم توی سال جدید توی کنگره هنوز حضور داریم و خیلی‌ها به لطف و برکت کنگره در این محیط عاشقانه خدمت می‌کنند و به این زنجیر محبت یک مدل‌هایی وصل هستند.

امیدوارم در سال جدید همه به آن خواسته موردنظرشان برسند. در ایام عید طبیعی هست که شخص یک مقدار از روی ریل خارج می‌شود، خواب شب به هم می‌خورد، خستگی پیش می‌آید یا ممکن است برای سفر اولی مشکلی پیش بیاید که امیدوارم رفع‌ورجوع بشود. اگر در طول این تعطیلات هر یک از ما در انجام تکالیفمان دچار سستی شدیم امیدوارم که هر چه سریع‌تر روی برنامه کنگره قرار بگیریم.

اگر کسی هم مشکلی برایش پیش‌آمده، حتماً باراهنمای خودش در میان بگزارد این موضوع را، خیلی‌ها هنوز نیامده‌اند، امیدوارم هر چه سریع‌تر این عزیزان هم به شعبه برگردند. دستور جلسه راجع به دانایی، دانایی مؤثر و سواد هست. من الآن در لژیون سیگار عرض می‌کردم که؛ کنگره کار بزرگی که برای ما کرد این بود که به قول آقای مهندس همه‌ی تعریف‌ها را از نو تعریف کردند، تعریف‌هایی که شاید سالیان سال خیلی از بزرگان تعریف کرده بودند، اما جناب مهندس دومرتبه خیلی دقیق‌تر در این رابطه تحقیق کردند. یکی از این‌ها طبیعتاً همین دانایی و دانایی مؤثر هست که در این رابطه جناب مهندس می‌فرمایند که ما چرخ را از نو اختراع کردیمخب این‌طور که من یاد گرفتم و برداشت کردم دانایی یعنی علم زندگی کردن، یعنی علم شناخت درست و غلط، یا علم فهمیدن راه درست از راه غلط

از آن‌طرف آمدند موضوع موجدیدی را مطرح کردند به اسم؛ دانایی مؤثر یعنی توان تشخیص و عمل به آنچه تشخیص داده ایم، این تشخیص‌ها یا درست و غلط‌ها را می‌توانیم در زندگی عملی کنیم و راه درست را پیش بگیریم که چقدر می‌تواند انسان رو در مسیر درست و صلح و محبت و به دست آوردن شادی، در زندگی کمک بکند. نکته‌ای که خیلی حائز اهمیت هست مسئله‌ی سواد است، خب ممکن است شخصی در حوزه‌ای تخصص داشته باشد، یک علمی به دست آورده باشد این دلیل نمی‌شود که علم زندگی کردن را بلد باشد درحالی‌که ممکن است آن فرد، فقط در آن حوزه تخصصی خودش علم کسب کرده باشد پس نتیجه می‌گیریم سواد به‌تنهایی برای توان زندگی کردن فایده‌ای ندارد.

حالا ارتباط این‌ها با یکدیگر چیست؟ دانایی خاص یا سواد به عبارتی یک ابزاری هست برای دانایی؛ دانایی خاص در هر رشته‌ای، خصوصاً به‌طور دانشگاهی کمک می‌کند آدم روش حل مسئله رو یاد بگیرد.

یک نفر هم که دارد برای آزمون کمک راهنمایی تلاش می‌کند، هر چه بیشتر متون مربوطه را با تکرار مطالعه کند قطعاً به نتیجه‌ی خوبی خواهد رسید و آن سواد کنگره در سر دوراهی‌ها می‌تواند به ما کمک بکند. ممکنه من هم به‌عنوان کمک راهنما در کنگره 60 سواد نوشتاریم خوب باشد اما دانایی من به آن صورت بالا نباشد و نتوانم در زندگی‌ام این موضوع رو عملی بکنم.

قطعاً آن سواد در خیلی جاها به درد من می‌خورد خوش به حال کسانی که تک‌تک نوشتارها و مطالب کنگره رو حفظ هستند قطعاً آن‌ها یک ابزاری دارند که شاید بقیه از داشتن آن ابزار محروم باشند قطعاً باید دانایی را به دست آورد از طریق همان مثلثی که در جهان‌بینی مطرح است و از طرفی دیگر؛ سواد ابزاری برای تفکر در زندگی‌مان است.

 

تایپ: مسافر محمدامین
عکس: مسافر سینا
تنظیم در وبلاگ نمایندگی پرستار

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .