English Version
English

در باب دستور جلسه؛ دنیای پذیرش ها

در باب دستور جلسه؛ دنیای پذیرش ها

سلام دوستان حمید هستم یک مسافر

برای بیان این دستور جلسه نخست باید به معانی آن پی ببریم. دانایی در لغت به معنای آگاهی و دانش و دانایی مؤثر به معنای دانشی که قابلیت اثرگذاری و اثرپذیری باشد و سواد هم به معنای دانش خواندن و نوشتن که از طریق مدارس و دانشگاه‌ها کسب می‌شود.

در دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم و جامعه را تشکیل داده‌ایم، افراد متفاوت با شخصیت‌های متفاوت هم زندگی می‌کنند. شخصیت‌های کمال‌گرا، شخصیت‌های احساس‌گرا، شخصیت‌های ساکت، حراف، دیوانه، خودمحور و... که همگی این‌ها در جامعه هم تأثیرگذارند و هم تأثیرپذیر، چراکه دنیای ما، دنیای پذیرش‌هاست. پذیرش نقص‌ها و پذیرش تفاوت‌ها.

یک نفر هنرمند می‌شود و جامعه را با هنر آشنا می‌کند و بر روی افراد تأثیر هنری می‌گذارد. یک نفر ورزشکار می‌شود و افراد و جامعه ورزشی را شکل می‌بخشد. و یکی هم مثل آقای مهندس دژاکام کاشف می‌شود و از ورود آسیب به جامعه جلوگیری می‌کند و افراد جامعه را به‌سلامتی و سلامت زندگی کردن هدایت می‌کند. ما در اصطلاح به سرچشمه جوشان که صاحبان کمال و فضیلت می‌باشند، را دانایی و به قوه تأثیرگذاری افراد صاحب‌کمال و فضیلت دانایی مؤثر می‌گوییم.

سواد یک دانش اکتسابی می‌باشد. خیلی از افراد باسواد هستند اما شاید فاقد فضیلت باشند، فاقد کمالات باشند و باید بگوییم فاقد دانش لازم هستند. مانند اینکه خیلی از افراد ثروتمند هستند ولی فاقد بخشش و بخشنده نیستند. در این جامعه هر کس با شایستگی‌هایش  و نه باسواد اکتسابی‌اش زندگی می‌کند. پس ما بایستی شایسته دانایی، آن‌هم از نوع دانایی مؤثر باشیم و کسب علم و دانش، هم تأثیرات مثبت و خوبی در دانایی مؤثر خواهد داشت.

 

نویسنده: مسافر حمید لژیون یکم
نگارش و تنظیم: مسافر طیب

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .