English Version
English

فصل زیبایی ها

فصل زیبایی ها

برای شروع تعطیلات و فصل جدید اول بایستی ساختار آن را در ذهن خود بسازم و برای لذت بردن از تعطیلات به درون خود سفر کنم و در صور پنهان و آشکار خانه‌تکانی و پاک‌سازی نمایم این تعطیلات فرصتی است تا آموزش‌هایی که گرفته‌ام را کاربردی کنم.

بهترین آموزشی که گرفته‌ام خانه‌تکانی دل است، اینکه ضدارزش‌هایی چون کینه، نفرت، حسادت، چشم هم‌چشمی ... را دور بریزم و بجای آن خوبی، محبت، عشق، صمیمیت و ... را جایگزین کنم دوربین را روی خود بگیرم و ببینم که آیا توانسته‌ام کسانی که من را ناراحت کرده‌اند را ببخشم و کینه‌ها را دور بریزم؟ با چه نیت و هدفی به بازدید دوستان و نزدیکان می‌روم آیا توانسته‌ام تغییراتی در خود ایجاد کنم؟ قضاوت، تجسس، غیبت ... را کنار گذاشته‌ام؟ باید بجای دخالت در کار دیگران و ایجاد مشکلات، ذهن خود را از چیزهایی که حالم را خراب می‌کند آزاد و رها کنم تا این تعطیلات را به کام خود و خانواده تلخ نکنم. با دستور جناب مهندس و طرح موضوع دستور جلسه‌ها، تفکر انسان را برمی‌انگیزد که انسان بداند موجودی است ارزشمند و باید تلاش کند. تا ارزش‌ها را بیابد. در تعطیلات نوروزی تفکراتی وجود دارد برای آموزش گرفتن و احیاء شدن در جهت ساختارهای جدید تا بخشی را برای خود و خانواده در نظر بگیرند و احیای خانواده گذاشته شود تا به حالت تعادل بازگردند و خانواده به دورهم جمع شوند و به تکامل بهتر برسند.

باید علم و دانش خود را کامل کرده و نگاهی به احساس قلبمان بیندازیم. باید از طریق قلب و محبت درست و راستین این عمل انجام شود. راه دیگر اینکه طبیعت را در این سال نو الگو قرار بدهیم و از پرندگان و موجودات دیگر که وقتی نگاه می‌کنی چگونه با عشق در کنار هم زندگی می‌کنند. پرندگان روی شاخه‌ها نغمه‌سرایی می‌کنند، با خودم می‌اندیشم که چرا نباید محبت در من وجود داشته باشد. یک درخت زیبا، پرندگان زیبا را به محبت دعوت می‌کند پس من هم می‌توانم.

خلقت بر مبنای تعادل خلق‌شده است و موجوداتی که در هستی زندگی می‌کنند باید طبق نظم و انضباط عمل کنند تا تعادل برقرار گردد. انسان‌ها هم از این قاعده مستثنا نمی‌باشند. هر انسانی در جهت بقا و توسعه در رشد خود نیاز به یک برنامه‌ریزی هدفمندی دارد که بتواند به‌مرورزمان در کمال آرامش و سلامت به حیات ادامه بدهد، مشروط به این‌که علم زندگی و خوب زیستن را آموخته باشد

خانواده رکن اول است، وقتی آرامش در آن خانواده حکم‌فرما باشد بسیار شیرین و لذت‌بخش است. پدر و مادر در زندگی نقش پررنگی باید داشته باشند و خانواده از آن به بهترین شکل استفاده می‌برند و بین خودشان تقسیم می‌کنند و قانون خرید کردن را می‌دانند، استفاده کردن را می‌دانند. خانواده‌ای که همدیگر را درک می‌کنند و باهم تفاهم دارند و به شرایط اقتصادی فکر می‌کنند و بدون اعتراضی باهم زندگی می‌کنند و همه‌چیز برای آن‌ها مهیاتر است و تمام‌روزها برایشان شادی‌آفرین است

این شرایط بستر مناسبی است که بتوانیم خود را محک بزنیم که کجای کار هستیم. آیا توانایی به اجرا درآوردن آموخته‌هایمان راداریم یا نه آیا می‌توانیم در این تعطیلات یک‌تنه و به‌واسطه آنچه یاد گرفته‌ایم در مقابل نیروهای بازدارنده بایستیم و تن به خواسته‌های آن‌ها ندهیم یا نه.

فرزندانمان نباید محروم از محبت و عشق باشند. دیگر نباید پدر و مادرشان منجمد و بی‌روح و بی‌حس و انرژی باشند. آن‌ها هم حق زندگی کردن رادارند. نباید به‌جای خورشید، مهتاب به بچه‌ها و خانواده بتابد. باید از نور برخوردار باشند تا معنی آرامش و تعادل را بدانند و به آن برسند. باید ترمیم و از نوساخته شویم. وقتی در جدول برنامه‌ریزی قرار داشته باشیم همه‌چیز خوب پیش می‌رود. انسان چون اختیار دارد باید روی هر موضوعی تفکر کند و قوانین را اجرا نماید.

من هم می‌توانم احیا شوم و دیگران را احیا کنم و از این موهبت الهی و فصل زیبایی‌ها، زیبا بنگرم و از این تعطیلات درس بگیرم، آن را تداوم بدهم وزندگی را به چشم خوب نگاه کنم و روی مشکلات خط بطلان بکشم. مشکلات همیشه بوده و هست و شیرینی زندگی را تکمیل می‌کند. وقتی به مشکلات لبخند می‌زنی، آن‌هم لبخند میزند و ذره‌ذره کنار می‌رود. پس سعی کنیم از این تعطیلات به‌خوبی استفاده کنیم. قدر حیات وزندگی را بدانید وزندگی را سخت نگیرید.

امیدوارم که همه ما بتوانیم با تفکر درست و برنامه‌ریزی سالم از این تعطیلات به نحو احسن بهره ببریم. همان‌طور که درختان شکوفه می‌کنند در انسان هم این اتفاق می‌افتد رویشی نو اتفاق بیفتد گل دهیم و با افکاری نو و سالم بارور و شکوفا شویم به امید یک چنین روزی هستیم.

 

نویسنده: همسفر پریسا لژیون یازدهم
ویراستار: همسفر فخری لژیون یازدهم
همسفران نمایندگی آکادمی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .