English Version
English

گفت‌وگو با کمک راهنما امیر در مورد تعطیلات نوروز

گفت‌وگو با کمک راهنما امیر در مورد تعطیلات نوروز
گفت‌وگویی داریم با کمک راهنما آقای امیر ایزدان در مورد دستور جلسه این هفته "از تعطیلات چگونه استفاده کنیم"

سلام وعرض ادب خدمت کمک راهنمای محترم آقای امیر ایزدان؛ لطفاً خودتان را به رسم کنگره معرفی نمائید؟

سلام دوستان امیر هستم مسافر، آخرین آنتی ایکس مصرفی شیشه، 11 ماه و 4 روز سفر کردم به راهنمایی آقا رضا پروانه به روش دی اس تی با داروی او تی و در حال حاضر 5 سال و 4 ماه است که آزاد و رها هستم.

به عنوان اولین سؤال در مورد تعطیلات نوروزی چه صحبتی دارید؟

این تعطیلات جزء مراسم و اعیاد باستانی است؛ وقت جشن و سرور و دیدار از اقوامی است که در طول سال کمتر آنها را دیده ایم یا اگر کدورتی با کسی پیش آمده این ایام بهترین فرصت برای از بین بردن ناراحتی هاست.

قبلاً تعطیلات نوروزی در کنگره نبود و چند سالی است که این امر انجام می شود؛ نظرتان چیست؟

من سالها به خاطر مصرف مواد از اقوام دور بوده ام و این فرصت خوبی است که با حال خوب به دیدار آنها بروم و با افتخار به همه بفهمانم که من هم می توانم زندگی سالم داشته باشم و الآن حتی بهتر از کسانی که مصرف کننده نبوده اند زندگی کنم.

آیا این تعطیلات دوهفته ای و دور بودن از کنگره تأثیری در اعضاء کنگره دارد؟

البته حتماً محاسنی دارد و یکی از آنها این است که کمک راهنماها، مرزبانان و دیده بانان و.... که فرصت کمتری برای استراحت و رسیدگی به امور خانواده دارند و در طول سال مرخصی ندارند از این فرصت می توانند نهایت استفاده را ببرند.

در تعطیلات نوروزی، تابستان، محرم و مثل آن در کنگره ریزش اتفاق می افتد؛ به نظر شما علت این امر چیست؟

همانطور که تعطیلات برای خدمت گزاران کنگره فرصت خوبی است  به همان میزان برای سفراولی ها که سفر منظمی ندارند و دنبال بهانه هستند بسیار خطرناک است و اگر شخص به دانایی لازم نرسیده باشد تحت تأثیر نیروهای بازدارنده قرار می گیرد و به یاد سالهای قبل می افتد و دوباره شروع می کند؛ بخصوص افرادی که تازه سفرشان را شروع کرده اند باید قدر ثانیه ها را بدانند و لحظه ای از خود غافل نشوند و اگر دیر بجنبند برگشت می خورند.
درواقع می شود اینطور گفت تعطیلات نوروزی یک غربال است و کسانی که برای گول زدن خانواده یا اهداف دیگر وارد کنگره شده اند از کسانی که واقعاً خواستار درمان هستند جدا می شوند.

در مورد بایدها و نبایدها در این ایام صحبت کنید؟

اگر ما در چارچوب قوانین باشیم به مشکل برنمی خوریم؛ مسائلی که من به ذهنم می رسد اینها است:

-جاهایی که قبلاً مصرف می کردیم نرویم یا اگر از اقوام هستند فقط به اندازه یک احوال پرسی باشد و زود برگردیم.
-خواب شب باید تنظیم باشد و دیر نخوابیم تا روز بعد حال خوبی داشته باشیم.
-حتماً داروی خود را سروقت و به میزان تعیین شده مصرف کنیم.
-سفراولی نباید مسافرت برود چراکه سیستم بیوشیمی بدنش به هم می ریزد ولی برای سفردومی ها مانعی ندارد و بسیار هم لذت بخش است.
-نکاتی که آقای مهدس روی آن تأکید دارند مثل سی دی نوشتن و خواندن کتاب کمک می کند تا از فضای کنگره دور نباشیم درواقع می شود گفت این یک امتحان و محکی است برای ما که ببینیم چند مرده حلاجیم.

برنامه ریزی ما در این ایام چطور باید باشد؟

همان بایدها و نبایدها که صحبت کردیم باید اولویت بندی شود و این می شود برنامه ریزی.

آیا سفراولی می تواند به صلاحدید کمک راهنمایش به مسافرت برود؟

برای خود من که سفراولی بودک کاملاً ممنوع بود ولی فکر کنم پارسال آقای مهندس فرمودند کسانی که آخر سفرشان است و سفر منظمی دارند با تشخیص راهنمایشان می توانند مسافرت کوتاهی بروند ولی به نظر من همین شخص هم اگر این مسافرت را بگذارد برای چند ماه دیگر که رها می شود بهتر است. امیر عزیز از این که وقت گذاشتید و به سؤالات جواب کامل دادید ممنونم؛ سال جدید را پیشاپیش به شما و خانواده محترمتان تبریک می گویم. آرزو می کنم به شما و خانواده در این ایام خوش بگذرد.

 

تهیه گزارش: کمک راهنما مسافر محسن
نمایندگی میرداماد اصفهان
مورخ 97/12/26

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .