English Version
English

در حاشیه اردوی درختکاری؛ گفت و گو با مسافر علیرضا

در حاشیه اردوی درختکاری؛ گفت و گو با مسافر علیرضا
با سلام. لطفا خودتان را معرفی بفرمایید:
من علیرضا هستم، مسافر کنگره 60.
امروز شما در چه جایگاهی خدمت می کنید؟
من مسئول هماهنگی بین اردوبانان هستم.
نظر شما در خصوص درختکاری کنگره 60 چیست؟
کنگره 60 هر جا که پا گذشته است با تفکرات مهندس، هم در درمان و هم در اموری مثل درختکاری یا اردوهای سراسری کنگره 60 ، کارش احیا کردن بوده است. همه خدمتگزاران چون از درون خودشان این را متوجه شده اند که بایستی خودشان را احیا کنند، به طبیعت آمده اند تا زنده شدن طبیعت را ببینند. همه ما می دانیم زمانی که مصرف کننده بودیم، همیشه خانواده، طبیعت و ... تخریب می کردیم؛ اما این نوع فعالیت ها یک نوع یادآوری است که بتوانیم زمین را احیا کنیم. همانگونه که می دانید هر جا که درخت باشد، بارندگی ، سرزندگی و نشاط است. اعضای کنگره 60 این را فهمیده اند و هر ساله در اردوهای سالیانه درختکاری کنگره 60 شرکت می کنند. همه اعضا این کار را با هماهنگی با منابع طبیعی انجام می دهند و حدود 1000 تا 1200 نفر برای درختکاری به این مکان می آیند. 
شما چند سال است که در درختکاری شرکت می کنید؟
من حدود هشت سال است که در این اردو شرکت می کنم.
نظرتان را در مورد برنامه امروز و شور و شوق و نظم و هماهنگی امروز بفرمایید:
این نظم و هماهنگی که در اینجا می بینید، گذشته ای دارد. حدود دو ماه برای این کار برنامه ریزی می شود؛ همه اردوبانان جلسات مختلف را می گذرانند فقط برای اینکه امروز اعضای کنگره 60 و مهمانانی که در این برنامه حضور دارند، ببینند چقدر با نظم این کار انجام می شود. شاید در یک خانه با تعداد محدود نشود این چنین نظمی برقرار کرد؛ اما در کنگره 60 اعضا کاملا توجیه شده اند و همه مسائل را از دیدگاه جهان بینی می بینند و بر همین اساس هماهنگی ها انجام می شود. سال ها از اجرای این برنامه گذشته است و این نظم به واسطه دیده بان های اردو، استاد امین دژاکام، آقای علی خدامی و آقای مجتبی دهقان انجام شده و سینه به سینه چرخیده و به اردوبان ها و کمک اردوبان ها رسیده است و این افراد طبق هماهنگی ها وارد حیطه عمل می شوند و می بینید که همه با نشاط خاصی برای احیای زمین اقدام می کنند. 
 
به عنوان کلام آخر برای همیاران کنگره 60 چه پیامی دارید؟
به قول آقای مهندس:«در زمین زندگی کنید و بگذارید دیگران هم زندگی کنند». زندگی کنیم و خودمان را با آموزشها احیا کنیم و اجازه بدهیم تا طبیعت هم زندگی کند. 
از شما سپاسگزارم.
 
نگارنده: همسفر اکرم
گزارش وب سایت کنگره 60

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .