English Version
English

در حاشیه اردوی درختکاری؛ گفت و گو با مسافر مجتبی

در حاشیه اردوی درختکاری؛ گفت و گو با مسافر مجتبی
با سلام . لطفا خودتان را معرفی بفرمایید:
سلام من مجتبی هستم؛ دستیار دیده بان جهان بینی ، آقای امین دژاکام.
نظر شما در خصوص کنگره 60 و اردوی درختکاری سالیانه کنگره 60 چیست؟
در این مقوله ما با دو مبحث روبرو هستیم: یک موضوع درختکاری است که مربوط به ذات کاشت درخت است و یک موضوع کاری است که اعضای کنگره 60 انجام می دهند یعنی شرکت در برنامه درختکاری و آبیاری. برای ما روز به روز بیشتر روشن می شود که درختکاری برای ادامه حیات بشریت ، یک نیاز حیاتی است. اگر انسان می خواهد از معضلات زیست محیطی کاسته شود، یکی از بهترین راه هایی که وجود دارد، کاشت درخت است. در کنگره 60 و به ویژه در وادی دوازدهم سفارش شده است که هر کس بعد از رهایی موظف است یک درخت بکارد، بر همین اساس از چندین سال قبل این حرکت آغاز شده است.سال 1392 اولین اقدام برای کاشت درخت در پارک جنگلی لویزان آغاز شد. من این پیشنهاد را به آقای امین دادم و ایشان هم استقبال کردند. در ابتدا هدف ما فرهنگسازی بود اما در حال حاضر ما به دنبال این هستیم که اگر نهالی را می کاریم، بگونه ای از آن مراقبت کنیم که این نهال باقی بماند و از بین نرود. یکی از مهم ترین وظایف اردوبانان در کنگره 60 کاشت درخت و در ادامه آبیاری آن است.
شما چند سال است که در کنگره 60 به امر درختکاری پرداخته اید؟
من درختکاری را از دوران کودکی انجام داده ام و در کنگره 60 نیز از همان ابتدا به آن پرداخته  ام.
نظر شما در خصوص شور و شوق اعضای کنگره 60 در اردوی امروز چیست؟
هر سال که پیش می رود ، اردوهای درختکاری نظم بهتری نسبت به سالهای گذشته خود پیدا می کند. برگزاری اردو روز به روز از انسجام بهتری برخوردار می شود و این بهترین اتفاقی است که دارد می افتد که این فرهنگ در بین ما جا افتاده است که درختکاری و در ادامه آبیاری یکی از موضوعاتی است که برای ما بسیار مهم است و من فکر می کنم که بزرگترین حرکت بیرونی ما می باشد. برای خودمان و خانواده هایمان  بزرگترین حرکت درونی ، درمان اعتیاد است اما بزرگترین حرکت بیرونی که بعد از درمان اعتیاد داریم که تاثیرش برای سایر انسان ها هم مشهود است، کار درختکاری و آبیاری است. 
به عنوان کلام آخر برای همیاران کنگره 60 چه پیامی دارید؟
بزرگترین قشری که در کاشت و آبیاری درخت حضور ندارند، گروه خانواده است. برای گروه آقایان در تمامی شعب کنگره 60 این امکان مهیا شده است تا در امر درختکاری و آبیاری شرکت کنند؛ برای گروه خانواده هنوز این امکان فراهم نشده است و ما به دنبال این هستیم که این کار انجام بشود حتی امسال هم با آقای امین صحبت کردیم تا به عنوان پایلوت ، تعدادی از گروه خانواده در این امر سهیم بشوند اما بنا به دلایلی به سال آینده موکول شد. انشاءالله سال آینده شاهد حضور گروه خانواده در امر درختکاری باشیم.
 
نگارنده: همسفر اکرم
گزارش وب سایت کنگره 60

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .