English Version
English

دستور جلسه این هفته : OT

دستور جلسه این هفته : OT

بسم الله الرحمن الرحیم

دستور جلسه این هفته : OT

سخنان بنیان و نگهبان کنگره 60 ، روز چهارشنبه در خصوص دستورجلسه هفتگی OT که در همین سایت در دسترس همه ما قرار دارد ، حاوی نکات ارزشمند و آخرین دستاوردهای علمی و تحقیقاتی کنگره 60 می باشد که به همه عزیزان پیشنهاد می کنیم ، مطالعه یا شنیدن آن را از دست ندهند .

هر کدام از اعضای C60 که در گذشته مصرف کننده مواد مخدر بوده اند ، کوله باری از تجربیات گوناگون از ترک های مختلف با داروها و متدهای متفاوت دارند . حکایت روشهای مختلف ترک اعتیاد با قرص ها ، داروها و روش های مختلف ، حکایت تلخی است که نشان دهنده عمق عدم شناخت انسان از بیماری اعتیاد می باشد . گفته ها و تجربیات ما در قالب دستور جلسات می تواند در جهت آگاه سازی انسان ها از روش های بی نتیجه و بیهوده و داروهایی که نه تنها داروی درمان اعتیاد نیستند ، بلکه خود به وجود آورنده اعتیادی جدید می باشند ، بسیار موثر و مفید باشد .

تجربیات ما از درمان با OT زمانی که در کنار تجربیات ما از قرصها و داروهای شیمیایی ترک اعتیاد قرار می گیرد ، تفاوت را آشکار می نماید . تفاوتی که قضاوت در مورد آن را به عهده شنوندگان و خوانندگان مطلب می گذاریم .

در این جا می پردازیم به مقاله ای که  تفاوت داروهای شیمیایی و داروهای گیاهی زا بیان می کند . از آنجایی که داروی اپیوم تینکچر نیز دارویی گیاهی می باشد ، این مطلب می تواند ما را بیش از پیش با قدرت شگفت انگیز OT در درمان اعتیاد های مختلف آشنا کند .

آن گونه که تاریخ طب و داروسازی حکایت می کند ، از زمانی که بشر با مسئله بیماری و استفاده از دارو برای مقابله و یا درمان بیماری ها آشنا شد تا سال 1851 میلادی تمامی داروها طبیعی بوده و بشر بدون تغییر در ساختار آن ها از این داروها که در طبیعت در دسترس او بوده استفاده می کرده است . در سال 1851 اولین فراورده و داروی سنتتیک یا شیمیایی به دست انسان ساخته شد و آن فراورده ، اوره نام داشت . به بیان دیگر تمامی داروهای شیمیایی و سنتتیک که امروزه در دسترس ما قرار دارد حاصل یک و نیم قرن گذشته می باشد .

در ابتدا تصور می شد انسان به کشف و موفقیت بزرگی دست یافته و دیگر نگرانی چندانی برای مقابله و درمان بیماری ها نخواهد داشت زیرا به راحتی می توانست انواع داروها را بدون محدودیت تولید کند ، اما با گذشت سه یا چهار دهه از ورود داروهای شیمیایی به عرصه طب و طبابت ، عوارض زیان بار مصرف داروهای شیمیایی چهره خود را آشکار کرد .

 عوارض و زیان های مصرف داروهای شیمیایی تا جایی پیش رفت که دیگر واژه عارضه و زیان ، بیان کاملی از حالات ایجاد شده در اثر مصرف داروهای شیمیایی نبود و واژه فاجعه نیز در بیان این نتایج به کار گرفته شد . تالیدومی فاجعه ای بود که بوسیله داروهای شیمیایی به وجود آمد و حاصل آن 25 هزار کودک ناقص الخلقه بود که هنوز هم در صورت زنده بودن آن ها ، کارخانه های سازنده داروهای مسبب ، به آن ها غرامت می پردازند .

دانش فارماکولوژیک و داروشناسی معتقد است هیچ داروی شیمیایی وجود ندارد که بدون عارضه و زیان باشد . داروهای شیمیایی اثرات مفید بسیاری نیز دارند و خدمات زیادی به بشریت ارائه داده اند اما دانش داروسازی به دنبال راه هایی است که بتواند به داروهایی دست یابد که حداقل عوارض را داشته باشند . در همین راستا در حال حاضر استفاده از داروهای گیاهی و طبیعی به جای داروهای شیمیایی ، موضوعی است که اهمیت به سزایی یافته ، زیرا تجربه ثابت کرده است که داروهای گیاهی هرگز عوارض و زیان های داروهای شیمیایی را ندارند .

این که چرا داروهای گیاهی عوارض خطرناک داروهای شیمیایی را ندارند ، موضوعی است که تا حد امکان به آن اشاره می کنیم .

اصولاً ، داروی گیاهی به دارویی گفته می شود که کل گیاه به صورت کامل مورد استفاده قرار گیرد . داروها و گیاهانی که ما آْن ها را تحت عنوان دارو و یا داروی گیاهی می شناسیم دارای ترکیبات بیشماری هستند . این ترکیبات در کنار یکدیگر وضعیت متعادلی را به وجود می آورند که در این وضعیت و تعادل حساس ، هیچ یک از ترکیبات دارای عوارض و زیان نخواهد بود ، زیرا خواص یکدیگر را تعدیل می کنند و بعضی از ترکیبات دقیقاً وظیفه خنثی کردن عوارض دیگر ترکیبات را بر عهده دارند . زمانی که ما کل گیاه را به صورت کامل مورد استفاده قرار می دهیم ، دارای عارضه ای نخواهد بود و یا این که حداقل عوارض را خواهد داشت ؛ ضمن این که اثر بخشی دارویی خود را نیز خواهدداشت .

به عنوان مثال : چای ماده ای است که طبق آخرین تحقیقات انجام شده ، دارای 1300 نوع ترکیب و ماده مختلف می باشد و تا سال 2002 حدود 51 اثر دارویی آن شناخته شده است . میلیون ها انسان در طول روز بارها و بارها چای می نوشند بدون این که عارضه منفی به جای بگذارد ، زیرا ترکیبات چای همه درکنار هم مصرف می شوند . حال اگر با استفاده از علم سنتز و تکنولوژی داروسازی ، ترکیبات چای را از یگدیگر جدا کنیم و جداگانه مورد استفاده قرار دهیم ، قطعاً دارای عوارض خطرناک خواهند بود ، زیرا در به کار گیری ترکیبات به صورت جداگانه ، حالت تعادل اولیه که ناشی از در کنار هم قرار گرفتن ترکیبات مختلف و تعدیل خواص و عوارض آن ها می باشد ، دیگر وجود ندارد .

دانش داروسازی به این نکته مهم پی برده است و بر همین اساس امروزه یکی از مهم ترین تبلیغات شرکت های داروسازی دنیا ، طبیعی بودن محصولات آن هاست و مصرف کنندگان دارو نیز به این مهم توجه دارند به گونه ای که در کشور آلمان که بزرگترین تولید کننده داروهای شیمیایی دنیاست ، 70% درصد داروهایی که در این کشور مصرف می شود گیاهی است و یا در کشور ژاپن بیش از 50% درصد داروهای مصرفی گیاهی می باشد و به طور کل در دنیا حدود 40% درصد داروهایی که مورد استفاده قرار می گیرد گیاهی است و 60% درصد شیمیایی ؛ این در حالی است که مصرف داروهای گیاهی روز به روز افزایش می یابد .

دانشمندان معتقدند داروهای درمان کننده مهم و اساسی که بشر در اختیار دارد گیاهی هستند  . از جمله داروهایی که به عنوان داروی ضد سرطان و یا درمان کننده قطعی بسیاری از بیماری ها مورد استفده قرار می گیرند کاملاً گیاهی هستند . به گفته بعضی از متخصصین ، برای درمان کامل سرطان اساساً داروی شیمیایی وجود ندارد و تنها داروی درمان کننده کامل سرطان ، دارویی است به نام تاگزوتر که کاملاً گیاهی است .
آتروپین نیز که یکی از داروهای اساسی مورد استفاده در پزشکی امروز می باشد ، دارویی است کاملاً گیاهی .

جالب است بدانید پس از گذشت 70 سال از علم و دانش ساخت داروهای ضد درد ، تا کنون هیچ دارویی نتوانسته است با تریاک و ترکیبات آن رقابت کند.

دیدگاه کنگره 60

تریاک از جمله داروهای گیاهی است که به صورت گیاه کامل در طبیعت وجود دارد و بسیاری از ترکیبات آن را به خوبی می شناسیم مانند مورفین ، کدئین ، نارسئین ، نارکوتین ، پاپاورین و غیره که تاکنون دانش بشری هنوز موفق به شناخت کامل این ترکیبات و خواص دارویی آن ها نشده است . تمامی این ترکیبات در دانش داروسازی جایگاه بسیار مهمی دارند و داروهای بیشماری که بسیار حیاتی نیز هستند ، از تریاک ساخته می شوند .

سوء مصرف و یا استفاده بی حد و حصر و نا به جا از تریاک ، دارای عارضه ای می باشد به نام اعتیاد که همه با آن آشنا هستیم ؛ اما این را هم بدانیم که بعد از جدا کردن ترکیبات تریاک و استفاده جدا گانه از آن ها ، عوارض بسیار خطرناک مصرف بی رویه آن ها آشکار شد و اعتیاد های جدیدی پا به عرصه وجود گذاشت که به مراتب خطرناکتر و مخرب تر از اعتیاد به تریاک می باشند .

 مواد مخدر ویرانگر و خطرناک عمدتاً موادی هستند که از ترکیبات جدا شده تریاک ساخته شده اند در حالی که اعتیاد به خود تریاک هرگز چنان تخریب هایی به جای نمی گذارد .

در اواخر قرن نوزدهم ، دانشمندان آلمانی با استفاده از مورفین که یکی از ترکیبات تریاک است و ترکیب آن با انیدرید استیک برای درمان اعتیاد به تریاک ، دارویی را ساختند که هرویین یا استیل مورفین نامیده شد و نه تنها کمکی به درمان اعتیاد به تریاک نکرد بلکه فاجعه ای را رغم زد که هیچ گاه بشریت آن را از یاد نخواهد برد.
از آن زمان تا کنون داروهای بیشماری برای درمان اعتیاد به مواد مخدر پا به عرصه وجود گذاشته است که هرکدام از آن ها برای جبران و پوشش زیان ها و تخریب داروهای قبلی ساخت بشر برای درمان اعتیاد ، ساخته شدند اما هرکدام عوارض ، اعتیاد و تخریب های جدیدی را به وجود آورد .

متادون یکی دیگر از فراورده هایی شیمیایی است که برای درمان اعتیاد ساخته شد اما خود اعتیادی را به وجود آورد که عملاً راهی برای خروج از اعتیاد به متادون پیدا نشده است . طیق آخرین تحقیقات انجام شده در یکی از کالج های لندن ( سال 2000 ) بیشترین آمار خود کشی در بین مصرف کنندگان مواد مخدر متعلق به مصرف کنندگان متادون بوده است . مصرف کنندگان متادون دچار افسردگی می شوند به گونه ای که از چهره و رفتار آن ها قابل تشخیص است  .

در گستره وسیع دنیایی که در آن زندگی می کنیم ، علم و دانش فارما کولوژیک ، داروهای شیمیایی رنگارنگ با تبلیغات آنچنانی و ساخته شده در پیشرفته ترین آزمایشگاه ها و صنایع داروسازی دنیا ، تا کنون هیچ دارویی برای درمان قطعی اعتیاد بدون ایجاد اعتیاد جدید ، ساخته نشده است .

هر داروی جدیدی که برای درمان اعتیاد معرفی می شود ، خود اعتیاد جدیدی را به وجود می آورد و معلوم نیست که این تراژدی غم انگیز تا کجا ادامه خواهد داشت . مگر این که بشر متوجه موضوعی که در ابتدا به آن اشاره کردیم بشود و آن چیزی نیست جز استفاده از گیاه کامل تریاک ( Opium )برای درمان انواع اعتیاد به مواد مخدر . گیاه کامل تریاک ( Opium )دارای خواص شگفت انگیزی است که ناشی از در کنار هم قرار گرفتن ترکیبات مختلف آن می باشد که در کنار یکدیگر معجون شگفت انگیز ، متعادل و قدرتمندی را در درمان اعتیاد به انواع مواد مخدر به وجود آورده است که بشر نظیر آن را تاکنون ندیده و نخواهد دید. از زاویه ای دیگر ، OT گویی یک بک آپ کامل یا نسخه کپی برداری شده از تمام عملکرد و خواص سیستم ایکس یا سیستم تولید کننده مخدرهای طبیعی بدن است .

 ترکیبات ضد درد ، آرامبخش ، خواب آور و در عین حال ضد افسرگی و نشاط آور تریاک درست مانند سیستم ایکس عمل می کند و شخص را در تعادل مطلوب نگه می دارد . شاید برای درک و پی بردن به اثرات قدرتمند درمانی OT  به سال ها کاوش و تحقیق نیاز باشد . این درحالی است که هیچ کدام از داروهایی که تاکنون از ترکیبات تریاک به صورت جداگانه ساخته شده اند هرگز چنین اثر بخشی را نداشته اند .

 ما در کنگره 60 پس از 19 سال تحقیق و کاوش که سر آغاز آن با حرکت بنیان کنگره 60 مهندس حسین دژاکام در درمان اعتیاد خود ، با استفاده از متد DST  در پله های 21 روزه و در مدت حداقل 10 ماه با استفاده از تریاک ( Opium ) به عنوان دارو شکل گرفت ، با علم ، تجربه ، تفکر و مشاهدات عینی و نتایج مسلم و قطعی که صدها و هزاران نمونه حی و حاضر که در حد حرف و سخن نیست بلکه قابل ارائه و مشاهده برای طالبان علم و حقیقت می باشد ، دریافتیم که داروی OT بهترین ، کاملترین ، سالم ترین ، کم عارضه ترین و با راندمان ترین داروی درمان اعتیاد در تمام دنیا برای تمام اعتیاد ها از هر نوع و با هر نوع ماده مخدر می باشد.

قدرت شگفت انگیز OT نه تنها برای درمان اعتیاد به خود تریاک و مشتقات آن نظیر شیره ، بلکه برای درمان اعتیاد به داروهای شیمیایی ، هرویین و شیشه حیرت انگیز است و بسیار خوشحالیم که مسئولین و متولیان امر درمان اعتیاد در کشور ما با درک عمیق و آگاهانه از صورت مسئله اعتیاد در حرکتی پیشگامانه و کاملاً علمی ، و بسیار جلوتر از محققان و دانشمندان دنیا پی به اهمیت دارویی تریاک برده و استفاده از OT که فرآورده گیاه کامل تریاک می باشد و بهترین گزینه دارویی برای درمان اعتیاد به انواع مواد مخدر می باشد را در دستور کار سیستم درمانی کشور قرار داده اند .

منبع : دکتر محمد حسین صالحی ، دانشیار دانشکده داروسازی دانشگاه نهران ، رادیو گفتگو

نویسنده : مسافر علی خدامی

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .