English Version
English

کارگاه آموزشی خصوصی کنگره 60؛ نمایندگی ابوریحان

کارگاه آموزشی خصوصی کنگره 60؛ نمایندگی ابوریحان

سومین جلسه از دوره بیست و ششم از سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره 60 نمایندگی ابوریحان روزهای سه‌شنبه مورخ 97/10/25 با نگهبانی مسافر عسکر و استادی مسافر احمد و دبیری مسافر محمد، با دستور جلسه ازدواج رأس ساعت 17:00 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

خدا را سپاسگزارم که یک‌بار دیگر فرمان صادر شد در جمع شما عزیزان باشم تا خدمت کنم و آموزش بگیرم، به قول آقای مهندس دژاکام از هرچه بگذریم سخن ازدواج خوش‌تر است.

ازدواج باعث می‌شود انسان در مسیر تعالی و رشد قرار بگیرد و بستگی دارد به انتخاب شخص که چطور انتخاب کند و هم‌سفری که انتخاب می‌کند در چه شرایطی باشد، دیدگاه کنگره در مورد ازدواج برای عزیزانی که در سفر اول می‌باشند، این است که معمولاً نباید ازدواج کنند و باید صبور باشند تا سفر اول را به پایان برسانند، چون حس‌های آن‌ها آلوده هست و نمی‌توانند انتخاب صحیحی داشته باشند.

اگر به گذشته نگاه کنیم بزرگان ما ازدواج‌کرده‌اند، مثل آقای مهندس دژاکام که از بزرگان ما هستند، ازدواج برای بقاء نسل هست و وقتی انسان ازدواج می‌کند تجربه و آموزش‌هایی کسب می‌کند و می‌تواند در تکامل به ما کمک کند و باعث شود در مسیر زندگی از آن‌ها استفاده کنیم.

 

یکی از فوایدی که ازدواج می‌تواند برای ما داشته باشد این است که ما با خانواده‌ای آشنا می‌شویم که فرهنگ متفاوتی نسبت به ما دارد و در این موضوع می‌تواند آموزش وجود داشته باشد.

خیلی مهم است که انسان شریک زندگی خود را درست انتخاب کند، همه انسان‌ها کامل نیستند و دارای نقص می‌باشند و تنها خداوند است که کامل هست و نباید در انتخاب خود جستجوگر باشیم و انتخاب ما، لازم نیست کاملاً به همه معیارهای ما نزدیک باشد.

امیدوارم در مسئله ازدواج همه مشکلات اجتماعی، اقتصادی که سد راه جوانان هست حل شود تا جوانان به آرامش برسند، در جامعه‌ای که ازدواج نباشد مشکلات دیگری به وجود می‌آید و اینکه ازدواج لازمه تکامل هست و باعث می‌شود که آموزش‌هایی در جهت تکامل به دست بیاوریم.

 

تهیه گزارش: مسافر اصغر
نگارنده: مسافر عارف
عکاس: مسافر یحیی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .