English Version
English

کارگاه آموزشی کنگره 60؛ نمایندگی دانیال اهواز

کارگاه آموزشی کنگره 60؛ نمایندگی دانیال اهواز

جلسه چهارم از دوره بیست و سوم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره 60 نمایندگی دانیال اهواز با استادی  مسافر آقای اسماعیل ، نگهبانی مسافر آقای امید و دبیری مسافر آقای بهروز  و با دستور جلسه " ازدواج " در روز یکشنبه مورخه 97/10/23 رأس ساعت 17 آغاز به کار نمود.

سخنان استاد:

از آقا امید نگهبان جلسه بسیار متشکرم که اجازه دادند این جایگاه را برای خدمت کردن تجربه کنم. در مورد دستور جلسه و در مورد ازدواج به‌عنوان یک پدیده اجتماعی که اکثر افراد با آن درگیر هستند به نظر من ازدواج نقطه عطف زندگی هر انسانی است. آقای مهندس در این رابطه روز چهارشنبه صحبت‌های بسیار خوبی داشتند. صحبتم را به این صورت آغاز می‌کنم که در کنگره ما با دودسته از آدم‌ها در ارتباط هستیم. آن‌هایی که ازدواج کردند و تشکیل خانواده دادند و کسانی که هنوز مجرد هستند و ازدواج‌نکرده‌اند.

 چند روز پیش از یک منبع موثق مطالعه می‌کردم که نوشته بود ما در کشورمان حدود سیزده میلیون مجرد داریم که مجرد واقعی هستند یعنی خیلی از این افراد اصلاً قصد ازدواج ندارند. این مطلب یک محدوده سنی تعیین کرده که برای آقایان 49 سال و برای خانم‌ها 43 سال می‌باشد؛ یعنی این افراد به سنی رسیده‌اند که دیگر قصد ازدواج ندارند. آمارها بسیار نگران‌کننده است. ازدواج یک پدیده اجتماعی است که در فطرت انسان‌ها وجود دارد. جناب مهندس هم به‌درستی فرمودند که این میل به بقا و میل به یادگار گذاشتن از ژن خود در فطرت انسان‌ها وجود دارد و حالا به دلایلی افراد میل به ازدواج ندارند. من در دوستان خودم افراد مجرد زیاد سراغ دارم و واقعاً دیگر خودم تمایلی به توصیه به ازدواج به دلیل کهولت سنشان و همچنین دلایل دیگر به این افراد ندارم و وقتی در کنگره نگاه می‌کنم می‌بینم شانس موفقیت درمان در افراد متأهل نسبت به افراد مجرد بیشتر است.

البته این آمار مطلق نیست و نسبی می‌باشد. برای خود من همسر و فرزند به‌عنوان یک فاکتور درمانی بسیار مهم است. برای یک مصرف‌کننده بسیار دشوار است که هم یک مصرف‌کننده باشد و هم یک پدر خوب و یا یک همسر خوب باشد. یک تضاد و تناقض وجود دارد که می‌گوید انسان تا در مقوله اعتیاد درمان نشود آمادگی برای تشکیل خانواده ندارد. البته مبحث آمادگی برای ازدواج در کنگره مربوط به راهنماها می‌باشد که ببینند مسافر در چه مرحله‌ای از درمان و یا در چه شرایط روحی قرار دارد و آیا می‌تواند خانواده تشکیل دهد یا اینکه درمان‌نشده می‌خواهد ازدواج کند.

در بعضی موارد می‌بینیم که شخص در حدود سه الی چهار ماه است که قطع مصرف کرده و درمان هم نشده و خانواده به‌عنوان یک مشوق هر جور که شده می‌خواهند که او تشکیل خانواده بدهد و ازدواج کند و شخص با این کار یک مشکل به مشکلات دیگرش اضافه می‌شود. یک سری افراد هم هستند که به خاطر مسئله اعتیادشان نتوانستند ادامه بدهند و یا تحمل شریک زندگی‌شان کم شده بود و خانواده خودشان را ازدست‌داده‌اند و اکنون مجرد هستند و وارد یک‌فاز جدید از زندگی شده‌اند. کنگره واقعاً به این افراد کمک می‌کند. جناب مهندس وقتی ازدواج را به‌عنوان یک دستور جلسه عنوان می‌فرمایند به این دلیل است که معضلاتی که در کنگره وجود دارد در بیرون از کنگره بسیار بیشتر است. وقتی‌که من در کنگره علم زندگی را فرامی‌گیرم قطعاً مقوله مهمی مثل ازدواج نمی‌تواند خارج از این موضوع قرار بگیرد.

 

نگارش: مسافر محمد مهدی (لژیون پنجم) 
عکاس : مسافر رامین (لژیون دوم)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .