English Version
English

خواست حقیقی برای رسیدن به آرامش و اوج عزت

خواست حقیقی برای رسیدن به آرامش و اوج عزت

هفتمین جلسه از دور هجدهم سری کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره 60 ویژه مسافران و هم‌سفران نمایندگی رودکی شهر قدس با دستور جلسه «بنیان کنگره 60» با استادی مسافر مهدی سهیلی دیده بان ورزشی کنگره 60 روز پنجشنبه 1397/09/15 رأس ساعت 17 آغاز بکار نمود. در ادامه جشن هفتمین سال رهایی مسافر جلال،برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:  

دیروز در شعبه آکادمی کنگره 60 جشن تولد و بیست و یکمین سال رهایی جناب آقای مهندس حسین دژاکام، بنیان کنگره 60 برگزار شد و برمی‌گردم به سال 1378 که تنها دو شعبه انقلاب و آکادمی وجود داشتند. مثل امروز نبود که 50 شعبه از کنگره وجود داشته باشداستاد ضمن تأکید بر موفقیت روش درمان اعتیاد در کنگره 60 فرمودند: ما در کنگره حرف اول را زدیم و این مهم‌ترین عاملی بود که شاید بشود گفت هیچ‌کس قبلاً به درمان اعتیاد معتقد نبود و چشم‌اندازی برای درمان اعتیاد متصوّر نمی‌شد و با این روش D.S.T؛ که آقای مهندس دژاڪـام آن را ابداع و اختراع کرد؛ برگ برنده در دست کنگره است و در دست من و شما و راهنمایان و کمک راهنمایان کنگره که هم‌اکنون اذعان دارند زمان و مقدار مصرف در راه درمان اعتیاد ثابت است درحالی‌که من قبلاً مدت 28 سال اعتیاد داشتم؛ نه زمان مصرف و نه مقدار مصرف، هیچ‌کدام را رعایت نمی‌کردم.

این روش درمان اعتیاد حاصل درایت آقای مهندس دژاڪام بود که ایشان یک محقّق هستند. مدرک دکترای پزشکی ندارند و اگر داشتند چه‌بسا ممکن بود کنگره 60 امروز در سطح جهانی و بین‌المللی اول بود. ما مدرک آکادمیک نداریم مثلاً خود بنده مدرک کارشناسی ارشد تربیت‌بدنی دارم اما ازنظر پزشکی در راه درمان اعتیاد مدرک ندارم. تجربی هستیم و علمی که تجربه شده باشد سندی است بی‌نقص. اما بهتر از دیگر مدعیان می‌توانیم کارکنیم و اعتیاد را درمان کنیم و این کار درمان اعتیاد را آقای مهندس دژاڪام محبت فرمودند و راه و روش را پیدا کردند و به ما امتیازی دادند و ما شروع کردیم رهجو تحویل دادیم و این رهجوها هم شروع کردند و طی یک فرایند و پروسه منظم و مشخص، کمک راهنما شدند و در راه درمان اعتیاد به تأسی از روش D.S.T در کنگره 60 به درمان اعتیاد دیگر افراد خواهان رهایی از دام اعتیاد پرداختند و این چرخه و سلسله ادامه دارد و این خدمت به جامعه و دیگر افراد  مایه مباهات استاین روند روبه‌جلو ادامه دارد.

اینکه ما و شما فرزندمان به دانشگاه راه پیدا می‌کند و مدارج علمی را طی می‌کند والدین آن شخص بسیار خوشحال می‌شوند و این مثال در مورد کنگره هم مصداق و عینیت دارد چراکه بنیان کنگره 60 جناب آقای مهندس دژاکام وقتی نهال خود را می‌بیند که بزرگ شده و به درخت تنومندی تبدیل شده است لذت می‌برد و منِ راهنما هم به شکل و شمایل دیگر لذت می‌برم. به قول جناب مهندس دژاکام چون بنیان ورزش کنگره شخص کلنل است بنابراین من هم هنگامی‌که جمعه‌ها به پارک طالقانی می‌روم و حدود 2 هزار نفر را در حال انجام فعالیت‌های ورزشی می‌بینم که مثلاً 48 تیم والیبال و 65 تیم فوتبال و طناب‌کشی و رشته‌های مختلف ورزشی از دل این ورزش‌ها بیرون می‌آید بسیار خوشحال می‌شوم و لذت می‌برم چون نهال خود را دارم می‌بینم که مثمر ثمر واقع‌شده است. کمک راهنمایان عزیز اگرچه مشکلات زیاد است اما روی سه ضلع جسم، روان و جهان‌بینی تأکید می‌شود که نهایت تلاش خود را همچون همیشه به کار گیرند و مسافران بدانند که این صندلی برای ما حائز اهمیت است و خیلی ارزشمند است چون به‌واسطه درمان هرکدام از ما، جان یک عضو و خانواده و فامیل و طایفه نجات پیدا می‌کند.

ازاین‌جهت تبریک می‌گویم که راه زندگی کردن و هرچه بهتر زیستن در صراط مستقیم را به من آموخت؛ ما در کنگره 60 راه درست زندگی کردن را می‌آموزیم. برای کنگره درمان اعتیاد مثل درمان سرماخوردگی آسان و ممکن شده و کار راهنما این است که راه درست زندگی را نشان می‌دهد.

مسافر کلنل ضمن اشاره به تغییرات مثبت در مسیر زندگی خود هم‌زمان با ورود به کنگره 60 و پس‌ازآن اظهار داشتند:اینکه من قبل از کنگره 20 سال درس دانشگاهی خواندم و به درد من نخورد اما در این مدت 17 سال حضور در کنگره متوجه زندگی کردن شدم و بااینکه درگذشته در راه اعتیاد چیز خاصی از دست نداده بودم اما هرگز این آرامش و راه درست زندگی کردن برایم فراهم و ممکن نبودامروزه بهترین زمان برای بهره‌وری است که کمک راهنما شوید و نسل داشته باشید. ما نسل به نسل هستیم و همین‌که یک رهجو به پیشواز می‌آید و خود را نوه و نتیجه من معرفی می‌کند این بسیار لذت‌بخش است و شما به این روز خواهید رسیددیدبان ورزش کنگره 60 ضمن لزوم رعایت احترام متقابل از طرف مسافر و هم‌سفر نسبت به هم و پرهیز از مراقبت‌های با نتیجه معکوس، اظهار داشتند: این راه سعادت و زندگی مستلزم احترام به همدیگر است. یک مسافر باید قدر همسفرش را بداند و متقابلاً همسفر باید به مسافرش ایمان داشته باشد. مراقبت خوب است اما اگر منجر به تعقیب و بازخواست شود گریز را در پی خواهد داشت و به عبارتی آن مسافر در می‌رود. این مسافران هفت‌خط روزگار هستند شما تازه به کنگره آمده‌اید سه خط را یاد گرفته‌اید پس اذیت نکنید که حتماً شما را دور خواهند زد و برای مسافرتان نقش مأمور کلانتری را نداشته باشید.

استاد جلسه کلنل سهیلی دیدبان ورزش کنگره در قسمت دوم سخنان خویش ضمن تبریک به مسافر جلال به خاطر هفتمین سال رهایی ایشان فرمودند: به نظر من اعتیاد یک چاه صد پله است. ممکن است شخصی  از پله بیستم برگردد یا  ممکن است صد پله را طی کند تا به عمق فاجعه اعتیاد برسد و سپس در پی رهایی از این چاه باشداین یک قانون است که وقتی رهجو راهنما را اذیت کند بعداً که خودش راهنما شد اذیت می‌شود.

مسافر جلال سفر خیلی خوبی را پشت سر گذاشتند اما همسفرشان در طول سفر خیلی نگران بوداین روز عزیز را به مسافر جلال و همسفرشان و همه اعضای کنگره تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم سالیان سال رها باشد و رهجوهای خوبی تربیت کند و امیدوارم که همه این‌ها منتج به این شود که نمایندگی رودکی شهر قدس از سطح و رتبه خوبی در بین نمایندگی‌های کنگره برخوردار شود.

آرزوی مسافر جـلـال:

آرزوی من داشتن یک شعبه مستقل و متعلق به خودمان است که امیدوارم هرچه زودتر محقق گردد و شاهد جشن تولد همه عزیزان در آن شعبه باشیم.

سخنان مسافر جلال:

از بنیان کنگره 60 جناب آقای مهندس حسین دژاکام تشکر می‌کنم و فکر نمی‌کردم تولدم در این روز باشد. از آقای کلنل سهیلی راهنمای عزیزم و بنیان ورزش کنگره 60 تشکر می‌کنم که در این جشن حضور پیدا کردند و با زحمات خودشان تعداد تیم‌ها و نفرات ورزشی کنگره 60 رشد چشمگیری پیدا کرده است و تیم راگبی کنگره در کشور حرف اول را می‌زنداز همسفرم تشکر می‌کنم که  اگر نبود حمایت‌ها و پشتیبانی ایشان، قطعاً امروز به اینجا نمی‌رسیدم. بابت حضورشان در این جشن صمیمانه سپاسگزارم.

 

مسافر جلال در ادامه سخنان خویش پیرامون پیام جشن‌های تولد فرمودند: این تولدها پیام دارد برای سفر اولی‌ها و سفر دومی‌ها. سفر اول می‌داند که اگر به‌درستی حرکت کند به رهایی و به این جایگاه می‌رسد و سفر دومی هم جشن تولد یک، سه، پنج و هفت و ... سالگی را برگزار می‌نمایند. اولین بار که جشن تولد 7 سالگی یک نفر را دیدم هرگز باورم نمی‌شد و با خود می‌گفتم یا اصلاً معتاد نبوده یا نابغه بوده است. امروز که در این جایگاه هستم متوجه می‌شوم که با درست حرکت کردن هیچ‌چیز دور از دسترس نیستسفر اول من 17 ماه و 17 روز طول کشید و مایلم راجع به طولانی شدن سفر اولم دو دلیل عمده را بیان نمایم؛ یکی اینکه هنگام ورود به کنگره حدود 15 گرم تریاک مصرف می‌کردم که از ترس اینکه مبادا همسفرم از این مقدار مصرف بترسند میزان مصرف را به راهنما 4 گرم اعلام نمودم که به مشکل برخوردم و دیگر اینکه من جزء معدود افرادی بودم که با طریقه کشیدن با وافور به درمان رسیدم ناگفته نماند این روش هم‌اکنون منسوخ‌شده اما با روش کشیدن، بسیاری از آلکالوئیدهای موجود در تریاک از بین می‌رود اما در سفر با شربتOT این‌گونه نیست و جذب در سطح بالاتری قرار دارد. به حضور در لژیون و جلسات با سخت‌ترین شرایط جسمی و مسافت و ... پایبند بودم و حاضر می‌شدم. خوب یادم  هست که به‌واسطه یک سرماخوردگی و کسالت بسیار شدید، در تماس تلفنی با راهنما از ایشان اجازه خواستم که آن روز استراحت کنم؛ فرمودند اگر حتی با آمبولانس هم شده بیا و من به تبعیت از فرمایش ایشان با همان کسالت و سرماخوردگی در لژیون حاضر شدم این‌ها را می‌گویم که سفر اولی‌های عزیز بدانند مشقّت  و سختی‌های بسیاری را تحمل کرده‌ایم که نتیجه‌اش امروزه آرامش و سلامتی و رهایی از بند اعتیاد و مزیت‌های فراوان دیگری است که امیدوارم همگی شما این آرامش را تجربه کنیدمعمولاً افراد در بدو ورود به کنگره  دودسته هستند؛ یا آخر خطی هستند که به ته خط رسیده‌اند یا هنوز ممکن است از اعتیاد خود لذت ببرند و من جزء دسته دوم این گروه‌بندی قرار داشتم اما زمانی که در مشاوره به من گفتند حضور شما انتخابی است بین این دو مثال که حرکت و سفر در کنگره همانند مسافرت با یک کشتی تفریحی با تمام امکانات و لذت‌ها است به‌استثنای مصرف مواد  و در مقابل راه دوم مصرف مواد مخدر در یک طویله، این حرف باعث شد به‌کلی منقلب شوم و مسیرم را در سفر اول با جدیت و امید بیشتری ادامه دادم، درمان شدم و به رهایی رسیدم و  کمک راهنمایی امروز نتیجه و بازخورد خواسته درونی و نتیجه درست حرکت کردن در مسیر درمان اعتیاد است که کنگره 60 و شخص آقای مهندس دژاکام آن را بنیان نهاد در همین‌جا خدمت  ایشان و  خانواده محترمشان، هم‌سفرم، راهنمای خودم و شما اعضای محترم کنگره 60 و خدمتگزاران کنگره سپاس و تشکر خود را اعلام می‌نمایم و از حضور یکایک شما عزیزان در جشن تولد هفتمین سال رهایی‌ام سپاسگزارم.

سخنان همسفر: شکر، شکر، شکر. خیلی خوشحالم، من و مسافرم و فرزندانمان خیلی اذیت شدیم تا مسافر ما به درمان رسید. از راهنمای خودم و راهنمای مسافرم صمیمانه تشکر می‌کنم. از مسافرم تشکر می‌کنم که این‌قدر خوب شده که خدای روی زمین من شده است. جشن تولد ایشان را با تولد آقای مهندس دژاکام به فال نیک می‌گیرم و مسافر من امروز در پاکی و محبت و صداقت بی‌نظیر است که این اخلاق و رفتار را همچون پاکی و صمیمیت و محبت در خود دارد و بسیار خوشحالم که توانستم امروز در این جشن باشکوه  و تولد هفتمین سال رهایی مسافرم شرکت کنم و از حضور همه شما در این جشن سپاسگزارم.

تایپ: مسافر یونس
عکس: مسافر محسن
وبلاگ نویسک مسافر سعید 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .