English Version
English

آرامش در پرتو انتخاب سالم؛ گفتگو همسفران

 آرامش در پرتو انتخاب سالم؛ گفتگو همسفران

عرض سلام و خدا قوت خدمت شما، امروز سعادت داشتیم برای انتخابات مرزبانی هم‌سفران نمایندگی شهرری در خدمت شما عزیزان باشیم. ممنون که قبول زحمت کردید و اجازه دادید برای این گفتگو در خدمت شما عزیزان باشیم، البته شاید گفتگوی امروز ما کمی متفاوت باشد ولی چون دوست داشتیم در خدمت هر سه شما عزیزان باشیم تصمیم گرفتیم این گفتگو را به‌صورت جمعی انجام بدهیم.

 

لطفاً خودتان را معرفی کنید و برای ما بگویید چه جایگاه‌های خدمتی را در کنگره تجربه کرده‌اید؟

سلام دوستان ندا هستم کمک راهنما یک هم‌سفر، در لژیون چهاردهم نمایندگی آکادمی در حال گرفتن آموزش و در خدمت ره‌جویان کنگره 60 هستم. افتخار و سعادت داشتم که در جایگاه دبیری، نگهبانی و دو دوره مرزبانی در خدمت هم‌سفران عزیز باشم. در حال حاضر در جایگاه کمک راهنمایی و دستیاری دیده‌بان محترم خانواده خانم آنی کماندار در قسمت انتخابات مرزبانی گروه هم‌سفران در حال آموزش هستم.

سلام دوستان منا هستم یک هم‌سفر، من هم خوشحالم که توانستم در جایگاه دبیری، نگهبانی، دو دوره مرزبانی و دبیری جناب آقای مهندس در روزهای چهارشنبه خدمت کنم. در حال حاضر کمک راهنما هستم و سعادت دارم در خدمت خانم آنی کماندار در جایگاه دستیاری ایشان خدمت کنم.

سلام دوستان راحله هستم هم‌سفر بهادر. خداوند را شاکرم که به من اجازه داد تا در جایگاه‌های مختلف خدمتی را تجربه کنم. به لطف خدا توانستم دبیری، نگهبانی، استادی، دبیری لژیون جونز هم‌سفران، عضویت گروه تحقیق جونز هم‌سفران، مسئولیت در سایت جونز هم‌سفران، کمک راهنمایی جونز و دوره مرزبانی را تجربه کنم. در حال حاضر کمک راهنمای هم‌سفران هستم و دستیاری دیده‌بان خانم آنی کماندار را هم تجربه می‌کنم.

شما به‌عنوان دستیار خانم آنی چه خدمتی را انجام می‌دهید؟

خانم منا: من به همراه خانم ندا و خانم راحله به‌عنوان دستیاران خانم آنی کماندار مسئول برگزاری انتخابات مرزبانی در قسمت هم‌سفران هستیم.

 

انتخابات چه تأثیری بر روند حرکت درست اعضای کنگره 60 دارد؟

خانم راحله: درواقع هر دوره از انتخابات به من یادآوری می‌شود که عدالت در کنگره 60 جاری است. این‌که من می‌توانم از اختیار خود برای تأثیر گذاشتن در محیطی که در آن حضور دارم و از آن بهره مستقیم می‌برم استفاده کنم. که این خود صورتی دیگر از وجود عدالت است. اما اینکه چگونه با این عدالت همسو و هم فرکانس می‌شویم به خودمان و انتخاب‌های درست و نادرستی که برمبنای معرفتی که همان دانش و علمی است که تاکنون آموخته‌ایم برمی‌گردد. اگر انتخاب درستی داشته باشیم و عمل سالم انجام دهیم به آسایش و آرامشی که به آن نیازمندیم تا به هدف برسیم را ایجاد کرده‌ایم. انتخابات مانند یک فرصت است، فرصتی که  می‌توان در آن آموخته‌ها را سبک و سنگین کرد و دید آیا در صراط مستقیم حرکت می‌کنم یا خیر؟

 

ازنظر شما عمل سالم در انتخابات چیست؟

خانم ندا: تنها با دانایی و رسیدن به معرفت می‌توان عمل سالم را تشخیص داد و اجرا کرد. برای هر انتخابی در کنگره، معیار و ملاک باید خوب و سالم خدمت کردن باشد نه خوش‌خدمتی؛ زیرا افرادی که با تواضع و بی‌ادعا و عاشقانه خدمت می‌کنند ظرف وجودی خودشان را آرام‌آرام برای قرار گرفتن در جایگاه خدمتی آماده می‌کنند و فقط برای آموزش گرفتن و داشتن حال خوش و منتقل کردن این حس و حال به دیگران سعی و تلاش می‌کنند. مطمئناً با اجرای عمل سالم، عدالت جاری خواهد شد و آنگاه صلح و آرامش بر کل اعضا آن نمایندگی و درواقع کل اعضای کنگره حاکم خواهد شد. این را به عینه در نمایندگی‌هایی که کاندیدای خدمتگزار در انتخابات مرزبانی و نگهبانی رأی می‌آورند می‌بینیم که در ادامه آن نمایندگی پیشرفت بسیار خوبی خواهد داشت. باید به این نکته توجه کنیم که تمام جایگاه‌های کنگره 60 برای آموزش دیدن است، پس تک‌تک افراد باید به هر انتخابی احترام بگذارند و در سایه حرمت و قوانین کنگره قدم بردارند و حامی مرزبان خود باشند.

 

جایگاه‌های خدمتی کنگره چه تفاوت‌هایی باهم دارند؟

خانم راحله: فکر می‌کنم در ظاهر هیچ تفاوتی باهم ندارند مهم اسم و زمان خدمت نیست، مهم این است که من بتوانم در هر جایگاه و با توجه به مسئولیتی که به من داده می‌شود عمل سالم انجام دهم و مؤثر باشم، مهم تجربه و آموزشی است که در هر جایگاه به دست می‌آورم ولی در صور پنهان وضع فرق می‌کند. برای من که این‌گونه بود، به نظرم در هر جایگاه این فرصت به من داده می‌شد تا نقاط ضعف و قدرت خود را بشناسم و درصدد باز کردن گره‌هایم باشم، این را فهمیدم تا گره‌ای باز نشود آن قضیه مرتب تکرار می‌شود. درواقع خدمت یک جایگاه نیست وضعیتی است که دارای صور پنهان و آشکار است و می‌تواند برای فرد سازنده و یا مخرب باشد.

 

دستیار خانم آنی کماندار بودن چه حسی دارد؟

خانم ندا: وصل بودن به کنگره 60 آن‌هم وصل واقعی بودن، حس و حال خوش و بی‌نظیری هست که آرزوی همیشگی من است. تلاش فراوانی هم می‌کنم که در جاده تزکیه و پالایش نفس خودم باشم در این مسیر بودن زیر سایه خانم آنی بزرگوار و خانم آنی کماندار عزیز باعث افتخار و سعادت من است و مهم‌تر از همه داشتن الگوی کامل مهر و محبت و اجرای عمل سالم یکی از بهترین آموزش‌هایی هست که من از این بزرگوار می‌گیرم. امیدوارم که آنچه در دوردست‌های ذهنشان گذر می‌کند و آرزو می‌کنند به‌زودی با خیر نصیبشان بشود.

 

خداوند اجازه خدمت به انسان‌ها را به هرکسی نمی‌دهد. به نظر شما باید در یک فرد چه ویژگی باشد تا در این جایگاه خدمتی قرار بگیرد؟

خانم منا: به نظر من در کنگره خدا را شکر جایگاه خدمتی برای همه افراد خواهان خدمت وجود دارد، ولی هر جایگاه خدمتی به آموزش و تلاش خود افراد بستگی دارد تا بتوانند در این دریای بیکران از عشق و محبت خدمت کنند.

بین آرامشی که اکنون احساس می‌کنید، آیا سختی‌های گذشته را هم در ذهن خود به خاطر می‌آورید؟

خانم ندا: تا آموزش سالم نباشد آرامش معنایی پیدا نمی‌کند، در زندگی همیشه فراز و نشیب هست چون زندگی جاری است. شاید اگر سکون بر زندگی حاکم بود، هیچ تلخی یا شیرینی  در زندگی انتهایی نداشت و تمام نمی‌شد و فراموش کردن هم مشکل بود. با آموزش‌های جهان‌بینی کنگره 60 من ندا یاد گرفتم که باید حرکت کنم و باید این مسیر را با گام‌های کوچک طی کنم، زیرا باید ابتدا دانایی درستی پیدا کنیم و راجع به مطالب آموزش سالمی داشته باشم و درباره آن آموزش، درست تفکر کنم سپس آن را در زندگی کاربردی کنم. پس این گام‌های کوچک همان پله‌های دانایی هستند که زیر پاهایم قرص و محکم می‌شوند و در مسیر پرتلاطم زندگی زیر پاهایم را خالی نمی‌کنند. باایمان کامل می‌گویم که سختی‌ها کمرنگ می‌شوند؛ زیرا برای برطرف کردن موانع زندگی مرتب کنگره به من آموزش جدیدی می‌دهد و راه درست و سالم را برایم نمایان می‌کند، پس آرامش در تمام لحظات ماندگار می‌شود که با آرامش در زندگی قدم‌هایم را بهتر و مطمئن‌تر بردارم.

 

با توجه به دستور جلسه این هفته که نقش سی‌دی‌ها در آموزش است، برای شما چگونه بوده است؟ 

خانم منا: درمان در کنگره بر سه اصل جسم، روان و جهان‌بینی استوار است که در قسمت جسم به کمک شربت OT و باگذشت زمان به تعادل می‌رسد ولی در قسمت جهان‌بینی احتیاج به آموزش و تکرار دارد. ازآنجاکه این امکان وجود ندارد تا همه اعضا کنگره بتوانند مستقیماً از آقای مهندس و استاد امین آموزش بگیرند سی‌دی‌ها راهکار مناسبی برای رسیدن این آموزش‌ها به همه اعضا است و من هم‌سفر برای رسیدن به آرامش در زندگی و افکار سالم باید حتماً به آموزش جهان‌بینی بپردازم.

 

مهم‌ترین تأثیر کنگره درروند زندگی شما چه بوده است؟

خانم راحله: درواقع کنگره تأثیر بسیاری اعم از مادی و معنوی در زندگی و روابط خانوادگی من داشته است، که مجموعه‌ای از نعمت برکت شادی و سلامتی است و یکی از مهم‌ترین و لذت‌بخش‌ترین آن‌ها احساس درک و تفاهم و همفکری متقابلی است که بین من و مسافرم بیش‌ازپیش جاری‌شده و من باعث آن را خدمتی می‌دانم که همراه با مسافرم از ابتدای ورود به کنگره انجام دادیم و علم کنگره به اذن خداوند در زندگی ما جاری‌شده است. در آخر از مسئولین وبلاگ هم‌سفران شهرری که فرصت این خدمتگزاری را به بنده دادید صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم در پناه قدرت مطلق پاینده باشید.

بنده هم از طرف تمامی هم‌سفران نمایندگی شهرری عرض خدا قوت خدمت شما عزیزان دارم و از حضور شما و برگزاری انتخابات مرزبانی در این نمایندگی از شما تشکر می‌کنم. مجددا سپاسگزار هستم که قبول زحمت کردید و در این گفتگو شرکت کردید برای شما و خانواده محترم آرزوی موفقیت و سلامتی دارم.

 

تهیه و تنظیم: همسفر منصوره
نمایندگی: همسفران شهرری

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .