English Version
English

فینال مسابقات بسکتبال جام سردار

فینال مسابقات بسکتبال جام سردار

ورزش یکی از مؤلفه‌های مهم سلامتی انسان است که محققین بارها بر تأثیرات مثبت آن در بهبود انواع بیماری‌های جسمی و روانی تأکید کرده‌اند، در همین راستا کنگره ۶۰ این مؤلفه را به‌عنوان یک مکمل، در پروسه درمان اعتیاد قرارداد که بازخورد آن کمک به روند درمان بیماران (مسافران) بود. لازم به ذکر است که  فرق میان ورزش در کنگره و بیرون از آن، در این است که ورزش در کنگره ۶۰ بر محوریت جهان‌بینی کنگره است، این مطلب به این معنی است که در کنگره ۶۰، برد به هر قیمتی وجود ندارد، به‌طور مثال خطای عمد  و اعتراض به داوری مواردی بسیار نادر در مسابقات ورزشی کنگره است و شعار مسابقات این است که «ما باخت نداریم، یا می‌بریم و یا می‌آموزیم» درواقع ورزش در کنگره ۶۰، غیر از تأثیراتی که بر روی جسم و روان دارد خود یک نوع آموزش جهان‌بینی است. در حال حاضر رشته‌های ورزشی از قبیل فوتبال، راگبی، دوچرخه‌سواری، شنا، والیبال، بدمینتون، تنیس روی میز، باستانی، طناب‌کشی و بسکتبال در کنگره ۶۰ برگزار می‌شود.

رشته ورزشی بسکتبال در اواسط سال ۱۳۹۱ در پارک طالقانی تشکیل شد، لازم به ذکر است که این ورزش تنها با یک حلقه و تقریباً سه بازیکن شروع به فعالیت کرد اما به‌مرورزمان و با افزایش امکانات و برگزاری کلاس‌های آموزشی به تعداد علاقه‌مندان افزوده شد به‌طوری‌که در این دوره از مسابقات جام سردار، حدود صد ورزشکار در قالب ده تیم و در دو زمین مجزا، رقابت کردند. مسئولین این ورزش تلاش دارند تا با برگزاری کلاس‌های آموزشی تکنیک و قوانین داوری، هر چه بیشتر این ورزش را به سطح استانداردها نزدیک کنند که تاکنون در این راستا فعالیت‌های مؤثری انجام‌شده است.

مسابقات بسکتبال جام سردار امسال در تاریخ: ۱۳۹۷٫۶٫۱۶ آغاز شد و طی مدت‌زمان یازده هفته، ده تیم باهم به رقابت پرداختند، در این رقابت‌های گروهی، چهار تیم موفق به رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی شدند که نتیجه مسابقات نیمه‌نهایی، راه‌یابی نمایندگی حر و نمایندگی شهرری به مرحله رده‌بندی و نمایندگی شمس و نمایندگی آکادمی به مرحله فینال بوده است، در روز جمعه مورخ: ۱۳۹۷٫۰۹٫۱۶ دو تیم راه‌یافته به مرحله رده‌بندی (شهرری، حر) باهم به رقابت پرداختند که در رقابتی بسیار پرهیجان و تنگاتنگ، نمایندگی حر با نتیجه ۵۸ به ۴۷ پیروز میدان شد.

روز جمعه در تاریخ: ۱۳۹۷٫۰۹٫۲۳ مسابقه فینال بین تیم‌های نمایندگی آکادمی و شمس در پارک طالقانی، راس ساعت: ۹:۳۰ برگزار خواهد شد و در پایان مدال‌های اول تا سوم، توسط جناب مهندس دژاکام به سه تیم برتر اهدا خواهد شد. از تمام عزیزان دعوت می‌شود که در این مسابقه حساس و پرهیجان برای حمایت از ورزش کنگره ۶۰ حضور به عمل رسانند.

 

با تشکر، نگهبان رشته ورزشی بسکتبال: مسافر محمدحسین
تهیه و تنظیم: مسافر روزبه
منبع: کنگره ۶۰ ورزش بسکتبال

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .