English Version
English

بنیان کنگره، عشق حقیقی

بنیان کنگره، عشق حقیقی

سلام دوستان پرستو هستم، همسفر

کنگره 60 مکان مقدس و امنی است که مهندس دژاکام آن را با تفکر و تعقل صحیح و با یاری از نیروهای راستین باهدف درمان اعتیاد، بنیاد نهادند. مکانی که باعث درمان بسیاری از مصرف‌کنندگان مواد مخدر و سبب حال خوب ایشان و خانواده‌هایشان شده است.

در تفکر و فلسفه کنگره ۶۰، درمان اعتیاد بر سه ضلع جسم، روان و جهان‌بینی استوار است و مبحثی به نام سیستم ایکس توسط مهندس دژاکام مطرح‌شده که بیان می‌کند، چطور فرد به مواد مخدر اعتیاد پیدا می‌کند و به بیان صحیح‌تر، چطور به مواد مخدر نیاز پیدا می‌کند و درواقع، در اثر مصرف مواد مخدر، سیستم فیزیولوژی و سیستم ایکس فرد تخریب می‌شود؛ بنابراین برای به‌کاراندازی دوباره این سیستم لازم است فرد، یازده ماه شربت تریاک را زیر نظر یک راهنما مصرف کند و همین‌طور برای اصلاح اندیشه خود، راهنمایی را در سیستم کنگره ۶۰ انتخاب کند تا به‌مرورزمان بیاموزد، چگونه درست تفکر کند و راه‌حل صحیح مسائل و مشکلات خود را بیابد.

در حقیقت، این مطالب نشان از تفکر عمیق جناب مهندس دارد که ایشان در کنار درمان اعتیاد خود توانستند، سیستمی را طراحی کنند که باعث احیای بسیاری از انسان‌های دردمند شود. به همین علت مهندس دژاکام، نه بنیان‌گذار، بلکه بنیان این سیستم عظیم هستند.به عبارتی، اگر ساختار کنگره ۶۰ را بسان درختی استوار و تنومند در نظر بگیریم، جناب مهندس ریشه این درخت هستند، چراکه ایشان بودند که فلسفه وجودی کنگره ۶۰ را طراحی کردند و البته خود نیز بیان کرده‌اند که در زمان تأسیس این سازمان غیردولتی تنها بوده‌ و ایده اصلی ساختار و قوانین توسط ایشان طراحی و پیاده شده است؛ به همین علت، ایشان معمار و ریشه این درخت سبز هستند.

به‌شخصه معتقدم؛ مهندس دژاکام یکی از کسانی هستند که در عصر ما مفهوم عشق حقیقی را به زیباترین شکل ممکن به تصویر کشیده‌اند و الگوی خوبی برای تک‌تک ما هستند. ایشان که خود سال‌ها درگیر مصرف مواد بوده‌اند و به‌تبع آن، هر آنچه داشته‌اند را از دست دادند، با کمک خداوند و با به‌کارگیری قدرت تفکر و تعقل و توان و نیروهای درونی خویش، روش تدریجی درمان اعتیاد را کشف کردند و به درمان رسیدند و ذره‌ذره هر آنچه ازدست‌ داده بودند را دوباره به دست آوردند و در کنار این امر، هدف مقدسی چون احیای انسان‌های درگیر اعتیاد را برای خود تعیین کردند. بی‌شک، چنین هدفی با مصائب و موانع زیادی روبه‌رو بوده است، اما بنیان کنگره 60 باایمان استواری که داشتند و باقدرت عشق و تعقل توانستند، تمام موانع را از سر راه خود بردارند و مکان مقدس کنگره ۶۰ را بنا گذارند و اکنون می‌بینیم که همه ما در این مکان مقدس جمع شده‌ایم تا حال خوب را بیشتر حس کنیم و این حس خوب را به دیگرانی که خواستار ریزش نیروهای اهریمنی هستند، بچشانیم.

 

با آرزوی تحقق آرمان‌های بنیان کنگره 60.
نویسنده: همسفر پرستو
وبلاگ نویس: همسفر ظریفه
همسفران نمایندگی رودکی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .