English Version
English

کارگاه آموزشی کنگره 60 نمایندگی عطار نیشابوری

کارگاه آموزشی کنگره 60 نمایندگی عطار نیشابوری

اولین جلسه از دوره دهم، از سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره 60، نمایندگی عطّار نیشابور، ویژه مسافران، روزهای یکشنبه مورّخ 1397/09/11، با استادی: مسافر رضا، نگهبانی: مسافر حسین، دبیری: مسافر مهران، با دستور جلسه: "نقش سی‌دی‌ها در آموزش"، رأس ساعت 17:00 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان رضا هستم یک مسافر؛ خداوند را شاکرم که یک‌بار دیگر این جایگاه را تجربه می‌کنم. از نگهبان و دبیر جلسه متشکرم که این فرصت را در اختیار من قراردادند. دستور جلسه امروز نقش سی‌دی‌ها در آموزش است. کنگره ۶۰ معتقد است درمان اعتیاد باید در سه مقوله جسم، روان و جهان‌بینی صورت گیرد. یک مسافر در کنگره ۶۰ (۱۰ الی ۱۱ ماه) سفر می‌کند و در این مدت با مصرف داروی شفابخش OT و روش DST یا مصرف سه وعده در روز و تیپر کردن این دارو، جسم و به‌موازات آن روان به تعادل می‌رسد. جهان‌بینی اولین بار توسط کنگره ۶۰ به‌عنوان یکی از اضلاع مثلث درمان اعتیاد مطرح شد؛ اما جهان‌بینی چیست و چگونه در اختیار ما قرار می‌گیرد و چه کمکی به ما می‌کند؟

نوع تفکر، اندیشه و رویه زندگی افراد را جهان‌بینی می‌گویند. وقتی یک مسافر وارد کنگره می‌شود باید جهان‌بینی اعتیاد خود را تغییر دهد؛ یعنی باید تفکر، اندیشه و دیدگاه شخص نسبت به مواد مخدر و اعتیاد تغییر کند. جهان‌بینی یعنی یادگرفتن قوانین زندگی و درست زندگی کردن. یک فرد برای فراگیری این قوانین نیاز به آموزش دارد. در کنگره ۶۰ ابزارهای آموزشی زیادی وجود دارند که فرد را هرکجا که باشد به سرچشمه و مرکز متصل می‌کند تا بی‌توجه به بُعد مسافت، بتواند از آموزش‌های به‌روز جناب مهندس استفاده نماید. در کنار کتاب‌ها و نوشتارها، سی‌دی‌های آموزشی نقش بسیار مهمی در انتقال اطلاعات و آموزش جهان‌بینی بر عهده‌ دارند. یک مسافر از بدو ورود به کنگره ۶۰ تا قطع مصرف مواد و رسیدن به رهایی باید حدود چهارصد ساعت کارگاه آموزشی را بگذراند. مهم‌ترین پایگاه آموزشی در کنگره، لژیون‌ها هستند. کمک راهنمایان محترم در لژیون‌ها به فراخور نیاز اعضا هفته‌ای دو سی دی را جهت گوش کردن و نوشتن به آن‌ها می‌دهند. نوشتن سی‌دی‌ها به این دلیل است که حافظه افراد تقویت شود، به درک بهتر و عمیق‌تر نسبت به محتویات آموزشی مفیدی دست یابند و این آموزش‌ها برای همیشه ملکه ذهنشان شود.

راهنمای عزیزم آقای امیر هوشنگ همیشه می‌گفت: برای فرورفتن یک میخ در دیوار به ضربات متعدد چکش نیاز است. درک بهتر موضوعات آموزشی نیز نیاز به تکرار و تمرین دارد. این‌گونه نیست که بگوییم گوش کردن و نوشتن سی‌دی‌ها مخصوص سفر اولی‌ها است و سفر دومی‌ها نیازی به این آموزش‌ها ندارند. انسان همیشه و در همه حال نیاز به آموزش دارد. دیده‌بان محترم آقای سلامی در این شعبه استاد جلسه بودند؛ در صحبت‌هایشان گفتند: باوجوداینکه ۱۸ سال از رهایی من می‌گذرد هنوز هم سی‌دی‌های جناب مهندس را گوش می‌کنم و می‌نویسم. چرا این‌گونه است؟ برای فردی چون آقای سلامی، پرونده اعتیاد سال‌های سال است که بسته‌شده است؛ اما هنوز هم در مقوله جهان‌بینی خود را نیازمند آموزش می‌بینند. کنگره ۶۰ دارای بیش از ۵۰ نمایندگی در شهرهای مختلف بافرهنگ‌ها، آداب‌ورسوم و گویش‌های متفاوت است؛ اما باوجود این تفاوت‌ها، اعضای کنگره ۶۰ باهم همسو و هم‌جهت هستند و دلیل آن تنها یک‌چیز است؛ آموزش‌های به‌روز و ناب کنگره که در قالب سی‌دی‌ها به دست ما می‌رسد و پیوند محبتی میان ما برقرارشده است که فارغ از هر رنگ و نژاد و زبان و قومیت، همه باهم همدل و هم‌زبان هستیم. هر سی دی که به دست ما می‌رسد، از جناب مهندس باشد یا از استاد امین، هرکدام بار معنایی زیادی بر دوش می‌کشند و حاوی پیام خاصی هستند که هر کس نسبت به ظرفیت خود از آن‌ها برداشت می‌کند. گاه ممکن است مطلبی گنگ باشد یا به مشکلی برمی‌خوری که راه چاره‌ای برای آن نمی‌یابی، به‌صورت اتفاقی یک سی‌دی گوش می‌کنی و جواب سؤال و یا راه‌حل مشکل را در آن پیدا می‌کنی.

این‌گونه نیست که این سی‌دی‌ها فقط مخصوص مسافرین کنگره ۶۰ و مصرف‌کنندگان مواد مخدر باشد، بیرون ازاینجا افراد زیادی هستند که نیاز مبرم به این آموزش‌ها دارند. درست است که مصرف‌کننده نبوده و نیستند؛ اما هنر چگونه زیستن را نیز نیاموخته‌اند و به‌مراتب حالشان بدتر از حال یک مصرف‌کننده مواد است. سی‌دی‌ها شریان‌های اصلی کنگره ۶۰ هستند؛ همان‌طور که سرخرگ‌ها خون را از قلب به سایر اعضا منتقل می‌کنند، سی‌دی‌ها نیز مطالب و بار آموزشی را از قلب تپنده کنگره ۶۰ یعنی جناب مهندس به تمام شعب و اعضای کنگره در سراسر کشور منتقل می‌کنند. برای درک بهتر این آموزش‌های انسان‌ساز باید سی‌دی‌ها را در کمال آرامش و در خلوت گوش کرد و با دقت بسیار آن‌ها را نوشت تا مطالب ملکه ذهن شوند و بتوانیم با کاربردی نمودن آن‌ها به صلح و آرامش برسیم.

 

تایپ و نگارش: مسافر حسین (لژیون پنجم)، مسافر مهدی (لژیون دوم)
عکاس: مسافر جواد (لژیون یکم)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .