English Version
English

کارگاه آموزشی کنگره 60؛ نمایندگی سهروردی

کارگاه آموزشی کنگره 60؛ نمایندگی سهروردی

 جلسه چهاردهم از دور نهم کارگاههای آموزشی عمومی کنگره 60 نمایندگی سهروردی به نگهبانی "مسافر سعید" و استادی "دیده بان محترم آقا کامران "و دبیری "مسافراسماعیل "با دستور جلسه "نقش سی دی ها درآموزش " راس ساعت 17 شروع بکار نمود.

 

 سخنان استاد:

امیدوارم حال همه عزیزان خوب باشد .

تشکر میکنم از کلیه عزیزان که در جشن گلریزان امسال مشارکت داشتند .

موضوع دستور جلسه , نقش سی دی ها در اموزش می باشد ؛ به نظر من انسان امروزی , انسان خیلی فقیری است از نظر تفکر واندیشه ؛ ما امروزه وقتی به زندگی انسانها می نگریم شاهد هستیم که به خیلی از جهات زندگی خود از قبیل نوع پوشش , نوع غذاهای مصرفی و تهیه غذایی با طمع و مزه مناسب و حتی به ظواهر خود توجه و اهمیت زیادی قائل هستند و حتی در نوع ارایش و پوشش لباس خود اهمیت بسیاری می نهند و خیلی تلاش می کنند و خیلی هنرمندانه به این موضوعات می پردازند و بعضا هم خیلی وقت صرف این مسائل می کنند , حتی برای ورزش کردن که در جای خود نیکو هم هست ؛ اما یک موضوعی که بعضا انسانها به ان کم اهمیت می دهند , موضوع تفکر و اندیشه است.

تفکر و اندیشه انسان مثل جسم انسان نیازمند یک خوراک مناسب می باشد ؛ شما اگر غذای نامناسب و یا غذای فاسدی استفاده کنید , صد در صد دچار مسمومیت و دچار امراض متعددی می گردید ,

تفکر انسان هم به همین شکل است ، تفکر انسان هم اگر از خوراک نامناسبی استفاده شود ( یعنی اطلاعات خوبی به ان داده نشود ) دچار مرض میشود و این یک واقعیت است , چرا ؟

چون ما جهان را از پشت دیدگاه و تفکرات خود می بینیم , یعنی تفکر و اندیشه ی ماست که جهان را برای ما معنا و مفهوم می بخشد , ما از دریچه تفکرات خود به این موضوع می پردازیم.

تفکرات ما نیاز به خوراک مناسب دارد , اگر خوراک نامناسبی به ان داده شود ولو اینکه انسان از شرایط مادی هم وضعیت مساعدی داشته باشد و از شرایط زندگی خوبی هم برخوردار باشد ؛ اما به دلیل اینکه در روح و روان برای انسان مشکل پیش می اید , انسان ؛ انسان بیماری میشود .

اگر امروزه و در قرن 21 ما با بیماری افسردگی روبرو هستیم , این به دلیل تفکر و اندیشه انسانهاست . ما برای همه چیز وقت می گذاریم و اموزش می بینیم الا برای زندگی و هنر زندگی کردن ؛ که این هم یک جنبه از زندگی ما انسانهاست که باید در جای خودش به ان بپردازیم . 

اگر ما امروزه در کنگره شاهدیم که به این نقاط خیلی خوب و موفق رسیده ایم و حرکتی منسجم و متحد و گروهی که انجام می دهیم و حتی حرکتهایی که در لژیونها و شعب داریم خیلی منظم و دقیق انجام میشود , فقط و فقط به دلیل این است که ما  از اموزشهای خوبی برخورداریم ، اگر این اموزشها نبود هیچ وقت این اتحاد و همبستگی بین اعضا و شعب کنگره بوجود نمی امد .

به اعتقاد بنده آموزشهایی که ما در کنگره از سی دیهای اموزشی می گیریم , مثل یک ریسمان است که وقتی همه بچه های کنگره به این ریسمان چنگ می زنند , می توانند کارهای خیلی بزرگی را انجام دهند یعنی جلوی تفرقه و جزیره ای شدن وانشعاب شعب را می گیرد .

ما هر چقدر در جهت استفاده از این سی دی ها بصورت هماهنگ حرکت کنیم , قدرت ما بیشتر است ؛ شاهد هستیم که ارتش اگر از انسجام قوی برخوردار است بخاطر این است که اموزشهای انها همه یکسان است و همه یک نوع اموزش  را می بینند و این است که اقتدار و قدرت نمائی ان تشکل خود را نشان می دهد .

ما هم که از منابع اموزشی کنگره استفاده می کنیم , به ما کمک می کند که به نوعی یک چنین حرکتی را در نظم بخشیدن به اموزه های خود داشته باشیم .

موضوع بعدی مسئله الفبا میباشد , ما برای هر چیزی یک الفبا نیاز داریم , که شروع اموزش در مراحل ابتدائی مدارس یک الفبایی اموزش داده میشود برای خواندن و نوشتن و بعد از مرحله شخص پیشرفت می کند و میتواند در مدارج بالاتر ادامه تحصیل دهد ؛ پس شرط لازم ان الفبا می باشد .

به نظر من الفبای زندگی در هیچ مقطعی به من اموزش داده نشده بود ، حتی در دانشگاه، چون کسی هم اموزش ندیده بود که به من اموزش دهد و من و شما امروز این الفبا و اموزش را در کنگره  به صورت رایگان فرا می گیریم .

به اعتقاد من خود این سی دیهای اموزشی در کنگره مثال یکسری علامت و چراغهای اموزشی هستند که وقتی من انها را اویزه گوشم کنم می تواند به من در هر لحظه کمک کند که ما در مسیر قرار بگیریم و از مسیر خارج نشویم و به ما کمک می کند که از گم شدن و بیراهه رفتن ما جلوگیری کند .

بنابراین اگر روی اموزش این سی دی ها تاکید موکد داریم به این دلیل است که اگر ما بیاموزیم , می توانیم عاشق شویم ؛ یعنی عشق هم نیازمند اموزش است .

اگر خوب اموزش نگیریم و خوب تفکر نکنیم و خوراک مناسبی برای تفکر خود نداشته باشیم محال است انسانی عاشق و خدمتگذار باشیم .

اگر نمی توانیم در کنگره , جامعه و هستی خدمتگذار باشیم باید بگردیم و مشکل و خوراک تفکری خود را حل کنیم و مشکل اینجاست و اگر خوراکی مناسب در اختیار تفکر خود قرار دهیم , انسان در هر جایگاهی می تواند خدمت کند .

جناب اقای مهندس فرمودند : اگر اعضای کنگره امروز قوی عمل می کنند و خانواده انها انسجام پیدا می کند و در زندگی و جنبه های مختلف موفق و قوی عمل می کنند , فقط و فقط به دلیل اموزشهای کنگره می باشد .

اگر ما امروز در کنار همدیگر قرار داریم و هیچ مشکلی نداریم ، به دلیل این اموزشهاست که در سی دی های اموزشی فرا گرفته ایم و خدا را شاکر هستیم که چنین بستری مهیا است که ما می توانیم در اوج  امنیت و ارامش درکنار همدیگر باشیم و هیچ  مشکلی نداشته باشیم .

بنده امیدوارم که همه ی ما در هر جایگاهی که هستیم , اهمیت آموزشها و سی دی های اموزشی را همیشه با خود داشته باشیم که در هر مقطعی از این اموزشها بتوانیم بهره مند باشیم تا بتوانیم در یک مسیر درست زندگی و جریان زندگی را هدایت کنیم .

نویسنده مسافر هادی 
عکاس مسافر ابوالفضل 
ارسال تصاویر مسافر سعید
وب نمایندگی سهروردی

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .