English Version
English

کارگاه آموزشی جهان بینی چهارشنبه؛ نقش سی دی ها در آموزش

کارگاه آموزشی جهان بینی چهارشنبه؛ نقش سی دی ها در آموزش

جلسه سوم از دوره شصت وچهارم سری کارگاههای آموزشی کنگره 60؛ با دستور جلسه نقش سی دی ها در آموزش در روز چهارشنبه 97/9/7 با استادی و نگهبانی مهندس و دبیری مسافر میثم راس ساعت 9:30 آغاز به کار نمود.

سخنان مهندس:

امیدوارم حال همه شما خوب باشد، حال من هم بحمدلله خوب است. 

امروز هفتمین روز از فصل آذر ماه است. به درستی اگر سی دی ها نبود، ما در این نقطه ای که امروز قرار داریم، قرار نداشتیم، به هیچ عنوان. یعنی در مقطعی کنگره ایجاد شد و شرایطی بوجود آمد که این امکانات هم در جامعه بود و با این امکانات حرکت کرد. 

ما هرچه داریم، اگر از متد دی اس تی و تئوری ایکس بگذریم، مدیون سی دی ها هستیم. اگر سی دی های ما نبود، ما در این نقطه قرار نداشتیم. شاید در تشبیه خوبی نباشد، فیل بان که فیل را تربیت می کند، مرتب با چکش به سر فیل می زند و او را آموزش می دهد، این سی دی ها هم حکم همان چکش است که در دست فیل بانان است. سی دی ها توانسته بچه های کنگره 60 را اهلی کند و به انسان بودن نزدیک کند و صفات انسانی در آنها تقویت شود. شما در هر شعبه ای نگاه کنید، بالای 500 نفر جمعیت دارد، اینها در طول سال یک دعوا اتفاق نمی افتد، صدای یک نفر بلند نمی شود. در هر پارک تهران روزانه چندین دعوا می شود، ولی در پارک طالقانی 2000نفر نشسته اند و آب از آب تکان نمی خورد. خانواده ها در کنار ما امنیت کامل دارند. 

آقایان کاملاً احترام خانم ها را حفظ می کنند ونگه می دارند و خانم ها وقار خودشان را حفظ می کنند و اینها در پرتوی آموزشهای جهان بینی است و این جهان بینی توسط سی دی ها داده می شود. بعضی از شهرستان ها حتی از شعبه آکادمی هم قوی تر هستند، چون چیزی که امروز در آکادمی تدریس می شود، عین همان مطلب به تمام شهرها می رسد. 

همه رهجوها توسط راهنماهایشان آموزش داده می شوند، ولی همه از من آموزش می گیرند و این توسط سی دی ها اتفاق می افتد. سی دی های ما، درس زندگی و جهان بینی ماست و این یک طناب نامرئی هست که همه ی ما را بهم متصل نگه داشته است. 

حتی مسائل مالی هم تحت تأثیر سی دی ها هستند. اگر سی دی ها نبودند، ما این توان مالی را نداشتیم. بررسی کردیم و دیدیم که لژیونی که سی دی بیشتری تهیه کرده بود، نوشته بودند و آموزش دیده بود، مبالغ بیشتری به کنگره کمک کردند. اگر کسی روشن نشده باشد، چطور 50 میلیون تومان به کنگره می دهد؟ چرا باید به کنگره 50 میلیون بدهد؟ این چراها را سی دی ها آموزش می دهد. 

کسی که کمک می کند، خداوند چندین برابرش را به او می دهد و آرامش بدست می آورد. قوی ترین سرمایه داران متوجه شدند، وقتی به خیریه ها کمک می کنند، آفت مالش دفع می شود و مالشان برکت پیدا می کند. 

آمار لژیون مالی: 

مسافران و همسفران : 5.995.000.000 تومان نقدی (پنج میلیارد و نهصد و نود و پنج میلیون تومان نقدی) 

تعهد : 2.500.000.000 تومان ( 2 میلیارد و پانصد میلیون تومان)

چک : 1.300.000.000 (یک میلیارد و سیصد میلیون تومان) 

تعداد لژیون های مالی : 776 مالی 

جمع کل پرداختی لژیون های مالی: 9.870.000.000 تومان (نه میلیارد و هشتصد و هفتاد میلیون تومان) 

مسافران خانم: 155.000.000 (یکصد و پنجاه و پنج میلیون تومان) 

مسافران آقا: 8.300.000.000 (هشت میلیارد و سیصد میلیون تومان)

همسفران : 1.400.000.000 (یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان)

اگر تعهدها را کسر کنیم: 7.320.000.000 تومان (هفت میلیارد و سیصد و بیست میلیون تومان)  وارد حساب کنگره 60 شده است. 

این رقمی است که به حساب هفته لژیون مالی واریز گردیده است. این پول شما یک ریال کم و زیاد نمی شود. حسابداری ما خیلی قوی است و این آمار را یک یا دو روز بعد جمع آوری کرد. اینها بخاطر آموزش های سی دی هاست و اگر سی دی ها نبود، ما چه کار می کردیم. 

نکته بعدی؛

برای سی دی ها ما تدبیر دیگری هم انجام دادیم که به زودی وارد عمل می شود. ما یک اپلیکیشن درست کردیم که بتوانید بوسیله موبایل ها وارد اپ شوید و سی دی را دانلود کنید. هم برای آیفون و هم برای اندروید. 

برنامه ریزی به گونه ای شده است که همه چیز کدبندی است، تمام شعب کنگره 60 ، کد از 1 تا 60 دارند. هر شعبه یک کد دارد، یک ممیز می خورد و بعد شماره لژیون محاسبه میشود. لژیون آقایان مسافر از 100 شروع می شود. لژیون 14 می شود 114. 

همسفران از 201 شروع می شود. همسفران خانم از 301 ـ همسفران آقا از 401 ... 

به هر راهنمایی در آینده یک کد می دهیم، راهنما وارد کد می شود و متوجه می شود که کدام یک از شاگردان آن را دریافت کرده اند. الآن ما در مرکز راحت می فهمیم که مثلاً شعبه هیدج، کد 50 اصلاً سی دی دریافت نکرده است. 

الآن هر چیزی را سعی می کنند، چند برابر حساب کنند. ولی سی دی در کنگره از این ببعد 1500 شده است به جای 2500...

کتاب هم می توانید به صورت ایبوک، دریافت کنید و کتاب که 25000تومان است، 10000تومان می شود. 

البته سی دی ها هم موجود است.

تعداد 9 نفر از عزیزان که می توانند نشان دنور (بخشنده) دریافت کنند، مشخص شده است.

نکته بعد؛

عزیزانی که می خواهند استاد جلسه باشند، بایستی 6ماه قبل در جلسه بوده باشند. الآن اصلاح شده و اگر یک نفر 6ماه در کنگره بود، می تواند با هماهنگی و موافقت ایجنت و دیده بان رابط به عنوان استاد حضور داشته باشد. 

مسئله بعد؛

کسانی که لژیون هایشان را تحویل داده اند و چهارسال از لژیونشان گذشته است، اینها باز در کنگره هستند، اینها تبعیدی نیستند! اینها تازه پیشکسوتان کنگره هستند، باید احترام بیشتری به آنها بگذاریم و می توانند دوره بعدی شان را شروع کنند. من دستور دادم که فعلاً لژیون ها را بسته اعلام نکنند و من باید از وضعیت اطلاع پیدا کنم. فرم های مربوطه را قبل از اینکه لژیون بسته شود، پر کنید و ارائه بدهید. 

مسئله بعد؛

آزمون ها را برای اردیبهشت ما انداختیم، بخاطر اینکه یکسری آزمون های کارشناسی و ارشد دارند. 

مسئله بعد؛

ایجنت ها حکم نظارتی دارند و باید بر همه چیز نظارت کنند. ایجنت می تواند به امور مالی بیاید و وضعیت امور مالی را نظارت کند. این وظیفه ایجنت و اسیستانت است. ایجنت می تواند دفاتر و قبوض واریز به بانک را چک کند. ایجنت کار اجرائی نمی کند، ولی می تواند بر این مسائل دخل و تصرف کند و نظارت داشته باشد. راهنمای شعبه ایجنت است و مرزبانان رهجوهای ایجنت هستند.

مسئله بعد؛

ایمنی، از مهمترین مسائل ماست. ما باید مسائل ایمنی را کاملاً رعایت کنیم، هر شعبه ای یک مرزبان بعنوان مرزبان ایمنی باید داشته باشد و این مسئله بایستی مکتوب شود وامضاء گرفته شود. کپسول های گاز، برق، آب را بایستی چک کند. 

تمام درب های کنگره را من گفته ام که به سمت بیرون باز شود، چون اگر درب به داخل باز شود، اگر خدایی نکرده آتش سوزی شود، همه هجوم می آورند و هیچکس نمی تواند خارج شود و همه خفه می شوند. مرزبان ایمنی بایستی بلد باشد که با کپسول آتش نشانی کار کند. درب خروجی بایستی دارای کپسول باشد تا اگر مشکلی پیش آمد راحت بتوانند از آن استفاده کنند. اگر لازم باشد با آقای سلامی صحبت می کنم، کسانی که متخصص آتش نشانی هستند، بیایند و آموزش بدهند. 

مسئله بعد؛

در کنگره چیزی به اسم رهایی صوری یا قراردادی مُد شده بود. گفته های من را برعکس برداشت کرده بودند، مثلاً شخص به 3دهم می رسید، به راهنما یک مرتبه موقع رهایی می گفت که من 3 سی سی می خورم، راهنما می گفت: تو بیا رهایی و گل را از مهندس بگیر، بعد 1 میلیون تومان جریمه می دهی و دوباره از اول شروع می کنی. برای همین من گفتم از این ببعد هرکس به رهایی رسید، باید یکسال بعد سفرش را شروع کند. الآن قانون اینگونه است، کسی که رهایی گرفت، یک ماه دیگر نمی تواند برگردد. 

اگر شخص شرایط استثنایی داشت و بیمار و مریض بود، به آقای صداقت دیده بان انضباطی مراجعه می کند، اگر مدارکش مستند بود، این امکان به او داده می شود. 

مسئول کمیته انضباطی، دیده بان انضباطی آقای محمد صداقت است، محل آن شعبه پرستار و روزهای دوشنبه است. نزد من کسی را نفرستید! مسائل انضباطی و برگشت و مریضی مربوط به آقای محمد صداقت یا بعضی مواقع مربوط به آقای رضا ترابخانی است. 

امیدوارم خداوند کمک کند تا برنامه هایمان را به خوبی به انجام برسانیم و با توان بیشتری از سی دی ها استفاده کنیم. من هم سعی می کنم، آموزش هایی که برایتان مفید است، برایتان انجام بدهم. 

 

نگارنده: مسافر احمد شریفیان

 

نام فایل

تاریخ

لینک

فایل صوتی سخنان مهندس

97/09/07

دانلود

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .