English Version
English

کارگاه آموزشی کنگره 60؛ نمایندگی سهروردی

کارگاه آموزشی کنگره 60؛ نمایندگی سهروردی

پنج شنبه24 آبان 1397 جلسه دوازدهم از دور نهم کارگاههای آموزشی عمومی کنگره 60 نمایندگی سهروردی به نگهبانی مسافر سعیدو استادی مسافرشکرالله و دبیری مسافراسماعیل با دستور جلسه لژیون مالی ،گلریزون راس ساعت 17 شروع بکار نمود.

 

سخنان استاد : 

خدا را شاکر و سپاسگزارم بابت  حضور در این جایگاه، در ابتداء از نگهبان لژیون مالی کمک راهنمای محترم اقا محمد  تشکر می نمایم که امروز به بنده اجازه دادند تا بتوانم در این جایگاه خدمت کنم .

دستور جلسه این هفته گلریزیون , لژیون مالی ؛ اکثر افراد با مبحث گلریزان آشنائی دارید و می دانید که گلریزان جهت چه اموراتی صورت می گیرد , که بنده امروز سعی می کنم امروز کمی در این مورد صحبت کنم .

لژیون مالی دقیقا در کنگره از چند سال پیش شروع بکار نمود و جناب اقای مهندس دستور دادند که افرادی که در کنگره به درمان رسیده اند و نمی توانند هیچگونه خدمتی در کنگره انجام دهند ( به لحاظ شرایط کاری و زمانی ) و این افراد میتوانند از طریق مالی در کنگره خدمت نمایند , اما به دلیل اینکه کنگره مطمئن باشد که این افراد میتوانند از نظر مالی در این قسمت مشارکت داشته باشند , رقم ورودی در لژیون مالی برای هر نفر حداقل پنج میلیون تومان اعلام شده است که شخصی که میخواهد عضو لژیون مالی شود این رقم را باید بصورت نقدا پرداخت نماید . 

لژیون مالی درشعب هر چندماه یکبار جلسه ای برگزار می نماید و یکسری مسائل را مورد بحث و بررسی قرار می دهند که مسائل و مشکلات مالی شعب را برطرف و در مسیر تعالی اهداف کنگره به نتایج مطلوبی برسند .

امسال دومین سالی است که درکنار دستور جلسه لژیون مالی , کلمه گلریزان به این دستور جلسه اضافه گردیده است .

یکسری از اعضا و دوستان هستند که در کنگره می خواهند بصورت مالی در کنگره خدمت نمایند و به این دلیل که توان کمک پنج میلیون تومانی را نداشتند , جناب اقای مهندس یک هفته و یک دستور جلسه را بنام هفته لژیون مالی نام نهادند و یک روز در این هفته را  جهت برگزاری این جشن قرار دادند و دراین روز جشن گلریزان برگزار میشود که به دستور جناب اقای مهندس , امسال روز دوشنبه مورخ 97/08/28 جشن گلریزان ویژه همسفران و روز سه شنبه مورخ 97/08/29 جشن گلریزان ویژه مسافران بصورت مجزا و پرشکوه برگزار می گردد و هر شخص در حد توان مالی خود می تواند در این جشن سهیم باشد . 

طریق حضور در این جشن طبق روال سالهای گذشته , به چند طریق امکان پذیر می باشد :

اولین مورد که بصورت نقدی و از طزیق دستگاه کارت خوان زمین موجود در هرشعبه که افراد میتوانند مبالغ خود را کارت بکشند و رسید  و کپی ان را تا روز برگزاری جشن نزد خود نگه دارند و روز جشن رسید خود را ارائه دهند و یا شماره حسابهای که مربوط به حساب زمین میباشد که در تابلو اعلانات نصب شده است ، از طریق واریز وجه به این شماره حسابها از طریق بانک فیش دریافت نموده و در روز جشن فیش ان را ارائه دهند.

و یا افرادی که میخواهند دراین جشن کمک کنند و در این زمان این امر برای انها مقدور نمی باشد , این افراد می توانند کمکهای خود را بصورت چک تحویل مرزبان مالی نمایند .

و اما طریق تعهدی ؛ اعضایی که میخواهند مبلغی را  پرداخت کنند و در حال حاضر آمادگی ندارند در روز جشن اعلام میکنند که چه مبلغی را در چند قسط متعهد میشوند ، این دوستان بایستی طبق تاریخی که اعلام میکنند به مرزبان مالی مراجعه کنند و مبلغ مورد تعهد خود را پرداخت کنند، شایان ذکر است که دوستانی که مبلغ 5 میلون تومان پرداخت میکنند لوح تقدیر با امضای بنیان کنگره در قاب خاتم دریافت میکنندو مبالغ کمتر لوح تقدیر با امضای دیده بان محترم مالی جناب آقای سلامی ارائه  میگرددکه این خود به منزله رسید هم میباشد. 

طبق فرموده دیده بان محترم مالی  , یک ریال از این پولهای جشن هفته گلریزان قابل جابجائی نیست و هر شعبه ای که مبالغی را پرداخت می نماید بنام همان شعبه و حساب مالی همان شعبه ثبت میشود ، اما طبق دستور بنیان کنگره ؛ از پولهای پرداختی هر شعبه , 20 درصد ان جهت برگزاری همایشها , کارهای آموزشی و فرهنگی و ... در مسیر تعالی اهداف کنگره هزینه میشود و ما بقی ان بحساب زمین همان شعبه محسوب میشود و همه ما مطمئن باشیم اگر در این عمل خیر سهیم میشویم این مبالغ ذخیره میشود و دراینده جهت ارتقاء همین شعبه  هزینه می گردد.

نکته قابل تامل برای کلیه اعضای نمایندگی سهروردی , تا قبل از حضور ما در این شعبه جدید , در سال قبل ، مکان شعبه استیجاری بود وتعدادی از اعضا در جریان بودند که ما برای تمدید قرارداد اجاره انجا ،با اینکه وسعت ان مکان یک،پنجم این ساختمان هم نبود ماهیانه مبلغ1/5 میلیون تومان پرداخت میکریم و برای تمدید اجاره مالک در خواست دو میلیون تومان ماهیانه را داشتند و حتی یکسری کارشکنی ها را در این مسیر اعمال نمودند، ما باید در ابتدا از اهالی محمدیه تشکر نمائیم , که حامی شدند و این زمین را به کنگره 60 هدیه نمودند و درادامه مسولین کنگره 60 این بستر را فراهم و در اختیار ما قرار دادند و حدودا بالغ بر 250 میلیون بجز قیمت زمین اینجا هزینه شده تا امروز این فضا و بستر مناسب در اختیار ما قرار گرفته شده است .

اما اگر ما بخواهیم فقط به پول سبد اکتفا کنیم , این مبالغ فقط در رابطه با هزینه های چای , قند , اب , برق , گاز و ... هزینه میشود .

اگر هر نمایندگی کنگره بخواهد از پرداخت اجاره بها رهائی پیدا نماید و بتواند بستری مناسب در اختیار داشته باشد , این هزینه باید توسط من و شما ؛ مسافر و همسفر و اعضا پرداخت شود تا کنکره بتواند روی پای خود استوار باشد .

اما چرا من بعنوان یک عضو از کنگره باید در مسائل مالی کنگره شرکت نمایم ؟

همانطور که در اساسنامه کنگره 60 بیان شده است ، کنگره 60 بعنوان یک سمن ( سازمان مردم نهاد ) محسوب میشود , سازمانی که در جهت حمایت و کمک به دولت تشکیل شده است که باری از دوش دولت بردارد و من بعنوان یک عضو از کنگره باید نسبت به دریافت و برداشتی که از این سازمان دارم باید حتما دین خود را ادا نمایم .

طبق فرموده جناب اقای مهندس ؛ کنگره 60 در ایران تنها سازمان مردم نهادی است که در جلساتی که داریم هیچوقت ادعائی کمک از دولت را نداشته ایم و کنگره اعلام میدارد که تا کنون هیچ مشکل مالی نداشته و نداریم و جناب اقای مهندس اعلام نمودند که این به پشتوانه علم و آموزشی است که اعضای کنگره 60 فرا گرفته اند .

طبق فرمایشات دیروز اقای مهندس ، اگر بخواهیم هزینه ی اصلی درمان یک مسافر را اعلام نمائیم و براورد 52 شعبه کنگره 60 را بیان کنیم و حدود 4000 نفر خدمتگذاری که در حال خدمت هستند اگر بخواهیم براورد حقوق این افراد را در نظر بگیریم و بخواهیم به این افراد حقوق پرداخت نمائیم ، هزینه رهائی و درمان یک مسافر در کنگره 60 ؛ حدودا 17 میلیون تومان هزینه در بردارد ، البته این هزینه استفاده از امکانات و افرادی است که در کنگره برای رهایی یک مسافر خدمت میکنند، وگرنه رهایی واقعی قیمت ندارد .

اگر می خواهید به قیمت رهائی خود پی ببرید , واقعا وضیعت امروز خود و زمان مصرف را در جامعه مورد بررسی قرار دهید ,  واقعا تفاوت زمان مصرف را با امروزببینید که چگونه جامعه به من مصرف کننده نگاه میکرد و امروز افراد در جامعه با چه دیدی به من نگاه می کنند و...

اما لژیون مالی ؛ عزیزانی که توان و شرایط مالی نسبتا مناسبی دارند و می توانند عضو لژیون مالی شوند ، ورودی حضور در لژیون مالی پنج میلیون تومان میباشد , که افراد می توانند در دو یا سه قسط پرداخت نمایند ، اما زمانی که اقساط شما بصورت کامل پرداخت شد , ان موقع عضو لژیون مالی محسوب میشوید و در ادامه افرادی که قصد حضور در جشن گلریزان را دارند ، هر مبلغ که در توان دارند را میتوانند پرداخت نمایند و در این جشن عظیم سهیم شوند ( همانطور که در سال گذشته اعضای نمایندگی سهروردی حضور چشمگیری در این جشن داشتند و امید است که حضور افراد امسال پررنگ تر و مثمرثمر در این مسیر واقع شود )

انشاالله در این هفته جشن گلریزان  را برگزار خواهیم کرد و همانطور که جناب اقای مهندس فرمودند , کسانی که در این جشن و امر خیر حضور فعال دارند ، جزو افراد ثروتمند جامعه نیستند و این افراد , افراد متوسط جامعه هستند , چون افراد ثروتمند بیشتر به مال دنیا وابستگی دارند .

و اما جمله پایانی من از بیانات جناب اقای مهندس که می فرمایند: نوبت باران همیشه محفوظ است , کسانی که توان مالی جهت حضور در جشن را ندارند اصلا نگران نباشند و حتی اگر امسال نتوانستید از نظر مالی در این جشن مشارکتی داشته باشید،انشااله در سالهای بعدی در این جشن حضور پیدا میکنیدو عضو لژیون مالی هم میشوید .

 
 
نویسنده : مسافر هادی
عکس : مسافر یاسر ، مسافر سعید
وب نمایندگی سهروردی

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .