English Version
English

لژیون درمان وابستگی به دخانیات؛ نمایندگی ارتش

لژیون درمان وابستگی به دخانیات؛ نمایندگی ارتش

لژیون درمان وابستگی به دخانیات ویلیام ال وایت در تاریخ 97/08/22روز سه‌شنبه در نمایندگی ارتش  به راهنمایی مسافر رضا؛ لژیون1

خلاصه سخنان استاد:

آنچه باور است محبت است و آنچه نیست ظروف تهی است، دوستان تنها پیوند محبت ما را به یکدیگر متصل نگاه خواهد داشت.ابتدا دوست دارم مطلبی را بیان کنم که شاید بی‌ربط به دستور جلسه نباشد و یا مقدمه‌ای باشد برای جلسه امروز، وقتی دقت می‌کنم متوجه می‌شوم که تا قبل از درمان وابستگی به سیگار، وقتی در چنین آب‌وهوای بارانی قرار می‌گرفتم اولین چیزی که به ذهنم می‌رسید کشیدن سیگار بود اما سؤال این است که در این مدت که من در کنگره ۶۰ حضور دارم چه اتفاقی رخ‌داده است که من هیچ‌گونه حس و کششی به سمت مصرف کردن سیگار ندارم آن‌هم در این آب‌وهوای بارانی، چگونه این پرونده برای همیشه بسته شد؟ درصورتی‌که بیرون از این در بهترین راه این است که من یک‌چیزی را مانند تخمه و یا تسبیح جایگزین سیگار کنم.

دستور جلسه این هفته کنگره ۶۰ روش (دی اس تی و تجربه من از روش‌های دیگر). من همیشه این مسئله را بیان کردم که ما به تمام کسانی که در راه ترک مواد مخدر و سیگار، قدم نهاده‌اند و تلاش کردند احترام می‌گزاریم اما با تمام این تفاسیر من اطمینان دارم که برای رهایی و درمان شدن، هیچ‌گونه راهی جز کنگره ۶۰ و روش (دی اس تی) وجود ندارد. خیلی جاه‌ها داروهایی را جایگزین مواد مخدر می‌کنند که به‌نوبه خود خوب است یعنی اینکه کسی که شیشه مصرف می‌کند به مصرف متادون روی بیاورد اما متادون یک نگه‌دارنده است و خود آن باعث به وجود آمدن انواع تخریب در شخص مصرف‌کننده می‌شود و رها شدن از متادون، خود داستانی جدا است. من باید بدانم که کنگره ۶۰ و روش دی اس تی به این راحتی به وجود نیامده است بلکه تاوان‌های زیادی برای آن داده‌شده است اما با تمام این مشکلات، در حال حاضر وزارت کشور، مبارزه با مواد مخدر و بیشتر جامعه پزشکی به این باور رسیده‌اند که تنهاترین و کم‌هزینه‌ترین راه درمان، روش (دی اس تی) است.

کاری که این روش انجام می‌دهد این است که جسم من بهبودیافته است و در این مدت ده ماه، سیستم شبه افیونی جسم من راه‌اندازی شده است و نیازی به مصرف مواد و یا سیگار ندارد و همین‌طور جهان‌بینی و نوع نگرش من به دنیای اطرافم تغییر کرده است و به‌واسطه این‌ها، روان من نیز از حال و اوضاع خوبی برخوردار است اما در روش ترک‌های دیگر به این سه ضلع درمان پرداخته نمی‌شود. من تنها تجربه‌ای که در مورد ترک سیگار داشته‌ام این بوده است که یک‌شب تصمیم به ترک کردن سیگار گرفتم و تا صبح سیگار نکشیدم اما زمانی که به سمت محل کارم راهی شدم با دیدن دود سیگار که از ماشین جلوی بیرون می‌آمد، طاقت نیاوردم و همان‌جا به هر صورتی که بود سیگار را تهیه کردم و مصرف کردم و از خودم می‌پرسیدم که چرا باید این حال خراب و اعصاب خوردی را تحمل‌کنم و این داستان تا به کی ادامه دارد؟ اما در روش دی اس تی به‌مرورزمان و به‌واسطه آدامس نیکوتین جسم، خود را ترمیم می‌کند و نیاز من به شبه نیکوتین را برطرف می‌کند که در این صورت من نه اعصاب خوردی خواهم داشت و نه زجر کشیدن تا آخر عمر.

تا قبل از ورود به کنگره ۶۰ شدیداً خواستار ترک کردن بودم اما وقتی اثرات و مشکلاتی که با ترک کردن، گریبان گیر شخص می‌شد را دیدم اصلاً در این راه‌ها قدم نگذاشتم تأثیراتی مانند بستری شدن و پس دادن خماری‌های شدید و بسیار سخت و همین‌طور انگشت‌نما شدن در میان دوست و آشنا، اما چه جایی از کنگره ۶۰ بهتر است که هم در حال درمان هستم و می‌دانم پرونده آن را خواهم بست هم به کار و خانواده رسیدگی می‌کنم و هم اینکه در این مسیر در حال آموزش دیدن هستم و روزبه‌روز بر اندوخته‌های جهان‌بینی من افزوده می‌شود و از این اندوخته‌ها در مسیر زندگی استفاده می‌کنم. نکته‌ای که در اینجا است این است که من در مدت این ده ماه باید خود را در برابر نیروهای ضد ارزشی و بازدارنده قوی کنم که این عمل با گرفتن آموزش از کنگره ۶۰ امکان‌پذیر است.

در کنگره ۶۰ همه‌چیز مشخص‌شده است و مسافر می‌داند که روش درمان چیست و مدت‌زمان آن چقدر است و از همه مهم‌تر اینکه می‌داند اگر در مسیر کنگره باشد بعد از دوره درمانش، زندگی زیبا و بدون مواد و سیگاری را تجربه خواهد کرد. من امروز به یاد نمی‌آورم که چگونه سیگار می‌کشیدم و زمانی که در عکس‌ها خود را در حال مصرف سیگار می‌بینم بسیار متعجب می‌شوم، تمام این تأثیرات، نتایج پروتکل درمان (دی اس تی است).

 

نگارنده و عکاس: مسافر روزبه
تهیه و تنظیم: مسافر محمد حسین
منبع: کنگره60؛نمایندگی ارتش

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .