English Version
English

مهربانی خداوند؛ مصاحبه با یکی از اعضاء لژیون مالی به مناسبت هفته گلریزان

مهربانی خداوند؛ مصاحبه با یکی از اعضاء لژیون مالی به مناسبت هفته گلریزان

به نام خداوند بخشنده؛ امروز سه‌شنبه 22 آبان ماه 1397 در خدمت یکی از اعضاء لژیون مالی نمایندگی شیخ بهایی هستیم و مصاحبه ای با ایشان انجام دادیم.

عضو بودن در لژیون مالی را از الطاف و مهربانی خداوند می‌دانم که اجازه داد تا بتوانم کمی از دِینی که به کنگره‌دارم و در مقابل کاری که کنگره برای پسرم و من انجام داد را با مبلغی که می‌دهم برطرف کنم.

با عرض سلام. لطفاً اگر می‌شود خودتان را معرفی کنید؟

سلام خدمت شما. درود و سپاس به جناب مهندس دژاکام بنیان‌گذار کنگره 60 و کلیه خانواده‌های کنگره 60. بنده حسین هستم هم‌سفر علی.

چه مدتی است که در لژیون مالی حضور دارید؟

حدوداً یک سال و نیم است که در لژیون مالی حضور دارم.

کمی از وظیفه و فعالیت‌های لژیون مالی برایمان بگویید؟

کنگره 60 مانندِ سایر سازمان‌ها نیازمند بودجه است و برنامه‌هایی که برای آموزش و درمان انجام می‌دهند نیازمند بودجه است و لژیون مالی برای ساختمان‌سازی، هزینه‌های جاری، خرید زمین و... کمک و فعالیت می‌کند.

هدف از تشکیل لژیون مالی چیست؟

به نظر من یکی از اهداف تشکیل لژیون مالی این است که کنگره بتواند بر روی پاهای خودش بایستد و ازلحاظ مالی مشکلی نداشته باشد و اینکه از دولت و جاهای دیگر پولی نگیرد و برای بقا و رشد خودش فعالیت داشته باشد و نیازی به دیگران نداشته باشد.

عضو شدن در لژیون مالی چگونه است؟

برای ورود به لژیون مالی حداقل باید پنج میلیون تومان پرداخت شود که اگر این مبلغ بیشتر هم باشد مشکلی ندارد.

چه عامل و دلیلی باعث شد تا در لژیون مالی عضو شوید؟

 پسرم علی آقا زمانی که وارد کنگره شدند از همان ابتدا تا زمان رهایی همراه ایشان بودم و در آن زمان با کنگره آشنا شدم و این شناختی درست به کنگره پیدا کردم و فهمیدم کنگره چیست؟ هدفش چیست؟ و چه خدماتی را انجام می‌دهند و این شناخت باعث شد که وارد لژیون مالی شوم.

 

چه احساسی دارید که عضو لژیون مالی هستید؟

احساس خوشحالی دارم و عضو بودن در لژیون مالی را از الطاف و مهربانی خداوند می‌دانم که اجازه داد تا بتوانم کمی از دِینی که به کنگره‌دارم و در مقابل کاری که کنگره برای پسرم و من انجام داد را با مبلغی که می‌دهم برطرف کنم.

 کنگره تنهای جایی است که کسی از من درخواست مبلغی را نکرده است بلکه باکمال میل و خوشحالی و با شناختی که پیدا کردم و با دانستن اینکه کنگره چه کمک بزرگی برای رهایی افراد می‌کند، این مبلغ را پرداخت کردم و امیدوارم خداوند توفیق دهد که بازهم بتوانم کمک کنم.

آیا اثرات کمک‌های مالی که انجام دادید را در زندگی خودتان دیده‌اید؟

اصولاً افراد بعد از کمک مالی که می‌کند اثرات آن را می‌بیند اما بنده قبل از وارد شدن در لژیون مالی و از زمانی که فرزندم وارد کنگره شد اثرات آن را دیدم، اینکه فرزند بزرگم در کنگره رها شد اتفاق خیلی مهمی در زندگی‌ام بود و کسانی که این درد و رنج‌ها را دیده‌اند این حس را درک می‌کند که رهایی یکی فرد از این بند چه هدیه بزرگی است.

بخشش کردن چه حسی در شخص به وجود می‌آورد؟

بخششی که با شناخت باشد یک احساس رضایت و خوشحالی را برای فرد ایجاد می‌کند و به واقعه وقتی‌که من مبلغی را به لژیون مالی کمک کنم یا اینکه نیت آن را بکنم از راهی که خودم هم‌فکرش را نمی‌کنم آن پول جایگزین می‌شود.

پایه‌های مالی کنگره 60 را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

کسانی هستند که بی‌وقفه از جهت معنوی و آموزشی در کنگره فعالیت می‌کنند و وقت خود که سرمایه زندگی است را در این راه می‌گذارند اما بودجه مالی برای یک موسسه، کشور، خانواده و ... خیلی مهم است و امیدوارم پایه‌های مالی کنگره 60 هرروز قوی‌تر از دیروز باشد.

حدوداً یک ماه دیگر جشن گل‌ریزان داریم اگر صحبتی در مورد این موضوع دارید بفرمایید؟

یکی از ابتکارات آقای مهندس بوده است که در سال هفته‌ای را برای گل‌ریزان گذاشتند و این آمادگی برای افراد به وجود می‌آید که اگر می‌خواهند کمکی انجام دهند در طول سال می‌توانند پس‌انداز کنند و توصیه من هم این است که هر نفر که وضعیت مالی خوبی دارد هرچقدر که می‌تواند کمک کند و بداند که این پول را از دست نداده بلکه به دست آورده است.

در پایان اگر صحبتی دارید بفرمایید؟

در آخر تشکر می‌کنم از آقای مهندس و کلیه اعضاء کنگره 60 مخصوصاً کسانی که خدمتگزار هستند و در قسمت‌های مختلف خدمت می‌کند و به نظر من کسانی که کار معنوی می‌کنند بیشتر از من نوعی که یک مبلغی را می‌دهم اجر و پاداش دریافت می‌کنند و از شما هم آقا مصطفی سپاسگزارم.

 

تهیه گزارش: مسافر مصطفی
نمایندگی شیخ بهایی اصفهان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .