English Version
English

گلریزون

گلریزون

سلام دوستان ندا هستم یک همسفر.

زمانی که برای اولین بار عنوان جشن گل‌ریزان را در دستور جلسات دیدم برایم جالب بود که بدانم هدف جناب آقای مهندس از انتخاب این عنوان چیست، چون چیزی که من از گل‌ریزان می‌دانستم این بود که در قدیم هرگاه کسی ازنظر مالی به مشکل برمی‌خورد، در مکانی به نام زورخانه جشنی برپا می‌کردند و همه افراد در حد توان خود مبلغی کمک می‌کردند تا مشکل مالی آن فرد برطرف شود. من‌بعد از مدتی و بااطلاع رسانی و شرکت در جشن متوجه تفکر، تعمق و بلندنظری جناب مهندس شدم.

همان‌طور که در نوشتارها آمده است، کنگره 60 تشکیلات تحقیقاتی مستقلی است که برای افراد خواهان رهایی تشکیل گردیده است، ما به هیچ گروهی وابسته نیستیم و ازنظر مالی به خود متکی می‌باشیم و استحکام پایه‌های مالی و علمی همواره از اهداف کنگره می‌باشد. ثبت مرکز تحقیقات علمی کنگره 60 در حوزه اعتیاد، مهم‌ترین هدف کنگره 60 در سال 97 می‌باشد. این متن یعنی خود اعضا باید سیستم را ازنظر مالی حمایت کنیم و از هیچ ارگانی کمک مالی دریافت نمی‌کنیم و علتش هم این است که اگر قرار باشد از کمک‌های مالی بیرون از کنگره استفاده  کنیم، دیگر باید گوش‌به‌فرمان آن‌ها باشیم. در قسمت دوم نوشتار هم به هدف اصلی کنگره یعنی تأسیس دانشگاه یا آکادمی اشاره می‌کند که آن‌هم نیاز به منابع مالی دارد.

اصولاً هر ساختاری برای پابرجایی نیاز به سه پارامتر دارد، منابع علمی، نیروی انسانی متخصص و منابع مالی. علم کنگره سندی بدون نقص است و نیروی انسانی را هم کنگره پرورش داده است. باید ازنظر مالی به سیستم کمک کنیم و این کار فقط با اجرای قانون یازدهم یعنی انداختن پول در سبد تأمین نمی‌شود، زیرا مبالغ داخل سبد فقط خرج یومیه را تأمین می‌کند. زمانی که به کنگره وارد شدم برایم غیرقابل‌باور بود که همه‌کسانی که خدمت می‌کنند، مثل کمک راهنمایان، مرزبانان و ... حقوقی دریافت نمی‌کنند. از همه افراد باروی خوش و با چای و شیرینی پذیرایی می‌کردند و مشاوره انجام می‌دادند بدون اینکه ریالی پول از ما دریافت کنند.

راز این قضیه را مدتی بعد فهمیدم که چیزی فراتر از کمک و انسان‌دوستی در اینجا جریان دارد و آن بند عشق و محبتی است که بین تک‌تک اعضا برقرار است و اینکه افرادی قبلاً در این مکان حضور داشتند و کاشتند تا ما برداشت کنیم و حال نوبت من است که دینی را که بر گردن دارم ادا کنم، شاید سؤال باشد که چه دینی؟ کنگره من همسفر را با تمام ناامیدی، منیت و ترس‌هایم و همچنین مسافرم را با تمام تاریکی‌هایش در آغوش کشید و بامحبت و آموزش ما را از تاریکی‌ها نجات داد بدون اینکه ریالی هزینه صرف کرده باشیم، کاری که هیچ پزشک و روان‌پزشکی نمی‌توانست در حق ما انجام دهد. من آرامش خودم وزندگی‌ام را مدیون این مکان مقدس هستم و باید در این جشن گل‌ریزان شرکت کنم و آنچه در توان دارم کمک کنم.

جشن گل‌ریزان به ما درس بخشیدن و گذشتن را می‌آموزد، برای بخشیدن لازم نیست که ثروتمند باشیم، همین‌که معرفت و قلب بزرگی داشته باشیم کافی است. ما باید قدردان زحمات کنگره باشیم و این را یک وظیفه بدانیم که ازنظر مالی کنگره را حمایت کنیم. امیدوارم امسال بتوانیم هرچه باشکوه‌تر در این جشن حضورداشته و گل‌ریزان خوبی برپا کنیم.

 

نویسنده: کمک راهنما خانم ندا (لژیون دوم)
نمایندگی: همسفران شهرری

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .