English Version
English

گزارش جلسات ویلیام وایت درمان اعتیاد به مصرف سیگار با متد DST

گزارش جلسات ویلیام وایت درمان اعتیاد به مصرف سیگار با متد DST

سیزدهمین جلسه از دور هفدهم جلسات ویلیام وایت (درمان اعتیاد به مصرف سیگار به روش DST) به نگهبانی آقای محمد صادق ، استادی آقای احسان و دبیری آقا  محمود با دستور جلسه (DST و تجربه من از سایر روش ها) روز جمعه مورخ 18/8/96 راس ساعت 8:30 در پارک طالقانی شروع به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

 من مشاوره تازه واردین هستم و هر بار با اطمینان به تازه واردین می گویم که اگر به روش کنگره عمل کنید و دقیقا دستورات را اجرا کنید احتمال موفقیت 100 درصد است. به عبارتی آن درصدی که به موفقیت نمی رسند اصولاً به این خاطر است که نمی خواهند به روش کنگره عمل کنند و یا اینکه تلاشی برای رهایی نمی کنند. به نوعی می شود گفت: اصلا سفر خود را شروع نمی کنند که به پایان برسند.
 در خیلی جاها اگر کسی فقط برای مدتی کوتاه مواد مصرف نکند و حال خوبی هم نداشته باشد، آنرا جزو آمار موفقیت آن روش به حساب می آورند. یا در روش متادون درمانی (درمان نگهدارنده- MMT) اگر کسی مواد مصرفی خود را قطع کرده و بتواند فقط متادون مصرف کند، آنرا آمار موفقیت روش خود به حساب می آورند.
در هر صورت حتی با احتساب همین موفقیت های ظاهری باز هم درصد این آمار در روش های دیگر خیلی خیلی پائین تر است و به هیچ وجه قابل مقایسه با آمار موفقیت روش DST نیست. موضوع موقعی جالب تر می شود که به آمار فالوآپ و درصد چشمگیر ماندگاری در سفر دوم نگاهی بیاندازیم.
حقانیت روش DST ثابت شده است. اینکه بخواهیم در بیرون از کنگره مواد خود را ترک کنیم ؛ بله می شود. خود من روشهای زیادی برای ترک اعتیاد انجام داده و مدتی نیز مواد مصرف نکردم، ولی حال خوب الان من با حال خراب آن موقع، قابل مقایسه نیست. این در حالیست که درمان(نه ترک) در کنگره بسیار ساده بود و اصلاً با فشاری که در روشهای دیگر متحمل می شدم، قابل قیاس نبود.
حال سوال اینجاست: کسانی که به رهایی مواد می رسند و به حقانیت روش کنگره ایمان می آورند، آیا نباید به این موضوع فکر کنند که بهترین راه و یا به عبارت دیگر "تنها راه" درمان اعتیاد به سیگار همین روش DST است؟

 آگاهی آنها بالاتر رفته و روش DST را به عینه تجربه کرده اند. من یک جواب برای آن دارم. همانطوریکه کسانی که به کنگره می آیند باید فرامین را جدی گرفته و کاملاً اجرا کنند تا به سفر دوم برسند، در مورد سیگار هم باید روش DST ، دستورات راهنما و سفر سیگار خود را به همان اندازه جدی بگیرند.
خیلی ها در مشارکت خود می گویند: سفر سیگار من خیلی دشوارتر از سفر موادم ، بوده و یا هست‌‌. برای من اینطور نبود.فکرمی کنم دلیلش این بود که به همان اندازه که سفر موادم را جدی گرفتم، سفر سیگارم را هم جدی گرفتم و روش DST را در سیگار رعایت کردم ، در لژیون ها و جلسات پارک طالقانی شرکت کرده و داروی خود را که آدامس نیکوتین بود به اندازه OT جدی گرفتم و الان که در خدمت شما هستم، حس می کنم که در گذشته اصلا سیگاری نبودم.
من اشکال کار بعضی ها که می گویند سفر سیگار سخت است را در جدی نگرفتن سفر سیگار می بینم.
اگر سفر درست انجام شود، وسوسه ای نیز وجود نخواهد داشت، امیدوارم این حس که در این لژیون دارید را به دوستان خود منتقل کنید و تمام کسانی که در کنگره به رهایی مواد می رسند، لذت رهایی از سیگار را نیز تجربه کنند.
در آخر در وصف اهمیت درمان سیگار جمله ای زیبا از استاد امین نقل می کنم:
کسانی که مواد خود را درمان کرده ولی هنوز سیگار می شکند ، مثل این است که به حمام بروی، بدنت را شسته ولی سر خود را نشسته از حمام بیرون بیایی. چه احساسی داری؟ انگار اصلاً تمیز نشدی!!!!

 

در ادامه ده نفر به شرح ذیل مشارکت نمودند ؛
(آقایان: اصغر، مرتضی، بهروز، علی، اکبر، حبیب، میثم، ابراهیم، وحید، حمید، محمدصادق)
و همچنین هشت نفر تازه وارد (آقایان : احسان، حسن، بهزاد، سعید، وحید، اشکان، رحمت، علی)خود را معرفی کردند که برای آنها سفر خوبی را آرزومندیم .
در ادامه نه نفر سفر اولی با نام های ؛ آقایان:حبیب (۴قطعه) ، اصغر (۱۵قطعه) ، بهروز(۱۱قطعه) ،  حمید (سازگاری) ، علی(سازگاری)، حسین(سازگاری)،رضا(سازگاری)،میثم(سازگاری)،علی(سازگاری) اعلام سفر نمودند که سفر خوبی را برای آنها آرزو می کنیم.
 و همچنین نه نفر سفر دومی با نام های جمال(۸ماه۱۱روز)، وحید(۲۸روز)، محسن(۱سال و۸ماه)، علی اکبر(۴سال و۳ماه و۱۱روز)، مهدی(۸ماه)، بهمن(۳سال و۷ماه)، (دبیرجلسه محمود (پنج ماه ۱۱روز) ، نگهبان جلسه محمدصادق (یازده ماه ) ، استاد جلسه احسان(یک سال 4ماه) و یک نفرآزاد مرد: آقا ماشاءالله (پنج سال و شش ماه۱۸روز) اعلام سفر نمود که جایگاه های بالاتری را برایشان آرزومندیم.

پیام جلسه توسط نگهبان جلسه به شرح ذیل قرائت شد :
 دوستانی که شرایط نگهبانی جلسات را دارند در صورت تمایل جهت کاندید شدن برای نگهبانی دوره بعد به مسافر کامران رک مراجعه نمایند.
در پایان آقای علی اکبر خود را به عنوان راهنمای سیگار معرفی نمود تا پس از پایان جلسه لژیون خود را تشکیل دهد.


تعداد حاضرین :۵۱ نفر
مشارکت کنندگان :۱۰ نفر
تازه واردین : ۸ نفر
و در مجموع ۱۸مسافر سفر اول و دوم خود را معرفی و اعلام سفر  نمودند.

با آرزوی موفقیت برای همه شما.
گرد آوری و تنظیم : مجتبی «رباط کریم »  و محمود«شاداباد»
جمعه؛ پارک طالقانی؛ ۱۸ آبان ماه 1397

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .