English Version
English

حفظ بنیان خانواده؛ گفت وگو با سرکار خانم شانی

حفظ بنیان خانواده؛ گفت وگو با سرکار خانم شانی
ضمن عرض سلام و خوشامد گویی خدمت شما؛لطفا خودتان را معرفی کنید وبفرمایید شما در کنگره،درچه قسمت هایی فعالیت دارید.
 
سلام شانی هستم یک همسفر.من مسئول گروه فرهنگی هنری کنگره هستم و کارگردان مجموعه برنامه های بکش و بکش در قسمت اینستاگرام. کمک راهنما هستم و جمعه ها درپارک طالقانی هم، بچه ها اگر سوال یا کاری داشته باشند پیش من می آیند.
 

اگر امکان دارد بفرمایید هدف از ساخت مجموعه برنامه های بکش و بکش چه بود؟
 
برنامه بکش و بکش در ابتدا در حیطه مصرف و درمان اعتیاد شکل گرفت که آگاهی موجب کاهش آسیب می شود؛اما خود اسم بکش و بکش که به معنی میزان هر چیز است؛در ادامه بیشتر برای ما مشخص کرد که دانستن میزان هرچیزی،قدرت و توانِ ماهیت آن را به ما نشان می دهد.وقتی میزانِ توانِ ماهیتِ هرچیز به دست انسان برسد،آن موقع می فهمد که چقدر باید استفاده کند؛مثلا شما زغال سنگ را با بیل درون کوره میریزید ولی کسی با بیل اورانیوم غنی شده را در کوره نمی ریزد.

با توجه به این که شما مسئول قسمت سمعی و بصریِ کنگره 60 می باشید چه برنامه ها و اهدافی را در نظر دارید؟

من به تدریج فهمیدم که کنگره به چه چیزهایی می تواند نیاز داشته باشد.در قسمت سمعی و بصری،یک بخش،درک نیازمندیهاست،یک بخش تولید است و یک بخش ارائه.در بخش ارائه،شهروز آذرپور و مهدی پارسا خیلی زحمت کشیدند و وقت زیادی برای این مسئله گذاشتند و سایت را آنقدر غنی کردند که روزانه 30000 بازدید دارد که مسئولیت خیلی سنگینی است؛چون در ادامه تلگرام ها هم اضافه شد،ازطرف دیگر مجموعه کتاب های آقای مهندس است وتصاویر آن،مجموعه داستان ها،ساخت فیلم ها،مجموعه ها و نمایشنامه ها و تلاش بر این بود که بتوانیم نیروها را از خود بچه ها آماده کنیم.فعلا تمرکزمان را گذاشته ایم روی این مسئله که بتوانیم بخش سایت و اینستاگرام را پربار کنیم و روی چرخه بیاندازیم.اگر بخواهم جمع بندی کنم هدفمان رسیدگی به سایت و اینستاگرام و تمرکز روی اطلاع رسانی این دانش به صورت مجموعه های آموزشی است.سایت حاویِ جلسات، رویدادها و یکسری اطلاعات از تمام شعب می باشد.حدود یک هفته قبل آقای مهندس،مرزبان کشیک برای سایت گذاشتند و هر روز یک نفر مرزبان است، نگهبان آن آقای مهدی و ایجنت آن آقای مهندس می باشند که آقای مهندس آن را فعلا برای سه ماهِ اول،طراحی کردند که خدمت در سایت هم در چرخش باشد.
دراینستاگرام،با کارشناسی که انجام شده،برنامه های بکش و بکش شامل چند بخش می شود؛یک بخش برنامه های خود آقای مهندس است که چون نگهبان کل و بنیان کنگره هستند کاور آن بنفش رنگ است،بخش دیگر برنامه های مسافران است که نوار پشتش سفید رنگ است که اینها همه معنی دارد؛ اینکه چرا بنفش،چرا زرد،چرا نور زرد درونش گذاشتیم و...ساعتها زمان برد تا تصمیم گیری کردیم.
 بخشهای دیگر این مجموعه شامل همسفران،کارشناسی،گزارش و برنامه های خودم می باشد. خش گزارش شامل گزارشهای روزانه و رویدادهای پارک طالقانی وبخش کارشناسی شامل برنامه های آموزشی کارشناسی است؛مانند بهداشت دندان؛چون دیدیم چیزی به عنوان دندانپزشکی اعتیاد نداریم و اگر یک برنامه بتواند به مصرف کننده موادمخدر برساند که چگونه ازدندانهایش محافظت کند که حداقل تخریب را داشته باشد،یک کمک است.
 
لطفا برای ما درباره قدرت بخشش بگویید و بفرمایید بخشیدن چه نتایجی را برای ما به همراه خواهد داشت و آیا لازم است در تمام زمینه ها بخشش داشته باشیم؟
 
بخشش مثل باران می ماند.تا زمانی که انسان ضربه ای را که به هر دلیل متحمل شده،خودش جبران نکند و روی پای خودش نایستد نمی تواند ببخشد.اکثر ما انسانها وقتی از کسی ضربه می خوریم،منتظریم و دعا می کنیم که او هم بلایی سرش بیاید در صورتی که این مسئله دو طرفه می باشد.تا دو طرف باهم همجنس نباشند به هم گره نمی خورند.آسیب هیچ وقت یک طرفه نیست.پس اگر به این نتیجه رسیدید که باید ببخشید،بدانید که او هم باید شما را ببخشد؛چون شما هم قطعا به او آسیب هایی رسانده اید.قضیه همیشه دو سر دارد.زمانی می توانی ببخشی که بتوانی رها کنی و معایب خودت را در اتفاقی که افتاده تشخیص دهی و بدون حس خشم و تنفر و انتقام روی پای خودت بلند شوی.انسانی که زمین می خورد مانند یک بچه ضعیف و نهیف است که همه دنیا می توانند به او آسیب بزنند ولی آن کودک می تواند دوباره بزرگ شود و روی پای خودش بلند شود.وقتی آن کودک را بپذیری و بدون خشم و کینه و انتقام و حسادت و هرچیز دیگری بلند شوی،خداوند نیروی برتری به تو تفویض می کند.
 
آیا امکان دارد کسی در کنگره از خدمتِ خود، انرژی نگیرد و به حال خوش نرسد؟
 
بله؛اگر کسی معنی خدمت را نفهمیده باشد حالش خوب نمی شود.پشت خدمت یک جهان بینی نهفته است.در لحظه ای که خدمت می کنی،بدان هدفت از خدمت چیست؟
آیا برای خودنمایی است؟
آیا به تایید اطرافیان نیاز داری و... درنهایت فلسفه خدمت کردن در کنگره در این است که شما هر جایگاهی که دارید،بیرون از کنگره می گذارید و می آیید اینجا و چشم گفتن را یاد میگیرید.
 
فردی که بیماری اعتیاد ندارد اما سیستم ایکس او آسیب دیده چگونه می تواند سیستم ایکس خود را بازسازی نماید؟
 
اگر بانوی یک خانواده یا خواهر، به ورزش به عنوان یک حقیقت و واقعیت و چیزی که مثل غذا لازم است، نگاه کند و به سمت تشخیص مواد غذایی سالم و تغذیه درست برود و شادابی و نشاطش را بدست بیاورد، سیستم ایکسش تا حدودی راه می افتد؛اگر زن بتواند شادی و نیروی خودش را از طریق لمس به همسر و عزیزانش انتقال دهد،در لحظه می تواند نیرو و محبت آنها را از طریق بی سیم در درون خودش بگیرد و آن نیرو باعث می شود که فرمانِ ترشحِ مابقیِ شبه افیونی اش هم داده شود.
 
یکی از اهداف کنگره 60 تاسیس آکادمی است.ما همسفران چه وظیفه ای در راستای تحقق این هدف داریم؟
 
قبل از این که ما همسفران برای تاسیس آکادمی وظیفه ای داشته باشیم،اولین وظیفه ما حفظ بنیان خانواده است.ما اگر نتوانیم بنیان خانواده خود را حفظ کنیم چطور می خواهیم آکادمی را حفظ کنیم.ملاک خانواده است و اولین وظیفه ما این است که عشق را در وجود خودمان و خانواده مان جاری کنیم.
 
در پایان اگر صحبتی دارید که تکمیل کننده این گفت وگو باشد با کمال میل آماده شنیدن آن هستیم.
 
عشق در وجود هر ماهیتی است،عشق در تمام ذرات قرار دارد،عشق یک سلاح عظیم و قدرتمند و شگفت انگیز است و تنها چیزی که میتوانم مصداق آن بگویم عشق؛مانند خداوند هیچ معادلی ندارد.همه چیز، زیرمجموعه عشق است و ظاهرش این است که کوبنده است و سازنده.عشق قدرت عظیمی است که اگر کسی بتواند ذره ای از آن را حس کند می تواند خودش و خانواده اش را خوشبخت کند.
 

از اینکه قبول زحمت کردید و دراین مصاحبه شرکت نمودید صمیمانه سپاسگزاریم و برای شما و خانواده محترمتان آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون داریم.


تهیه گزارش: همسفر مرضیه از لژیون دوم
نگارنده: همسفر نرگس
وبلاگ همسفران نمایندگی لویی پاستور

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .