English Version
English

کارگاه آموزشی خصوصی کنگره60؛ نمایندگی تخت جمشید شیراز

کارگاه آموزشی خصوصی کنگره60؛ نمایندگی تخت جمشید شیراز

هفتمین جلسه از دور هفتم  سری کارگاه‌های آموزشی کنگره شصت ویژه مسافرین نمایندگی تخت جمشید روز یکشنبه مورخ 1397/8/13 با دستور جلسه «رابطه یادگیری و معرکه‌گیری»  با استادی مسافر علی و نگهبانی مسافر نعمت و دبیری مسافر صابر رأس ساعت  17 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
 
سلام دوستان علی هستم مسافر. خداوند بزرگ را شاکرم که توانستم از دنیای تاریک اعتیاد بیرون بیایم و این اوقات خوش را با شما تجربه کنم.
 
دستور جلسه امروز رابطه یادگیری با معرکه‌گیری هست. ابتدا بایستی عرض کنم که اینجا کنگره 60 هست. یک مرکز علمی- تحقیقاتی در حوزه مواد مخدر و اعتیاد که به‌منظور ارائه راهکار مناسب به مصرف‌کنندگان مواد مخدر و خانواده‌های آنان تشکیل‌شده است؛ و بر اساس مقاله صورت‌مسئله اعتیاد که در اولین کنگره سرا سری راهکارهای اعتیاد توسط مهندس ارائه‌شده است، اصل درمان برای افرادی صادق است که خواهان رهایی هستند؛ و خواسته قوی درون آن‌ها وجود دارد؛ و در مرحله اول همین خواست است که انسان را به حرکت درمی‌آورد و در مسیر درمان قرار می‌دهد.
 
ثابت‌شده است که اگر این خواست وجود نداشته باشد به‌طور مطلق بحث درمان امکان‌پذیر نیست. چرا؟ چون می‌گوییم درمان اعتیاد درمانگر بیرونی ندارد. درمانگر فقط خود شخص است و تنها خود اوست که می‌تواند به خودش کمک کند و خودش را از این وضعیت نجات بدهد؛ اما موضوع فوق‌العاده مهمی که پس از خواست فرد مطرح می‌شود، موضوع آموزش و دانایی هست. دانایی نسبت به مواد مخدر، دانایی نسبت به اعتیاد، دانایی نسبت به چگونگی درمان اعتیاد و همچنین کسب علم اعتیاد، کسب دانش درمان اعتیاد و درمان اعتیاد یک پروسه خیلی مهم و پیچیده‌ای است که فقط با یک برنامه‌ریزی صحیح و اصولی مبتنی بر علم و دانش فیزیولوژی درمان اعتیاد و شناخت کامل آسیب‌هایی است که به‌واسطه مواد مخدر به جسم و شهر وجودی ما واردشده است
 
بدون تردید رویارویی با پدیده اعتیاد شاید یکی از سخت‌ترین و یا بزرگ‌ترین آزمایش‌هایی است که ما در طول دوره حیاتمان با آن روبرو می‌شویم؛ و سخت‌ترین گذرگاهی است که در پیش روی ما قرار دارد؛ و عبور از این گذرگاه بدون داشتن علم و دانش درمان اعتیاد امکان‌پذیر نیست. من این نکات را خدمتتان عرض کردم که برسیم به رابطه یادگیری با معرکه‌گیری.
 
 
پس ما برای رسیدن به درمان شدیداً نیاز به یادگیری داریم. و در کنگره 60 در تمام سطوح جای یادگیری هست. از تازه واردین گرفته تا سفر اولی‌ها و سفر دومی‌ها و سطوح بالاتر. به قول سردار ما برای آموزش و خدمت پا به این حیات نهاده‌ایم این دو مشخصه را در بین اعضای کنگره اگر در فهم به‌صورت وضوح و پررنگ بیان کنیم می‌بینیم که حرکتی که بسیار مفید و سودمند خواهد بود. در غیر این صورت تجربه نشان داده است که حرکت فهم یک حرکت ماندگار و پایدار نخواهد بود؛ و کسانی که چرخه آموزش و خدمت فاصله می‌گیرند خودبه‌خود نیرو و توجه شان به حرکت دیگران معطوف می‌شود و شروع می‌کنند به ایراد گرفتن نسبت به عملکرد دیگران، نقد کردن، نق زدن و این بدترین حالت ممکن برای یک فرد است
 
پس به این نتیجه می‌رسیم که هر چه از خدمت و آموزش فاصله بگیریم به سمت معرکه‌گیری و حاشیه کشیده می‌شویم و هر چه در بطن آموزش و خدمت باشیم خودبه‌خود از معرکه‌گیری و حاشیه دور می‌مانیم. در کتاب 60 درجه هم آمده که انسان‌هایی می‌توانند با این بیماری مبارزه کنند که دارای خصوصیت کامل‌تری هستند و این خصوصیات می‌تواند عشق به آموختن، عشق به خدمت کردن باشد. چون وقتی عشق باشد ما می‌توانیم در هر کاری لذت ببریم و هیچ مانعی نمی‌تواند سد راهمان شود و اصولاً معرکه‌گیری، حاشیه و نق زدن تجلی جهل و ناآگاهی ماست.
 
هر چه سعی کنیم به سمت دانایی پیش برویم فاصله‌مان از معرکه‌گیری بیشتر می‌شود و هر چه در نادانی بمانیم خودبه‌خود اهل معرکه‌گیری و حاشیه می‌شویم و به قول سردار ما باید ساخته شویم و برای ساخته‌شدن باید بیاموزیم به حدی که امکان دارد.
 

تهیه مطلب و عکس : مسافرایمان (لژیون دوم)
ویرایش و ثبت: مسافر محمد (لژیون دوم)
منبع: نمایندگی تخت جمشید شیراز
http://takhtejamshid.congress60.org

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .