English Version
English

کارگاه آموزشی همسفران کنگره 60، نمایندگی لویی پاستور با استادی سرکار خانم شانی

کارگاه آموزشی همسفران کنگره 60، نمایندگی لویی پاستور با استادی سرکار خانم شانی

دهمین جلسه از دوره سیزدهم کارگاه های آموزشی خصوصی ویژه همسفران کنگره 60، نمایندگی لویی پاستور به استادی سرکارخانم شانی، نگهبانی خانم ثریا و دبیری خانم پریسا با دستور جلسه رابطه یادگیری و معرکه گیری در روز دوشنبه 14 آبان ماه 1397 راس ساعت 16:30 آغاز به کارکرد.

سخنان استاد:

من می خواهم از این دیدگاه این مسئله را باز کنم که چرا آقای مهندس یا آقای امین در مورد این مسائل صحبت می کنند یا بهتر بگویم زمانی که در کنگره آموزش می گیریم و تاریکی ها را تشخیص می دهیم که مجموعه ای است از اشتباهات، خودخواهی ها، خواسته های نامعقول یا حرکت های اشتباه برای رسیدن به خواسته های معقول، در خودمان یا دیگران؛ هدف از این یادگیری ها چیست؟ زمانی که شما سی دی آقای مهندس را گوش می دهید و استاد راهنما با شما صحبت می کند، راه های تشخیص انواع حس ها و تفکرات و مسیرهای غلط را می آموزید. نکته خیلی مهم این است که به چه علت این ها را می آموزیم و وقتی آموختیم چگونه باید ازاین ها استفاده کنیم.

ما تشخیص می دهیم فردی که معرکه گیر است خصایص و خصلت هایی دارد که از آن نامبرده می شود؛ مثلا با هیجان حرف می زند، آدم های زیادی را دور خودش جمع می کند، یک مبحث را غلوشده می گوید، حرفی را از جایی به جای دیگری می برد و... خوب ما این ها را تشخیص دادیم. اول از همه سعی می کنیم این خصلت بد را خودمان نداشته باشیم. اولین گام درست این است که این را در درون خودمان تشخیص دهیم. وقتی در درون خودمان تشخیص دادیم؛ اگر در درون دیگران تشخیص دادیم چه؟ آیا باید بگوییم که این معرکه گیر است یا بگوییم که حسود است یا قدرت طلب است و... آیا برای این که برای هم دست بزنیم یا تشخیص بدهیم و یکدیگر را ضایع کنیم این ها را می آموزیم؟

باید از این دیدگاه به آن نگاه کنیم که ما همسفریم. همسفر صرفا به این معنی نیست که شوهرش مصرف کننده باشد. ممکن است خواهر، برادر یا دوست صمیمی اش باشد، می تواند جایگاه های مختلف داشته باشد. در جایگاه های مختلف ما به عنوان همسفر چیزهایی می آموزیم و بعد باید به عنوان یک زن از جنس مونث، چیزهایی را بیاموزیم.

می خواهم این باب بازشود آنچه در کنگره می آموزیم اول از همه برای تشخیص گره هایی است که خودمان داریم. نکته و معجزه اینجاست زمانی که این تاریکی را درون خودمان دیدیم و حلش کردیم می توانیم به اطرافیانمان خیروبرکت برسانیم، نه به این معنا که دستشان را بگیریم. زمانی که خورشید می درخشد؛ می درخشد. خورشید نمی آید کسی را انتخاب کند که به آن بدرخشد. شما زمانی که به درخشش بیفتید برای دیگران می درخشید. چگونه بدرخشیم؟ علم و دانش در کنگره انتها ندارد. الان بالای 600 سی دی جهان بینی وجود دارد. اگر همه این سی دی ها را گوش دهید وهمه آنها را از حفظ باشید آیا می توانید به همسرتان، همسفرتان، پسرتان و دخترتان آرامش دهید؟ نمی توانید. این دانش صرف درکنگره نیست که موجب رهایی، نتیجه، رشد، شکوفایی و بالندگی می شود. آقای امین درجهان بینی شان می گویند که آن دانایی موثر و عمل است. فاصله دانش و جذب آن در کنگره تا رسیدن به آرامش و عشق ورزیدن در بستر خانواده، فرسنگ هاست.

ما درکنگره نقاط مشترک داریم و از یک آبشخور تغذیه و سیراب می شویم و درجمع بودن به انسان انرژی می دهد. این یک ایستگاه است برای همسفران و مسافران تا شما لحظاتی را آرامش داشته باشید که فرصت تعمق و تفکر پیدا کنید. شما قرار نیست همیشه در کنگره بمانید، هرکدام ازشما باید یک کنگره باشید. شما زن هستی، مادرهستی، خواهرهستی، بستر رشد هستی؛ این بستر را قرار است پس بگیری. باید شادی را از درونت پیدا کنی و راهش هست که بخواهی پیدا کنی. پس این نکته، خیلی حائز اهمیت است دانشی که درکنگره داریم یاد می گیریم و تشخیص این مسائل برای چیست؟

درگوهر وجودی همه یکسان هستیم؛ اما درساختار، باهم متفاوتیم که این یک نقطه تفکراست. وقتی سی دی های آقای مهندس و آقای امین را گوش می دهید با دید زنانه خودتان به آن گوش دهید و عمق تفکرتان این باشد که این مطالبی که می گوید: "برای من که یک زن هستم چگونه می شود." وقتی از بخشندگی صحبت می کند، یک بخشی ازآن درتمام انسان ها مشترک است. هیچ فرقی هم ندارد. قانون، قانون است. برای همه قانون جاذبه، قانون جاذبه است؛ اما قانون جاذبه برای یک پر، یک جور عمل می کند؛ اگر بخواهی آن را به حرکت درآوری و برای یک گونی شن یک جوردیگر. آیا می توانی بگویی گونی شن ارزش بیشتری دارد یا پر؟ درهستی نمی توانی بگویی ارزش چه چیزی از چه چیزی بیشتر است؛ بنابراین نمی توانی بگویی ارزش زن بیشتر است یا مرد. وقتی درمورد قانون بخشش صحبت می کند، ببین دردرون حس های زنانه تو بخشیدن، چگونه است. شما به عنوان یک زن دربخشش چه چیزهایی بیشترازیک مرد دارید؟ پرسشگر باشید نسبت به ماهیت خودتان و آنچه که می آموزید. آن موقع باب جدید و کاملا متفاوتی بازخواهد شد.


در ادامه به صورت نمادین، گل رهایی توسط سرکار خانم شانی به همسفر فاطمه از لژیون هفتم اهدا شد.

 

تنظیم و تایپ: همسفرنرگس
وبلاگ همسفران نمایندگی لویی پاستور

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .