English Version
English

کارگاه های آموزشی ویژه همسفران کنگره 60؛ نمایندگی پرستار

کارگاه های آموزشی ویژه همسفران کنگره 60؛ نمایندگی پرستار

دهمین جلسه از دوره سی وچهارم سری کارگاه های آموزشی ویژه همسفران کنگره 60؛ نمایندگی پرستار با دستور جلسه رابطه یادگیری بامعرکه گیری با استادی کمک راهنمای محترم خانم انسیه ونگهبانی خانم عادله ودبیری خانم اعظم در روز دوشنبه چهاردهم آبان ماه راس ساعت 16آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

هستی و کل خلقت در حال حرکت ، تغییر و تکامل خودشان هستند و انسان هم در این قضیه مستثنی نیست. انسان هم جاری و هم در مسیر تغییر و تکامل خودش حرکت می کند و برای هر تغییری نیاز به آموزش و یادگیری دارد.

امور یادگیری در تمام سطوح زندگی هست ؛ از جسم و روان گرفته تا آموزش ، آشپزی ، تربیت فرزند ، ارتباط و برخورد با دیگران و... اصولا فلسفه خلقت انسان بر پایه آموزش است. در وادی دوازدهم همانطور که گفته شده است، علم در انسان قرار دارد و باید با آموزش و تجربه آنها را از درون خود پیدا کنیم و از آنها بصورت درست استفاده کنیم.     

بالاترین علم ، علم زندگی کردن است ، زیرا ارمغان آن آرامش و آسایش است. اگر فردی از لحاظ تحصیلی ، شغلی ، مالی در وضعیت بسیار خوب باشد، اما علم زندگی کردن بلد نباشد ، هم خودش و هم دیگران را به دردسر می اندازد و باعث رنج و عذاب خود و دیگران می شود . بخاطر همین مسئله، آقای مهندس یک ضلع مثلث درمان را که مثلت تعادل هم هست ، جهان بینی قرار دادند تا انسانها بیاموزند آنچه را نمی دانند.

و اما معرکه گیری : معرکه گیری در اصل پهن کردن بساط و جمع کردن افراد دور خود . همین قضیه هم برای همه صادق است ، چون زمانیکه زبان از سخن گفتن و حرف حساب و راستی عاجز می ماند معرکه گیری آغاز می شود. 

بطور مثال یکی از اعضای خانواده یک لیوان چای را زمین گذاشته و من آن را نبینم و بریزم ، به جای عذرخواهی کردن ، شروع به داد و فریاد بکنم ، وارد معرکه گیری شدم. یعنی ذهن طرف مقابل را از یک موضوع به طرفی سوق دادم و باعث انحراف او شدم .این معرکه گیری بین دو نفر بود و این در تمام سطوح از خانواده مطرح می شود. 

جامعه ، کنگره ، کشور و...

شاید ما هم تجربه این گونه موارد را در زندگی خودمان داشته باشیم ، مخصوصا قبل از ورود به کنگره. 

حالا رابطه یادگیری با معرکه گیری را یاد می گیریم و به هم یاد می دهیم و باید انتخاب کنیم در مواردی که برایمان پیش می آید ، چه در خانواده ، چه در کنگره و...

و به قوه تشخیص می رسیم که الان فعلی که انجام می دهیم ، پاسخ آن مشکل است و وارد معرکه گیری شدیم. اگر به قوه تشخیص برسیم و بتوانیم درست انجام بدهیم ، هم خودمان در آرامش زندگی می کنیم و هم اجازه زندگی کردن به دیگران را می دهیم؛ و فردی که در آرامش به سر می برد و ذهن آرام دارد ، قدرت یادگیری او هم بالاتر می رود و هم تغییرات و تکامل او نیز بیشتر می شود.

 

گل رهایی توسط اسیستنت محترم به همسفر نیلوفر از لژیون خانم اکرم...

 

تصویرگر: همسفرفاطمه
تنظیم: همسفرحمیده

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .