English Version
English

کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره 60؛ نمایندگی قندیان تبریز

کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره 60؛ نمایندگی قندیان تبریز

دهمین جلسه از دور چهاردهم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره 60 ویژه همسفران در نمایندگی قندیان تبریز با دستور جلسه رابطه یادگیری با معرکه گیری با استادی  همسفرخانم رقیه " و نگهبانی موقت همسفر "خانم میترا "و دبیری موقت همسفر"خانم اکرم " در روز دوشنبه مورخه 97/08/14 رأس ساعت 15:30 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان رقیه هستم یک همسفر

خدا را شکر می‌کنم که این جایگاه نصیبم شد تا خدمت کنم .

دستور جلسه امروز رابطه یادگیری با معرکه‌گیری هست . اصولاً زندگی خودش یک یادگیری است و خلقت انسان و همه موجودات برپایِه همین یادگیری است .

همه ما پیوسته در حال یادگیری هستیم و همواره به معلوماتمان اضافه می‌گردد .

بجهت همین یادگیری است که در کنگره حضور داریم . منظور از نوشتن و گوش دادن به سی‌دی‌ها و شرکت در جلسات عمومی یا لژیون و دیگر فعالیت‌ها  و خدمت‌ها , همین فراگیری دانایی و یادگیری مسائل و راه‌ حل مشکلات است .

یادگیری می‌تواند جنبه‌های مختلفی داشته باشد مانند یادگیری فنون رزمی و ورزش و یا موسیقی و علم و دانش و غیره .... اما یک مسئله هم بنام معرکه‌گیری داریم شخصی همه را دور خودش جمع می‌کند و آنها را با اجرای برنامه‌ای سرگرم می‌کند . پس معنای این دو واژه تا اینجا تا حدودی مشخص گردید .

اما در اینجا منظور ما از معرکه‌گیری زمانی است که فردی مرتکب اشتباه می‌شود و بجای جبران اشتباهش موضوع را عوض می‌کند و این تعویض موضوع را اصطلاحاً معرکه‌گیری می‌گوییم . مثلاً شما در منزل پایتان به لیوان آب می‌خورد و آب روی زمین می‌ریزد در اینجا بجای پذیرش اشتباه خودتان که لیوان را ندیده‌اید شروع به دادوفریاد می‌کنید که چه کسی این لیوان را اینجا گذاشته !

قضیه معرکه‌گیری در کنگره 60 هم وجود دارد مثل کسی که روی برنامه نیست و گریز می‌زند و یا نمی‌تواند از جلسات و آموزش‌ها استفاده کند و برای فرار از مسئولیت و اشتباهات خودش بهانه می‌آورد و شروع به نق زدن و معرکه‌گیری می‌کند و این به معنی این است که او روی برنامه نیست و مشکل دارد .

اگر کسی در کنگره به رهایی رسیده باشد ولی ارزش این رهایی را نداند در ظاهر به رهایی رسیده ولی چیزی برای دل‌خوش بودن به آن ندارد و مدام معرکه‌گیری خواهد کرد زیرا چیزی فرانگرفته و بجای یادگیری مفاهیم و آموزش‌ها به مسائل حاشیه‌ای پرداخته است و معرکه‌گیری خواهد کرد .

موضوع معرکه‌گیری در خارج از کنگره و در جامعه نیز وجود دارد و انسان‌هایی که به آموزش لازم نرسیده‌اند بجای توضیح منطقی شروع می‌کنند به نق زدن و معرکه‌گیری کردن .

پس نکته مهم این است که بدانیم هر وقت یک ره‌جو در کنگره معرکه‌گیری می‌کند و نق می‌زند یعنی مشکلی وجود دارد و همچنین در خانواده هم اگر یکی از اعضا از تعادل خارج می‌شود یعنی مشکل وجود دارد .

متشکرم که به حرفهایم گوش کردید .

 

تهیه گزارش : همسفر میترا

تنظیم گزارش و تهیه عکس: همسفر منیره

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .